Criticile sunt necesare oricui pentru a identifica aspectele de imbunatatit. Fara criotici, fara necazuri, piedici, teste, examene, provocari evolutia nu e posibila.
Dupa ce urmeaza cursuri, tutoriale gratis sau platite, experimenteaza, analizeaza ce imbunatatiri trebuie sa faca, oricine poate realiza filme de succes.
Camera si luminile sunt importante transmiterii sau generarii emotiilor spectatorilor. Daca nu se emotioneaza, spectatorul se plictiseste si zice ca e filmul prost.
O camera care fimeaza de jos in sus arata maretia personajului. In cazul unui peisaj arata cadrul in care se va petrece urmatoarea scena. O camera care filmeaza de sus in jos poate arata neajutorarea daca se indeparteaza. De exemplu un personaj cade impuscat sau e doborat in bataie. Luminile si muzica vor completa scena. Cand este fixa si comuta in plan orizontal stanga-dreapta, se stabileste o relatie intre doua personaje. De exemplu se intalnesc privile a doi indragostiti SAU un instrumentist executa o partitura si altcineva danseaza, un cowboy duce mana la tocul pistolului si celalalte deja a scos pistolul, un personaj zice ceva si camera ne indica persoana careia se adreseaza.
Daca este o camera statica mai mult de 10 secunde in care nu se intamplanimic, spectatorul se plictiseste. Cand un personaj vorbeste, camera se apropie de el pentru a capta atentia spectatorului.
Cameramanul trebuie sa citeasca scenariul si sa vada reprezentarea grafica a secventelor, scenelor si cadrelor.
Filmul este prost, cam de categoria C, după standard-ul american. Ghidându-ne după argumentele autorului articolului, am putea afirma că muzica de manelele este superioară muzicii de operă, fiindcă face săli mai pline și încasări mai mari. Dar poate fiindcă vine din mediul gazetăresc dânsului îi face plăcere să plătească ca să fie înjurat sau să audă cum unii și-o bagă și scot la fiecare cinci cuvinte. Până la urmă totul se rezumă la gusturile fiecăruia.
Din moment ce multi l-au apreciat e clar că a avut succes. Nu l-am văzut și nu cred că o să îl văd, dar e jenant sa vina niste românași care sa zică că vai ce film prost e. Ai putut să te uiți la un trailer sa vezi despre ce e vorba, ai văzut ce actori joaca, clar nu te așteptai la umor fin norvegian sau la Jim Carrey. Sau mai sunt unii care se uită la filmele lui mungiu cum creste iarba in timp real, pseudo intelectuali fini, dar care nu au mers la filmele alea la cinema.
Este un film slab din punct de vedere al calității cinematografice. Nici măcar nu e prea amuzant, mai razi uneori la prostia scenelor. E un pic îngrijorător că ăsta a ajuns cel mai important succes comercial in România. Atât. Restul e can can.
Este primul film romanesc post-decembrist pe care l-am vazut. N-am avut incredere pana acum in ceea ce produc romanii, iar filmul asta nu m-a facut sa-mi schimb impresia, consider ca am pierdut vremea degeaba.
Imi plac mai mult filmele produse inainte de '89 (ma rog, unele din ele).
Nu trebuie sa fie cineva de acord cu mine, asta sunt eu, nu ma uit decat la anumite filme americane, pentru ca alea-mi plac. Rar imi place ceva englezesc, frantuzesc si foarte rar ceva nemtesc, nu conteaza care-i "scorul" imdb sau rotten tomatoes.
desi poate parea ca sunt avocatul autorului. omul nu face aici critica de film, nu imparte in categorii bune sau rele dupa afilierea la retelele sociale, doar prezinta un context cu propunerea unei abordari mai relaxate si mai ingaduitoare. asta mi-a placut.
Eu am reusit sa vad si filmul...Am zambit pe alocuri, in rest am stat pe telefon si am ascultat la film, urmarind anumite secvente. Am si derulat copios, la scenele minimale care mi-se prezentau pe acolo, cu racnete si onomatopee...In principiu, un film FOARTE slab, din punctul meu de vedere si al mai multora cu care am discutat, care nu stau sa dea note sau sa comenteze virtual, insa. Veni, vidi, vici...si gata.
Am citit si articolul de fata, la care vad ca sunt al 5-lea "comentator", deci asta ma duce cu gandul la faptul ca am tot dreptul sa afirm ca si acesta este in nota filmului, adicatelea alambicat si de neinteles sau de inteles, pe alocuri, fiind mai mult un elogiu adus Tik-Tok-ului pentru "culti", in detrimentul "invechitilor" adepti ai Facebook-ului. Sper ca autorul sa nu ma "certe"...sunt totusi unul din cei 5 care i-am comentat mazgaleala. :)
Regizorul a avut cateva idei pentru scenariu. Nu a avut si scenarist. A lasat actorii sa improvizeze. Fillmul a devenit o improvizatie.
