DONEAZĂ ȘI SUSȚINE REDACȚIA
Opinii Acasa | Opinii

Să ne uităm și în oglindă după eșecul Schengen: Ne-am urât pe noi înșine atât de mult, încât i-am molipsit și pe alții

« Înapoi la articol

Comentarii (19)

adriandan75   •   09.12.2022, 17:17

@epoorik - diferența dintre Planul Marshall si fondurile europene este că americanii nu i-au șantajat pe nemți să-i dea lui Ford ,BMW ul sau lui GM sa-i dea Mercedes in schimbul ajutoarelor. Noi de ce a trebuit sa vindem Petromul OMV ului? De ce nu l-am privatizat cu unul dintre marii jucatori de pe piata, gen Exxon sau Shell? Până si familia Ewing din serialul Dallas aveau cifra de afaceri mai mare decat OMV ul si tu le vinzilor lor Petromul?A fost șantaj ordinar , intrare in UE vs Petrom iar acum au facut la fel. 677mil$ au primit austriecii prin planul Marshall. 1948-1952.I-au santajat cumva americanii sa le dea bancile sau fabricile? Nu. A ajuta nu inseamnă a șantaja. Ori ajuți oamenii si implementezi si supervizezi proiectele de la A la Z asa cum au facut americanii cu ei,ori ii lasi in pace.

    pauldanaila   •   27.12.2022, 20:13

    adriandan75   •  09.12.2022, 17:17

    @epoorik - diferența dintre Planul Marshall si fondurile europene este că americanii nu i-au șantajat pe nemți să-i dea lui Ford ,BMW ul sau lui GM sa-i dea Mercedes in schimbul ajutoarelor. Noi de ce a trebuit sa vindem Petromul OMV ului? De ce nu l-am privatizat cu unul dintre marii jucatori de pe piata, gen Exxon sau Shell? Până si familia Ewing din serialul Dallas aveau cifra de afaceri mai mare decat OMV ul si tu le vinzilor lor Petromul?A fost șantaj ordinar , intrare in UE vs Petrom iar acum au facut la fel. 677mil$ au primit austriecii prin planul Marshall. 1948-1952.I-au santajat cumva americanii sa le dea bancile sau fabricile? Nu. A ajuta nu inseamnă a șantaja. Ori ajuți oamenii si implementezi si supervizezi proiectele de la A la Z asa cum au facut americanii cu ei,ori ii lasi in pace.

    Petromul avea pierderi 8 miliarde de lei pe an. Guvernul plătea de la buget pierderea. Asa a facut anul acesta si cu CEC-ul. Comparația cu Planul Marshall nu-si are sens. Romania nu avea competente manageriale. Da-mi un singur caz de competenta in PSD, PNL, UDMR sau AUR.

Clanck   •   09.12.2022, 13:14

Eu zic ca ar trebui sa ne uitam langa noi mai intai si sa-i depistam din timp pe ticalosi: dl. Traian Ungureanu zis si TRU a fost colegul vostru la Academia Catavencu. Dl. Cristian Preda, dupa 2 mandate de europarlamentar este decan la SNSPA. Invata politica pe tinerii tarii si noi ii dam voie, etc.

    pauldanaila   •   27.12.2022, 20:16

    Clanck   •  09.12.2022, 13:14

    Eu zic ca ar trebui sa ne uitam langa noi mai intai si sa-i depistam din timp pe ticalosi: dl. Traian Ungureanu zis si TRU a fost colegul vostru la Academia Catavencu. Dl. Cristian Preda, dupa 2 mandate de europarlamentar este decan la SNSPA. Invata politica pe tinerii tarii si noi ii dam voie, etc.

    SNSPA este fabrica de diplome. Toate instituțiile de învățământ superior cu rang peste 2000 sunt fabrici de diplome. SRI-ul are 14000.

    padehillerin   •   09.12.2022, 13:50

    Clanck   •  09.12.2022, 13:14

    Eu zic ca ar trebui sa ne uitam langa noi mai intai si sa-i depistam din timp pe ticalosi: dl. Traian Ungureanu zis si TRU a fost colegul vostru la Academia Catavencu. Dl. Cristian Preda, dupa 2 mandate de europarlamentar este decan la SNSPA. Invata politica pe tinerii tarii si noi ii dam voie, etc.

    TRU nu a fost colegul nostru la Academia Cațavencu, n-a scris nici măcar un text la noi. Nu în timpul meu.

      Clanck   •   09.12.2022, 14:07

      padehillerin   •  09.12.2022, 13:50

      TRU nu a fost colegul nostru la Academia Cațavencu, n-a scris nici măcar un text la noi. Nu în timpul meu.

