Într-adevăr, în lockdown (martie – aprilie), audiențele TV au crescut (consumul liniar, pe telecomandă), apoi, după ce restricțiile s-au relaxat, românii au părăsit micile ecrane și audiențele au intrat pe făgașul unui an obișnuit, remarcă Petre Barbu.
Din cele 97 de televiziuni monitorizate de compania Kantar Media pentru CNA, în cursul anului 2020, 17 stații au avut audiențe sub 1.000 de telespectatori pe minut.
Televiziuni de buzunar
De exemplu, televiziunea Link Press a avut o medie 175 de telespectatori pe minut în fiecare zi a anului 2020, iar IDA TV a atins o medie de 83 de persoane pe minut. Alte televiziuni cu audiențe mici: Kapital TV (374 de persoane pe minut), NCN (451), Canal 33 (388), Inedit TV (558) și Medika TV (738).
Metropola TV se extinde la nivel național
Metropola TV, televiziunea Consiliului Local Voluntari – localitate condusă de Florentin Pandele – lansată local în august 2020, a obținut în ianuarie anul acesta aprobarea CNA pentru extinderea licenței la nivel național și a intrat în lista must-carry, adică este preluată obligatoriu de operatorii de cablu TV.
În ultimele două luni ale anului 2020, când avea acoperire locală, a avut o audiență de doar 100 (o sută) de telespectatori pe minut, măsurată la nivel național.
Concurența nu ține cont că ai fost cândva un mogul media
Alte 24 de televiziuni au avut, în 2020, audiențe între 1.000 și 5.000 de persoane pe minut, la nivel național. Printre acestea se numără și Aleph News, televiziune cu un concept de „social television”, lansată în septembrie 2020 de Adrian Sârbu.
În patru luni de emisie, Aleph News a obținut un rating de 3.463 de telespectatori pe minut, conform Kantar Media, fiind pe locul 63 în clasamentul audienței naționale.
Pierdere mică pentru PRO TV, creșteri mai mari pentru Antena 1 și Kanal D
Percepția că ratingurile TV au crescut în anul pandemic 2020 este parțial adevărată. Cele trei mari televiziuni comerciale și-au păstrat primele trei poziții în top cu următoarele ratinguri generale la nivel național:
- PRO TV – 677.729 de telespectatori pe minut (scădere cu 5.631 de telespectatori față de 2019);
- Antena 1 – 529.849 de telespectatori pe minut (creștere cu 71.952 de persoane față de 2019);
- Kanal D – 426.604 telespectatori pe minut (creștere cu 32.703 persoane față de 2019).
Audiențele televiziunilor de știri
Pe nișa știrilor, România TV (283.730 de telespectatori pe minut) și Antena 3 (197.776) au făcut jocurile, deși Digi 24 (84.863) a înregistrat cea mai mare creștere față de 2019: 28.000 de persoane.
Digi 24 a fost a șaptea televiziune la nivel național, în fața postului public TVR 1 (82.620 de persoane pe minut). Audiența TVR 1 este mai mică de 8,2 ori față de cea a PRO TV și de 3,4 ori față de cel mai vizionat canal de știri, România TV. Nu sunt cifre cu care să se mândrească TVR 1, televiziunea cu cele mai mari resurse (bugetare) și logistice din piața TV, notează Petre Barbu.
Citește mai multe despre audiențele posturilor tv în 2020, pe Forbes.