Subiectul articolelor plătite scrise de ministrul Câciu a fost adus în spațiul public de jurnalistul Stelian Negrea, în emisiunea lui Silviu Mănăstire de la B1TV, unde ministrul a fost invitat luni seara. G4Media l-a elucidat marți.

Din patru articole, două sunt nemarcate, ascunse ca articol publicitar.

Când cineva spune „eu cred că e bine ca Huawei să participe la licitația pentru licențe 5G”, oamenii consideră că poziția reprezintă judecata lui de valoare, liber exprimată.

Dacă iei bani de la Huawei, atunci valoarea opiniei tale e egală, pentru public, cu un spot publicitar. Oamenii știu din prima că tu ești doar vocea, de vorbit, vorbește firma, interesul ei. 

Dar când această înțelegere nu este transparentă, se întâmplă două lucruri:

1. Publicul este mințit în legătură cu mesajul. Căci mesajul nu e liber asumat, ci interesat comercial. Nu citești un editorial, ci parcurgi o machetă publicitară, altfel formulată.

2. Nu devine vizibilă legătura financiară între firmă și prestator. Astfel încât, atunci când prestatorul ajunge, poate, să ocupe o funcție publică, publicul nu știe că acesta a avut o legătură comercială cu o anume companie.

Adrian Câciu a ascuns publicului nu doar legătura cu Huawei, dar și faptul că opiniile sale sunt de vânzare.

Foto: Agerpres

 
 

Urmărește-ne pe Google News