      My bad: a scris la colegii de trust, adica la Cotidianul. Deci, erati colegi. https://www.mediafax.ro/cultura-media/cotidianul-renunta-la-colaborarea-cu-traian-ungureanu-4026990

Codrean   •   09.12.2022, 10:23

Da, presa din Romania vede doar raul peste tot, ba-l mai si umfla ca pe un balon. Si foarte rar scrie despre oameni,fapte,realizari de apreciat. Evident, raul trebuie vazut si facut cunoscut, e o misiune importanta a presei dar fara exagerari, fara partizanat politic si scotand la lumina si lucrurile bune care se intampla, ca altfel cum ar fi putut Romania sa faca marile progrese, evidente pentru oricine de buna credinta, certificate si de datele statistice ?

    pauldanaila   •   27.12.2022, 20:19

    Codrean   •  09.12.2022, 10:23

    Da, presa din Romania vede doar raul peste tot, ba-l mai si umfla ca pe un balon. Si foarte rar scrie despre oameni,fapte,realizari de apreciat. Evident, raul trebuie vazut si facut cunoscut, e o misiune importanta a presei dar fara exagerari, fara partizanat politic si scotand la lumina si lucrurile bune care se intampla, ca altfel cum ar fi putut Romania sa faca marile progrese, evidente pentru oricine de buna credinta, certificate si de datele statistice ?

    Nu prea cred. Avem un GDP comparabil cu al Cehiei, insa mult mai multa populație. Nu crezi ca tipa a incompetenta?

Yugotm   •   09.12.2022, 08:49

Îmi place cum se vorbește de demonstrație de forță, de unitate, de atitudine și de culpă....hahahahahaha....cu cine vitejii mei? Cu președintele nostru? O figura mai ștearsă n-am avut în toată istoria României....am avut tot felul de conducători proprii sau puși de alții, de la măreți la pungaș, curvari, hoți, mari patrioți și mari idioți dar unul ca Johannis n-am avut....ăsta e ca apa sfințită: nici nu încurcă dar nici nu ajută....l-am urât pe Petrov pe care l-am votat prima data iar a 2 a oara s-a votat singur....dar am făcut-o satul de imbecilul de Adrian Năstase si cred ca as fi votat-o și pe soacră-mea doar sa nu mai vad PSD....cu cine sa avem atitudine unitara? Eu sigur îmi voi închide contul de la Raiffeisen, nu voi mai vizita Austria și nici Olanda și nu voi mai cumpara nimic de la nici o firma austriacă sau olandeza....dar vom vedea câți romani vor face asta? Când va scădea OMV prețul cu câțiva bani pe litru sub preturile celorlalți, românașii vor face cozi la OMV...despre ce unitate se vorbește? Când am fost noi uniți? Nu ma afectează întrarea în Shengen decât intr-o măsură foarte mica dar dpdv a modului în care ne prezentăm în Europa din am dat o palma la ***... Si aici ma refer la toți....Dl Țiriac cunoaște aproape toți oamenii puternici din Austria, inclusiv fam Swarowski, trebuia sa-i facă să înțeleagă ce ruptură inseamna acest vot!!! Dar nu vreau sa dau vina doar pe dansul....toată lumea care are vreun dram de influenta trebuia sa ia atitudine înaintea V.

adriandan75   •   08.12.2022, 22:25

Nu zic ca noi nu avem vina noastra ,dar UE ,mai ales țările vestice au partea lor de vină. In '45 americanii au venit cu Planul Marshall pentru reconstructia Europei de Vest.In 1953 la Londra aliatii occidentali in frunte cu americanii au iertat si reesalonat datorille Germaniei,asta ca sa-i dea un " șut in fund" din punct de vedere economic. In 1990 ce a facut UE? Au facut vreun plan Marshall ptr Europa de Est precum americanii?Ce a facut Germania ptr Europa de Est?Au organizat si ei o confererinta ca in 1953 sa ajute estul?Nu .Au actionat toate in mod individual in functie de interes.Pe nemtii i-a interesat doar Germania de Est si gazul rusesc.Au incurajat nationalismul si separatismul care mocnea deja in Cehoslovacia si Iugoslavia.Franta, sa nu ne amintim de evenimentele din '90 in Tg Mures pe cine a sustinut si incurajat. UE a functionat perfect ca o uniune in timpul Razboiului Rece ,cum s-a terminat au inceput si caracterele sa iasa la iveala,unii mai egali decat altii.Da avem politicieni corupti,dar oare cu cine au negociat si au facut afaceri UE? Nu oare cu coruptii?La coruptie intra atat cel care da cat si cel care cere.Le-a mers bine austriecilor cu coruptii guvernului Nastase ,Petrom,BCR etc. Cel mai important lucru este ca suntem membrii NATO.Bazele de la Deveselu si MK sunt polița noastră de asigurare impotriva Rusiei nu UE. Daca americanii s-ar retrage din NATO ,in secunda doi Franta si Germania ne-ar servi pe tavă lui Putin ptr gaz.