Ce-i de facut? Angajeaza scenarist.
Apoi, scenariu trebuie transpus in secvente.
Trebuie un grafician sa intocmeasca reprezentarea grafica a cadrelor. In engleza se numeste storyboarding. "Storyboarding creator" este profesionistul de care are nevoi orice regizor. Cand regizorul este si scenarist si protagonist, rare sunt ocaziile ca filmul sa fie bine vazut de critici.
Scenariul trebuie sa inceapa cu o prezentare intr-o stare de confort a personajelor. In primele 10 pagini trebuie sa se intample ceva sa-i introduca intr-o situatie neanticipata. Nici de ei nici de spectator. Noua situatie de "disconfort" pune in evidenta caracterul fiecarui personaj prin ce zice si prin ce face. Unul e stupid, altul e indragostit, altul e mentor, altul "trage jarul/spuza pe turta lui". In situatii critice se evidentiaza caracterul omului. Cel care nu a facut un film, sa incerce un scurt metraj cu "schepsis" sau cu "mesaj". Nu in ultimul rand, sa avertizeze ce film e!
cat se poate de pertinente observatiile autorului. o productie pentru cultura mici si bere atat de raspandita si apreciata in romania. din perspectiva economiei de piata, oamenii au gasit reteta succesului, din perspectiva cinematografica, comentariile sunt de prisos.
cat se poate de pertinente observatiile autorului. o productie pentru cultura mici si bere atat de raspandita si apreciata in romania. din perspectiva economiei de piata, oamenii au gasit reteta succesului, din perspectiva cinematografica, comentariile sunt de prisos.
Toate personajele acelea satirizate in film exista. Operatoarea de call center fara self-esteem care accepta sa fie insultata, cea care a stat "cu 5 ani prea mult" acolo dar in secret ea stie ca poate sa ajunga ceva mare, sclavetele care vrea sa ajunga PM si pentru asta pune presiune pe colegi ca sa aiba el ce arata la șef, operatorul de call center care s-a impacat cu destinul si a invatat deosebirea cinica intre interesul firmei si interesul lui personal, directorul care pare ca conduce dar e preocupat doar sa tina la distanta potentiali rivali, si asa mai departe.
Baietii care au facut scenariul s-au documentat foarte bine, stiu cum e mersul in corporatii, stiu care sunt tipologiile. :)
Pana si salariile si inegalitatile ridicole, care se spun la sfarsit inainte de bataia generalizata sunt bine documentate. Iar bataia este ceea ce s-ar intampla in realitate daca lucrurile nu ar fi secrete prin contract.
Au construit personaje credibile cu care publicul se poate identifica. Si spun lucruri care se spun la țigară în șoaptă, dar niciodată cu voce tare, asumat, ca sa nu iti risti jobul sau perspectivele, pe care baietii astia le-au spus sub forma de comedie. De-aia are succes filmul.
Cine a auzit doar injuraturile este un snob care nu stie sa se uite la un film. (Dar chiar si injuraturile au fost atent plasate, au sens in economia filmului. Daca ati remarcat nu toate personajele injura iar cei care o fac o fac in felul propriu personajului.)
cat se poate de pertinente observatiile autorului. o productie pentru cultura mici si bere atat de raspandita si apreciata in romania. din perspectiva economiei de piata, oamenii au gasit reteta succesului, din perspectiva cinematografica, comentariile sunt de prisos.
Există o categorie de castraveti murati care nu pot sa se bucure de nimic pentru ca pentru ei totul este ceva foarte serios ce poate avea urmari epocale.
Restul au râs la filmul ăsta.
Din fericire primii sunt minoritari, dupa cum ne arata succesul de box-office.
Da, este o reteta comerciala americaneasca adaptata la plaiurile mioritice.
Dar cinemaul romanesc avea nevoie si de asa ceva.
Si nu subestimati cat de greu este sa adaptezi o reteta americaneasca la alt context... Asta este un merit in sine.
Eu am râs cu gura pana la urechi.
Nu sunt "opac" nici la cinematografia de arta. Dar cred ca este loc si timp pentru toate.
