Sondajul de audiență TV pentru luna februarie 2023, realizat de Kantar Media, consemnează o noutate: intrarea televiziunii TVR Cultural în lista stațiilor monitorizate. Astfel, în a treia lună de la relansare, TVR Cultural a fost împins în sondaje.
Astfel, din sondaj, am aflat audiența TVR Cultural: 1.000 de telespectatori pe minut la nivel național. Ratingul nu este o surpriză pentru o televiziune făcută pe genunchi, fără nicio campanie de promovare, cu o grilă improvizată și cu realizatori mediocri.
În topul celor 86 de televiziuni monitorizate de Kantar Media, TVR Cultural a ocupat locul 84, cu o audiență egală cu a televiziunilor Hit Music, E! Entertainment și Orange Sport 3. Pentru entuziaștii care au salutat apariția acestei televiziuni (unii probabil interesați să-și facă PR, să se laude și să-și facă poze în studioul televiziunii), TVR Cultural este ca o grădină zoologică. De asemenea, este și o mare „izbândă” a președintelui Dan-Cristian Turturică, șeful care a redat „cultura” poporului telespectator.
Urmează alte două canale
În realitate, TVR Cultural este mai degrabă o televiziune produsă pe stoc, care se așază pe același raft de magazie cu TVR Info și TVR 3. Aceeași soartă în sondaje vor avea și anunțatele televiziuni TVR Sport și TVR Folclor, iar Turturică va proclama drept o victorie a managementului său înțelept (să nu dăm afară mediocritățile din TVR, ci să le dăm ceva de făcut) și idioții utili îl vor aplauda în continuare.
Revenind la TVR Cultural, să amintim că, în luna februarie a anului 2006, în urmă cu 17 ani, această televiziune avea o audiență de 8.000 de telespectatori pe minut la nivel național. Atunci, piața TV monitorizată din România număra 34 de televiziuni față de cele 86 din prezent. Concurența este acum mult mai mare.
TVR Cultural o ia de la zero, cum se spune, abulic, deprimat, anonim, dar într-o piață feroce. Așadar, pentru cei care sunt obișnuiți să „privească” și să aplaude numai partea plină a paharului, TVR Cultural are potențial, poate peste câțiva ani (un deceniu?) ar putea să atingă și chiar să depășească ratingul de 8.000 de telespectatori. Trebuie să avem răbdare cu programele culturale la televiziunea publică!
TVR 1, rating de 17 ori mai mic decât PRO TV
Sondajul din februarie mai arată și pierderea de audiență a canalului TVR 1, care a ajuns pe locul 15 în clasamentul audienței naționale, cu un rating de 44.000 de telespectatori pe minut. Este mai mic de 17,3 ori față de ratingul PRO TV (761.000 de telespectatori pe minut) și la concurență cu Acasă TV (42.000). La nivel urban, audiența TVR 1 este, de asemenea, ridicolă: 23.000 de telespectatori pe minut, la egalitate cu Pro Cinema.
Într-o lună de iarnă cu un consum ridicat de televiziune (pe telecomandă), în așteptarea definitivării grilei de primăvară și reorganizării organigramei care numără 2.490 de posturi în SRTV, s-a preferat reluări de emisiuni, precum interviul cu Mihai Tatulici din cadrul „Dosar România”. Dacă acest program „premium” merită să fie redifuzat, atunci ne facem o idee despre nivelul intelectual al decidenților din televiziunea publică. În această lună, salariații SRTV trebuie odihniți până vor fi puse la punct noua grilă și noua organigramă.
De altfel, și celelalte televiziuni ale Societății Române de Televiziune au avut ratinguri rușinoase la nivel național:
TVR 2 – 40.000 de telespectatori pe minut (locul 17 în top)
TVR 3 – 9.000 de telespectatori pe minut (locul 46)
TVR Info – 4.000 de telespectatori pe minut (locul 65).
Cota de piață e și ea dezastruoasă
Cota de piață (de vizionare) a celor cinci televiziuni ale SRTV, cuprinse în sistemul de măsurare Kantar Media, a fost de 2,66%. Adică, 2,66% dintre românii care s-au uitat la televizor (pe telecomandă), în cursul lunii februarie, au urmărit una dintre cele cinci stații ale societății publice de televiziune. Comparația este în dezavantajul TVR, dacă invocăm câteva cote de piață: PRO TV (20,2%), Antena 1 (12,5%), Kanal D (11,6%). Până și televiziunea tabloidă Antena Stars a avut o cotă de piață mai mare decât cele cinci canale ale TVR: 2,98%.
Promovarea mediocrităților, scandalurile interne, aroganța, servilismul politic, brambureala organizatorică (vezi concluziile semnalate în raportul „Cartografierea proceselor”, realizat de firma Starperformining), interesele obscure, toate se reflectă în audiențele televiziunii publice. Oricât ar fi acestea ținute în spatele unor manevre de PR și comunicate de presă penibile, telespectatorii înțeleg făcăturile și resping ofertele TVR.
Foto: Inquam Photos
Erată: Dintr-o regretabilă eroare pentru care ne cerem scuze, în titlul textului scria că TVR are o audiență de 1000 de telespectori/pe zi. În realitate este vorba de 1000 telespectatori/minut.
seaman651 • 07.03.2023, 11:26
Ce inseamna 1000 de spectatori pe minut? Ca 1000 de oameni au schimbat canalul si in drumul lor catre alte canale au trecut si prin TVR Cultural timp de o fractiune de secunda? ***
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Ciprian79 • 06.03.2023, 13:10
Stiti ce nu inteleg eu. Ca prezentati asta, ca si cum ar avea legatura cu altceva/altcineva decat cu publicul. Ce poate sa faca TVR in afara de ceea ce ce fac PRO, A1, Kanal D, ca sa fie in top?! Nu mersi, mai bine sa fim cateva zeci de mii care sa ne mai uitam din cand undeva unde nu e ''balci'' (cu indulgenta spus). La aia se uita publicul larg, nu la TVR, mai ales NU la TVR Cultural. Si ce spuneti, ca daca se uita doar 1000 de telelespectatori la Cultural, nu merita sau ce? Hai sa inchidem si teatrele pe logica asta, sa nu mai facem nici un film mai artistic, ca oricum, ROMINA VTM ''rupe'', ce sens mai are altceva?
Codrean • 06.03.2023, 11:23
Esti prea nerabdator, prea aspru. Un nou inceput nu este simplu, cere munca, rabdare, timp.E vizibil, faptul ca se reiau emisiuni - interesante la vremea lor, totusi.. - spune ceva. Si concertele... Si fata de realizatorii programelor noi esti chiar nedrept . Parerea mea ...