    epoorik   •   09.12.2022, 11:29

    adriandan75   •  08.12.2022, 22:25

    Nu zic ca noi nu avem vina noastra ,dar UE ,mai ales țările vestice au partea lor de vină. In '45 americanii au venit cu Planul Marshall pentru reconstructia Europei de Vest.In 1953 la Londra aliatii occidentali in frunte cu americanii au iertat si reesalonat datorille Germaniei,asta ca sa-i dea un " șut in fund" din punct de vedere economic. In 1990 ce a facut UE? Au facut vreun plan Marshall ptr Europa de Est precum americanii?Ce a facut Germania ptr Europa de Est?Au organizat si ei o confererinta ca in 1953 sa ajute estul?Nu .Au actionat toate in mod individual in functie de interes.Pe nemtii i-a interesat doar Germania de Est si gazul rusesc.Au incurajat nationalismul si separatismul care mocnea deja in Cehoslovacia si Iugoslavia.Franta, sa nu ne amintim de evenimentele din '90 in Tg Mures pe cine a sustinut si incurajat. UE a functionat perfect ca o uniune in timpul Razboiului Rece ,cum s-a terminat au inceput si caracterele sa iasa la iveala,unii mai egali decat altii.Da avem politicieni corupti,dar oare cu cine au negociat si au facut afaceri UE? Nu oare cu coruptii?La coruptie intra atat cel care da cat si cel care cere.Le-a mers bine austriecilor cu coruptii guvernului Nastase ,Petrom,BCR etc. Cel mai important lucru este ca suntem membrii NATO.Bazele de la Deveselu si MK sunt polița noastră de asigurare impotriva Rusiei nu UE. Daca americanii s-ar retrage din NATO ,in secunda doi Franta si Germania ne-ar servi pe tavă lui Putin ptr gaz.

    Ma scuzi, dar PNRR -îl ce este, nu un plan Marshall? Fondurile Europene nerambursabile ce sunt? Știu, noi am vrea sa vina UE-îl sa ne facă și autostrăzile, căile ferate și spitalele. Nu merge așa. Ajungem la alta vorba a românului: Dumnezeu îți da, dar nu îți bagă și in traista. Țările din vest s-au reclădit pe fondurile din planul Marshall dar prin forte proprii, fiecare german și francez au pus mâna la reconstrucție și guvernele lor au ajutat nu au furat. De ce noi nu ne ridicam? Cred ca răspunsul este tot in articol

Nic12   •   08.12.2022, 21:22

Eu cred că trebuie să săpați mult mai departe în trecutul nației noastre pentru a vă face o idee de ce Europa ne ține deoparte! Cam până la 1900 așa... În ultimii 33 de ani, doar s-au războit haitele pe ciolan, cei care vremelnic îl apucau țineau tot pentru ei și cei care schelălăiau pe margine dădeau fuga la Bruxelles să latre la ăia de parcă puteau cei de acolo să le facă ceva!

    pauldanaila   •   27.12.2022, 20:41

    Nic12   •  08.12.2022, 21:22

    Eu cred că trebuie să săpați mult mai departe în trecutul nației noastre pentru a vă face o idee de ce Europa ne ține deoparte! Cam până la 1900 așa... În ultimii 33 de ani, doar s-au războit haitele pe ciolan, cei care vremelnic îl apucau țineau tot pentru ei și cei care schelălăiau pe margine dădeau fuga la Bruxelles să latre la ăia de parcă puteau cei de acolo să le facă ceva!