Iarion • 08.01.2023, 16:18
Criticile sunt necesare oricui pentru a identifica aspectele de imbunatatit. Fara criotici, fara necazuri, piedici, teste, examene, provocari evolutia nu e posibila. Dupa ce urmeaza cursuri, tutoriale gratis sau platite, experimenteaza, analizeaza ce imbunatatiri trebuie sa faca, oricine poate realiza filme de succes. Camera si luminile sunt importante transmiterii sau generarii emotiilor spectatorilor. Daca nu se emotioneaza, spectatorul se plictiseste si zice ca e filmul prost. O camera care fimeaza de jos in sus arata maretia personajului. In cazul unui peisaj arata cadrul in care se va petrece urmatoarea scena. O camera care filmeaza de sus in jos poate arata neajutorarea daca se indeparteaza. De exemplu un personaj cade impuscat sau e doborat in bataie. Luminile si muzica vor completa scena. Cand este fixa si comuta in plan orizontal stanga-dreapta, se stabileste o relatie intre doua personaje. De exemplu se intalnesc privile a doi indragostiti SAU un instrumentist executa o partitura si altcineva danseaza, un cowboy duce mana la tocul pistolului si celalalte deja a scos pistolul, un personaj zice ceva si camera ne indica persoana careia se adreseaza. Daca este o camera statica mai mult de 10 secunde in care nu se intamplanimic, spectatorul se plictiseste. Cand un personaj vorbeste, camera se apropie de el pentru a capta atentia spectatorului. Cameramanul trebuie sa citeasca scenariul si sa vada reprezentarea grafica a secventelor, scenelor si cadrelor.
Agent1958 • 08.01.2023, 09:56
Filmul este prost, cam de categoria C, după standard-ul american. Ghidându-ne după argumentele autorului articolului, am putea afirma că muzica de manelele este superioară muzicii de operă, fiindcă face săli mai pline și încasări mai mari. Dar poate fiindcă vine din mediul gazetăresc dânsului îi face plăcere să plătească ca să fie înjurat sau să audă cum unii și-o bagă și scot la fiecare cinci cuvinte. Până la urmă totul se rezumă la gusturile fiecăruia.
Florinholostencu • 08.01.2023, 08:56
Un film necesar.
andrei.v.c • 08.01.2023, 04:44
Din moment ce multi l-au apreciat e clar că a avut succes. Nu l-am văzut și nu cred că o să îl văd, dar e jenant sa vina niste românași care sa zică că vai ce film prost e. Ai putut să te uiți la un trailer sa vezi despre ce e vorba, ai văzut ce actori joaca, clar nu te așteptai la umor fin norvegian sau la Jim Carrey. Sau mai sunt unii care se uită la filmele lui mungiu cum creste iarba in timp real, pseudo intelectuali fini, dar care nu au mers la filmele alea la cinema.
Lagemyr • 07.01.2023, 21:47
Este un film slab din punct de vedere al calității cinematografice. Nici măcar nu e prea amuzant, mai razi uneori la prostia scenelor. E un pic îngrijorător că ăsta a ajuns cel mai important succes comercial in România. Atât. Restul e can can.
seaman651 • 07.01.2023, 19:34
Este primul film romanesc post-decembrist pe care l-am vazut. N-am avut incredere pana acum in ceea ce produc romanii, iar filmul asta nu m-a facut sa-mi schimb impresia, consider ca am pierdut vremea degeaba. Imi plac mai mult filmele produse inainte de '89 (ma rog, unele din ele). Nu trebuie sa fie cineva de acord cu mine, asta sunt eu, nu ma uit decat la anumite filme americane, pentru ca alea-mi plac. Rar imi place ceva englezesc, frantuzesc si foarte rar ceva nemtesc, nu conteaza care-i "scorul" imdb sau rotten tomatoes.
Copenhaga1970 • 07.01.2023, 19:26
desi poate parea ca sunt avocatul autorului. omul nu face aici critica de film, nu imparte in categorii bune sau rele dupa afilierea la retelele sociale, doar prezinta un context cu propunerea unei abordari mai relaxate si mai ingaduitoare. asta mi-a placut.
