DONEAZĂ ȘI SUSȚINE REDACȚIA
Opinii Acasa | Opinii

Istoria unei fotografii: motorul de la Reșița ca sinteză a modernizării și demodernizării României

« Înapoi la articol

Comentarii (8)

litovoi   •   28.07.2024, 10:23

Inginerul cu care ati vorbit mintea in stilul propagandistilor bolsevici. La Resita s-au facut motoare diesel licenta SULZER pentru locomotive, motoare navale semirapide licenta MAN, motoare navale in doi timpi licenta MAN si motoare navale semirapide licenta ALCO. Motoarele navale semirapide MAN 6AL52 si 8AL52 au creat multe probleme in exploatare, mai multe nave au fost imobilizate cu anii datorita avarierii arborilor cotiti care trebuiau inlocuiti, nici motoarele lente in doi timpi MAN nu au fost mai fiabile. Faptul ca am cumparat licente nu este o rusine, sunt foarte putine firme care produc motoare navale mari de conceptie proprie ( Sulzer, MAN, Burmeister-Wain, Wartsila, Mack), chiar si firme japoneze de prestigiu fac motoare navale sub licenta. Problema este realizarea efectiva, respectarea tehnologiei si tolerantelor maxim admise, calitatea materialelor folosite. Si acolo in cele mai multe uzine socialiste era jale.

    gri57   •   09.08.2024, 09:51

    litovoi   •  28.07.2024, 10:23

    Inginerul cu care ati vorbit mintea in stilul propagandistilor bolsevici. La Resita s-au facut motoare diesel licenta SULZER pentru locomotive, motoare navale semirapide licenta MAN, motoare navale in doi timpi licenta MAN si motoare navale semirapide licenta ALCO. Motoarele navale semirapide MAN 6AL52 si 8AL52 au creat multe probleme in exploatare, mai multe nave au fost imobilizate cu anii datorita avarierii arborilor cotiti care trebuiau inlocuiti, nici motoarele lente in doi timpi MAN nu au fost mai fiabile. Faptul ca am cumparat licente nu este o rusine, sunt foarte putine firme care produc motoare navale mari de conceptie proprie ( Sulzer, MAN, Burmeister-Wain, Wartsila, Mack), chiar si firme japoneze de prestigiu fac motoare navale sub licenta. Problema este realizarea efectiva, respectarea tehnologiei si tolerantelor maxim admise, calitatea materialelor folosite. Si acolo in cele mai multe uzine socialiste era jale.

    Chapeu - aveti 100 % . TOTI -fără excepție fugeau ca dracu' de tamaie de celebrele " semi-rapide " MAN de Resita . Erau un DEZASTRU ingineresc , logistic , piese de schimb etc . Era un blestem sa tot schimbi garniturile la tijele de răcire a pistoanelor - o porcărie sinistră . D-l Ernu ar avea șansa sa evoce si celebra vopsea Alb 13 produsa la fabrica high tech din Scornicești ( aia care trebuia aplicata de 3-4 ori ca sa lase in urma o dara umeda gălbuie )sau blugii Zimbru produși la Botosani . 75% din porcariile astea erau introduse in circuitul CAER - adică aveau desfacerea " asigurata " politic

gheorghe_2   •   27.07.2024, 14:26

E mult prea târziu să se mai poată repara ceva. Formarea cadrelor calificate în România a fost posibilă doar datorită existenței unui regim precum cel comunist. Un regim totalitar și importat din alte părți, care n-a prins rădăcini aici. De capul nostru, n-am fost în stare decât să ne reîntoarcem la situația din perioada interbelică, mai ales dacă avem în vedere educația populației. După 90, am aruncat la gunoi toate cadrele calificate de atunci, spunând că nu sunt bune și nu știu nimic, am închis, tăiat și vândut la fier vechi uzinele, în care lucrau respectivii - tot așa, nu erau bune de nimic - am distrus tot sistemul de pregătire a cadrelor medii și superioare, că era prost și comunist, am reglat totul și am ajuns unde ne doream: la o economie care are nevoie doar de șoferi, chelneri și secretare. Din toate cadrele de dinainte de 90, le-am salvat doar pe cele mai merituoase: ofițerii de Securitate și activiștii de partid. Acum o să mergem la vot,ca să le alegem pe beizadelele lor.

Mitica_Cornel   •   27.07.2024, 11:10

Domnule Ernu, nu stiu ce studii aveti, dar de ce considerati ca anul in care ati lucrat la fabrica de frigidere a fost cosmarul vietii Dvs? Apoi va doriti ca nimeni sa nu ajunga sa lucreze in fabrici si uzine ..... Cine sa produca atunci lucrurile de care avem cu totii nevoie? Cum sa functioneze economia acestei tari? Doar cu IT-isti, servicii bancare, etc.? Si aveti dreptate ca reindustrializarea Romaniei a devenit un vis indeparatat avand in vedere disparitia resursei umane calificate precum si distrugerea sistemului de invatatmant in ansamblu. Spuneti despre ''reinventarea'' noastra. Nu este nevoie sa reinventam absolut nimica. Tot ce trebuie este sa renuntam la reflexul ca atunci cand ne facem munca pentru care suntem platiti sa nu mai intreba, ''da mie ce im iese?''. Adica sa dispara SPAGA in viata noastra.