    Poti sa cauți pana la voievodate.

european   •   08.12.2022, 21:11

Adevarat, reputația româniei în europa nu e bună. Trebuie să schimbați asta. Atunci veti fi acceptați mai mult. Multi europeni nu inteleg încă cum ati reusit sa intrati in Europa. Atunci cum au accepta sa intrati in Schenghen. Încă trebuie des sa platiti mita pentru un post la stat, pentru permis de conducere,... Încă multi romani fura statul "pentru ca statul ne fura". Aud asta foarte des. Multi oameni mor pe drumurile din romamia, cel mai mult in europa pe locuitori. Da, reputația româniei nu e bună. Asta trebuie sa faceti. Sa schimbați asta, colectiv. Un belgian care trăiește în românia de 7 ani si care este uimit in mod negativ cu ce se intampla in tara voastră. Dar sper ca veti reusi sa schimbați asta.

    pauldanaila   •   27.12.2022, 20:35

    european   •  08.12.2022, 21:11

    Adevarat, reputația româniei în europa nu e bună. Trebuie să schimbați asta. Atunci veti fi acceptați mai mult. Multi europeni nu inteleg încă cum ati reusit sa intrati in Europa. Atunci cum au accepta sa intrati in Schenghen. Încă trebuie des sa platiti mita pentru un post la stat, pentru permis de conducere,... Încă multi romani fura statul "pentru ca statul ne fura". Aud asta foarte des. Multi oameni mor pe drumurile din romamia, cel mai mult in europa pe locuitori. Da, reputația româniei nu e bună. Asta trebuie sa faceti. Sa schimbați asta, colectiv. Un belgian care trăiește în românia de 7 ani si care este uimit in mod negativ cu ce se intampla in tara voastră. Dar sper ca veti reusi sa schimbați asta.

    Ai dreptate. Si ce spui este prea puțin. S-a votat prin referendum in 2009 ca parlamentul sa fie compus din 300 de parlamentari. S-a ignorat dorința poporului, sunt peste cinci sute de parlamentari in parlament. Alegatorii votează un președinte, câștiga partidele de opoziție si vor sa-l suspende. Politicienii au probleme de justiție, își numesc judecători politici la CCR. Daca CSM nu se subordonează, da legi de control al lor. Nu merge nici asta se dau legi de salarizare, pensionare avantajoase magistraților. Persoane patriote ca Monica Macovei si Codruța Kovesi au fost eliberate din funcții la DNA. Sunt documentate mii de cazuri de carnete de conducere date la persoane analfabete, cu dizabilități sau pur si simplu incompetente. Sunt notorii aducerea de emigranți la munca in Romania care pleaca in vest. Multi probabil in Austria. Insa guvernul se face ca ploua.

    Destul   •   08.12.2022, 21:40

    european   •  08.12.2022, 21:11

    Adevarat, reputația româniei în europa nu e bună. Trebuie să schimbați asta. Atunci veti fi acceptați mai mult. Multi europeni nu inteleg încă cum ati reusit sa intrati in Europa. Atunci cum au accepta sa intrati in Schenghen. Încă trebuie des sa platiti mita pentru un post la stat, pentru permis de conducere,... Încă multi romani fura statul "pentru ca statul ne fura". Aud asta foarte des. Multi oameni mor pe drumurile din romamia, cel mai mult in europa pe locuitori. Da, reputația româniei nu e bună. Asta trebuie sa faceti. Sa schimbați asta, colectiv. Un belgian care trăiește în românia de 7 ani si care este uimit in mod negativ cu ce se intampla in tara voastră. Dar sper ca veti reusi sa schimbați asta.

    Stimate domnule belgian, ati inteles exact pe invers mesajul articolului. Va multumim totusi pentru opinii.

    Destul   •   08.12.2022, 21:38

    european   •  08.12.2022, 21:11

    Adevarat, reputația româniei în europa nu e bună. Trebuie să schimbați asta. Atunci veti fi acceptați mai mult. Multi europeni nu inteleg încă cum ati reusit sa intrati in Europa. Atunci cum au accepta sa intrati in Schenghen. Încă trebuie des sa platiti mita pentru un post la stat, pentru permis de conducere,... Încă multi romani fura statul "pentru ca statul ne fura". Aud asta foarte des. Multi oameni mor pe drumurile din romamia, cel mai mult in europa pe locuitori. Da, reputația româniei nu e bună. Asta trebuie sa faceti. Sa schimbați asta, colectiv. Un belgian care trăiește în românia de 7 ani si care este uimit in mod negativ cu ce se intampla in tara voastră. Dar sper ca veti reusi sa schimbați asta.

    Stimate domnule belgian, ati inteles exact pe dos mesajul articolului. Va multumim totusi pentru opinii.

european   •   08.12.2022, 21:00

Sunt de acord. E corect. 100% adevarat.

unfake   •   08.12.2022, 20:44

"Orice incapabil refuzat de electorat.." Mda, spre deosebire de "capabilii" fesenei, in frunte cu Ilici..imbratisati entuziast de un electorat matur si bine informat.. Intotdeauna vsjnic sustinator al pesedelei...dom' "de" hillerin...

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Închide
  Close