voinea72 • 07.01.2023, 18:34
Eu am reusit sa vad si filmul...Am zambit pe alocuri, in rest am stat pe telefon si am ascultat la film, urmarind anumite secvente. Am si derulat copios, la scenele minimale care mi-se prezentau pe acolo, cu racnete si onomatopee...In principiu, un film FOARTE slab, din punctul meu de vedere si al mai multora cu care am discutat, care nu stau sa dea note sau sa comenteze virtual, insa. Veni, vidi, vici...si gata. Am citit si articolul de fata, la care vad ca sunt al 5-lea "comentator", deci asta ma duce cu gandul la faptul ca am tot dreptul sa afirm ca si acesta este in nota filmului, adicatelea alambicat si de neinteles sau de inteles, pe alocuri, fiind mai mult un elogiu adus Tik-Tok-ului pentru "culti", in detrimentul "invechitilor" adepti ai Facebook-ului. Sper ca autorul sa nu ma "certe"...sunt totusi unul din cei 5 care i-am comentat mazgaleala. :)
Iarion • 07.01.2023, 18:34
Regizorul a avut cateva idei pentru scenariu. Nu a avut si scenarist. A lasat actorii sa improvizeze. Fillmul a devenit o improvizatie. Ce-i de facut? Angajeaza scenarist. Apoi, scenariu trebuie transpus in secvente. Trebuie un grafician sa intocmeasca reprezentarea grafica a cadrelor. In engleza se numeste storyboarding. "Storyboarding creator" este profesionistul de care are nevoi orice regizor. Cand regizorul este si scenarist si protagonist, rare sunt ocaziile ca filmul sa fie bine vazut de critici. Scenariul trebuie sa inceapa cu o prezentare intr-o stare de confort a personajelor. In primele 10 pagini trebuie sa se intample ceva sa-i introduca intr-o situatie neanticipata. Nici de ei nici de spectator. Noua situatie de "disconfort" pune in evidenta caracterul fiecarui personaj prin ce zice si prin ce face. Unul e stupid, altul e indragostit, altul e mentor, altul "trage jarul/spuza pe turta lui". In situatii critice se evidentiaza caracterul omului. Cel care nu a facut un film, sa incerce un scurt metraj cu "schepsis" sau cu "mesaj". Nu in ultimul rand, sa avertizeze ce film e!
Copenhaga1970 • 07.01.2023, 16:04
cat se poate de pertinente observatiile autorului. o productie pentru cultura mici si bere atat de raspandita si apreciata in romania. din perspectiva economiei de piata, oamenii au gasit reteta succesului, din perspectiva cinematografica, comentariile sunt de prisos.
KarlMariavonWeber • 07.01.2023, 18:24
Copenhaga1970 • 07.01.2023, 16:04
cat se poate de pertinente observatiile autorului. o productie pentru cultura mici si bere atat de raspandita si apreciata in romania. din perspectiva economiei de piata, oamenii au gasit reteta succesului, din perspectiva cinematografica, comentariile sunt de prisos.
Toate personajele acelea satirizate in film exista. Operatoarea de call center fara self-esteem care accepta sa fie insultata, cea care a stat "cu 5 ani prea mult" acolo dar in secret ea stie ca poate sa ajunga ceva mare, sclavetele care vrea sa ajunga PM si pentru asta pune presiune pe colegi ca sa aiba el ce arata la șef, operatorul de call center care s-a impacat cu destinul si a invatat deosebirea cinica intre interesul firmei si interesul lui personal, directorul care pare ca conduce dar e preocupat doar sa tina la distanta potentiali rivali, si asa mai departe. Baietii care au facut scenariul s-au documentat foarte bine, stiu cum e mersul in corporatii, stiu care sunt tipologiile. :) Pana si salariile si inegalitatile ridicole, care se spun la sfarsit inainte de bataia generalizata sunt bine documentate. Iar bataia este ceea ce s-ar intampla in realitate daca lucrurile nu ar fi secrete prin contract. Au construit personaje credibile cu care publicul se poate identifica. Si spun lucruri care se spun la țigară în șoaptă, dar niciodată cu voce tare, asumat, ca sa nu iti risti jobul sau perspectivele, pe care baietii astia le-au spus sub forma de comedie. De-aia are succes filmul. Cine a auzit doar injuraturile este un snob care nu stie sa se uite la un film. (Dar chiar si injuraturile au fost atent plasate, au sens in economia filmului. Daca ati remarcat nu toate personajele injura iar cei care o fac o fac in felul propriu personajului.)
KarlMariavonWeber • 07.01.2023, 17:21
Copenhaga1970 • 07.01.2023, 16:04
cat se poate de pertinente observatiile autorului. o productie pentru cultura mici si bere atat de raspandita si apreciata in romania. din perspectiva economiei de piata, oamenii au gasit reteta succesului, din perspectiva cinematografica, comentariile sunt de prisos.
Există o categorie de castraveti murati care nu pot sa se bucure de nimic pentru ca pentru ei totul este ceva foarte serios ce poate avea urmari epocale. Restul au râs la filmul ăsta. Din fericire primii sunt minoritari, dupa cum ne arata succesul de box-office. Da, este o reteta comerciala americaneasca adaptata la plaiurile mioritice. Dar cinemaul romanesc avea nevoie si de asa ceva. Si nu subestimati cat de greu este sa adaptezi o reteta americaneasca la alt context... Asta este un merit in sine. Eu am râs cu gura pana la urechi. Nu sunt "opac" nici la cinematografia de arta. Dar cred ca este loc si timp pentru toate.
1 2 ›
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.