    Sfantul_Cuvios_Pafnutie   •   27.07.2024, 19:09

    Mitica_Cornel   •  27.07.2024, 11:10

    Domnule Ernu, nu stiu ce studii aveti, dar de ce considerati ca anul in care ati lucrat la fabrica de frigidere a fost cosmarul vietii Dvs? Apoi va doriti ca nimeni sa nu ajunga sa lucreze in fabrici si uzine ..... Cine sa produca atunci lucrurile de care avem cu totii nevoie? Cum sa functioneze economia acestei tari? Doar cu IT-isti, servicii bancare, etc.? Si aveti dreptate ca reindustrializarea Romaniei a devenit un vis indeparatat avand in vedere disparitia resursei umane calificate precum si distrugerea sistemului de invatatmant in ansamblu. Spuneti despre ''reinventarea'' noastra. Nu este nevoie sa reinventam absolut nimica. Tot ce trebuie este sa renuntam la reflexul ca atunci cand ne facem munca pentru care suntem platiti sa nu mai intreba, ''da mie ce im iese?''. Adica sa dispara SPAGA in viata noastra.

    Nu știu ce studii ai tu, dar evident printre ele nu se regăsește ceva care să permită înțelegerea unui text citit (asta ca să nu te fac *** funcțional, termen prea complex pentru tine). "Ce a vrut să zică autorul" este că munca într-o fabrică este foarte, foarte grea și, pentru mulți oameni, chiar este un coșmar, pe care nu i l-ar dori nimănui. Ia zi, cam câți mergeați în uzină cântând cântece patriotice, cu mersul ștrengarului? Câți vă ridicați dimineața din pat, trăgeați aer adânc în piept, și strigați, plini de veselie, că vă începe tura? De ce se calcă în picioare oamenii să termine facultăți și să lucreze la birouri? Nu cumva tocmai ca să scape de munca fizică debilitantă dintr-o fabrică? Sau te pomeni că pentru tine idealul în viață ar fi lucrul la bandă, alături de "tovarăși"?

    Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

    Horea33   •   27.07.2024, 13:07

    Mitica_Cornel   •  27.07.2024, 11:10

    Domnule Ernu, nu stiu ce studii aveti, dar de ce considerati ca anul in care ati lucrat la fabrica de frigidere a fost cosmarul vietii Dvs? Apoi va doriti ca nimeni sa nu ajunga sa lucreze in fabrici si uzine ..... Cine sa produca atunci lucrurile de care avem cu totii nevoie? Cum sa functioneze economia acestei tari? Doar cu IT-isti, servicii bancare, etc.? Si aveti dreptate ca reindustrializarea Romaniei a devenit un vis indeparatat avand in vedere disparitia resursei umane calificate precum si distrugerea sistemului de invatatmant in ansamblu. Spuneti despre ''reinventarea'' noastra. Nu este nevoie sa reinventam absolut nimica. Tot ce trebuie este sa renuntam la reflexul ca atunci cand ne facem munca pentru care suntem platiti sa nu mai intreba, ''da mie ce im iese?''. Adica sa dispara SPAGA in viata noastra.

    Stai jos Gogu, n-ai priceput nimic! Ai auzit de analfabetul funcțional? *** funcțional e persoana care citește ceva și nu înțelege ce citește...

    Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

      Mitica_Cornel   •   27.07.2024, 14:57

      Horea33   •  27.07.2024, 13:07

      Stai jos Gogu, n-ai priceput nimic! Ai auzit de analfabetul funcțional? *** funcțional e persoana care citește ceva și nu înțelege ce citește...

      Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

      Am inteles foarte bine ce a scris. Uite citatul la care ma refeream: "Departe de mine gândul de a plânge după fabrici și uzine – și mai ales clădiri. Am lucrat un an la uzina de frigidere: coșmarul vieții mele. Nu aș dori nimănui să ajungă în fabrici și uzine." Sunt si eu curios de ce a fost cosmarul vietii lui? In rest i-am dat dreptate omului. Iar parerea mea ca atata timp cat smecheria, spaga, "ma descurc" etc vor fi elementele de baza ale acestui popor, nu avem nici o sansa la mai bine.

        Horea33   •   27.07.2024, 18:14

        Mitica_Cornel   •  27.07.2024, 14:57

        Am inteles foarte bine ce a scris. Uite citatul la care ma refeream: "Departe de mine gândul de a plânge după fabrici și uzine – și mai ales clădiri. Am lucrat un an la uzina de frigidere: coșmarul vieții mele. Nu aș dori nimănui să ajungă în fabrici și uzine." Sunt si eu curios de ce a fost cosmarul vietii lui? In rest i-am dat dreptate omului. Iar parerea mea ca atata timp cat smecheria, spaga, "ma descurc" etc vor fi elementele de baza ale acestui popor, nu avem nici o sansa la mai bine.

        De aia! Nu te-ai prins până acum că cea mai plăcută activitate din lume pentru unul poate fi coșmar pentru altul? Stai jos, Gogu! Nota 4! Pricepe că suntem diferiți, fiecare are dreptul la o părere, fiecărui om îi poate plăcea ceva sau urî din tot sufletul altceva!

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Închide
  Close