DONEAZĂ ȘI SUSȚINE REDACȚIA
Opinii Acasa | Opinii

Falimentul infrastructurii publice, în direct: Despre distrugerea CFR sau cum ne tăiem venele României

« Înapoi la articol

Comentarii (15)

Opriti   •   23.06.2024, 09:23

La noi toți sunt masinăi, obsedați de mașini și autostrăzi. România investește de 12 ori mai puțin în căi ferate decât în autostrăzi, de departe cel mai puțin din Europa. Țările mai avansate investesc mai mult în căi ferate decât în autostrăzi. Ghiolbăneală. În orașe ne sufocăm că au distrus spațiile verzi pentru parcări în timp ce tendința din orașele normale e inversă, străzi pietonale bulevarde și parcări transformate în grădini. București e orașul cu cea mai mare densitate auto din Europa, distopic.

Cetateanou   •   22.06.2024, 17:52

Am impresia ca la cutremurul din 77 nu numai centrul de calcul s-a prabusit ci intreaga stiinta si bunul simt. Adca 100si de ani trenurile au mers punctuale, cu viteze mult mai mari ca azi si brusc nu se mai poate. Marinelu e unul din cei care a dat o mana de ajutor la aceasta degrigolada si bataie de joc, iar uramsii lui l-au si intrecut in nemernicie . Sa mai spunem la ce nivel a ajuns ticalosia cand *** ca Gusa, Burduja samd si mafia de dezvoltatori din jurul lor, oamenii lui Voiculescu, vor sa darame Gara de Nord, ca nu e bine sa ai gara asa de aproape in centrul orasului, asa cum e in toate tarile Europei si nu numai! Cum zicea petrov: La tepe cu ei, el fiind primul .

Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.

iugavirgil   •   22.06.2024, 17:41

in vest e o placere totala sa mergi cu trenul , deja sunt programe care readuc in prim plan folosirea intensa a trenurilor . la noi , un tren nou cumparat , defect din prima zi si gata . ministrul , doar un spuitor , amator in domeniu nu are solutii . de ce ? pentru ca nu are raspundere , e pus politic .

dabaca2020   •   18.06.2024, 21:16

CFR -ul era candva apreciat ca fiind a II armata ! Era ordine si disciplina iar trenurile aglomerate si folosite pentru ca nu erau alte mijloace de transport ,Acum cand ,trasportul rutier si milioanele de autoturisme circula pe sosele ,este clar ca CFR-ul are o mare problema ,Cred ca o serioasa subventie de la Stat ar mai rezolva prblema lor !

Ando22   •   18.06.2024, 17:34

Ruta Pitești - București de cică 100 km e parcursă de cel mai rapid tren în două ore și jumătate. De multe ori se defectează locomotiva, astfel încât distanta este parcursă in 4-5 ore. Rușine, Sorin Grindeanu!

journo   •   18.06.2024, 16:57

CFR era varza si inainte de 1989. Cind am ajuns in RDG credeam ca sint pe alta planeta.

PentruPace   •   18.06.2024, 13:12

Multumiti Psd/Pnl care au jefuit cea mai bogata tara din UE, Romania. Baronii Psd/Pnl calatoresc cu mercedes uri de €100 000 sau avioane private. Ei cand sunt bolnavi se trateaza la spitalele din Elvetia si Austria ptr ca si din spitale au furat viata omului amarat roman.

gheorghe_2   •   18.06.2024, 11:53

Circul cu trenul de două - trei ori pe lună, dar pe o singură rută, de 160 km. Distanța asta este parcursă, în funcție de noroc, în 3,5 - 4 - 5 - 6 ore. Se poate rămâne și în câmp și să nu mai pleci de acolo, dar deocamdată n-am pățit-o. În plus, față de ce povestea autorul, aș preciza că mersul trenurilor nu mai e ca pe vremuri, adică fix, cu schimbare o dată pe an. Acum, la fiecare câteva săptămâni, trenul meu dispare din grafic. Apoi reapare. Fără explicații. Acum, este tare simplu să dăm vina pe conducere, pentru cum arată calea ferată, dar mai corect ar fi să ne uităm în oglindă. Nenorocirea pe care o vedem este rezultatul alegerii făcute de clasa oleacă mai înstărită din țara asta, care decide rezultatul tuturor alegerilor și care disprețuiește sincer tot ce poate fi folosit în comun, cu toți țăranii. Clasa noastră mijlocie vrea doar mașină personală și autostrăzi pentru ea. Nu capătă nici autostrăzile alea, dar ele sunt prioritatea în orice campanie electorală

m1a2r3i4a1n5a6   •   18.06.2024, 10:46

M-am născut într- familie de ceferiști- bunicul dinpartea mamei era șef de gară se substituție, adică ținea locul șefilor de gară când erau în concediu , sau lipseau mai mult timp. Trei dintre frații mamei și o soră au lucrat la CFR. Bărbații au început ca impiegați de mișcare, doi dintre ei au ajuns inspectori. Toți erau foarte disciplinați și se comportau ca și cum ar fi fost militari, încât nu mă puteam abține să nu îi admir. Asta e ceeace lipsește azi funcționarilor , mecanicilor și altor salariațî de la căile ferate romîne - disciplina . La asta se adaugă și dorința unor șefi de a vinde CFR-ul după ce reușesc să-l neviabil. M.Grancea

NicuGrameni   •   18.06.2024, 09:33

Sunt f bune, chiar nu va inteleg.... Un chinez a facut 12 ore de la arad la cta si, necunoscand geografia romaniei, i a intrebat pe mecanicii de locomotiva daca romania este mai mare decat china. Si asa si este...

    paulrusen   •   18.06.2024, 12:55

    NicuGrameni   •  18.06.2024, 09:33

    Sunt f bune, chiar nu va inteleg.... Un chinez a facut 12 ore de la arad la cta si, necunoscand geografia romaniei, i a intrebat pe mecanicii de locomotiva daca romania este mai mare decat china. Si asa si este...

    Doar 12 ore!! Eu o data am facut 15 ore!

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Închide
  Close