România TV a fost liderul audienței în seara zilei de 6 noiembrie, în care numărătoarea voturilor a confirmat victoria lui Donald Trump în alegerile prezidențiale din SUA. În prime-time (orele 19.00 – 0.00), România TV a avut o audiență medie de 307.000 de telespectatori pe minut, la nivel național, persoane de peste 18 ani, conform măsurătorilor Kantar Media (consum pe telecomandă). Televiziunea a trimis-o corespondent în Statele Unite pe Andreea Crețulescu. Fidelitatea românilor cu telecomanda în mână este foarte ridicată față de această televiziune. Ratingul a fost mai mare decât în prime-time-ul din ziua precedentă, când s-a înregistrat o medie de 271.000 de telespectatori pe minut.
Antena 3 CNN a avut cea mai mare desfășurare de forțe jurnalistice în Statele Unite, operațiunea fiind condusă de Mihai Gâdea. Ratingul mediu în intervalul de maximă audiență a fost de 228.000 de telespectatori de peste 18 ani, mai mic cu 15.000 de persoane decât în seara anterioară.
România TV și Antena 3 au făcut, ca de obicei, „legea” pe nișa știrilor. Digi24 a obținut un rating de 84.000 de telespectatori pe minut (+18 ani), mai redus cu 13.000 de persoane față de seara precedentă. Realitatea Plus a avut o medie de 65.000 de telespectatori pe minut, în scădere cu 23.000 de persoane față de seara zilei de 5 noiembrie, când la americani începuse procesul de votare. Astfel, dezbaterile și comentariile pe seama victoriei lui Donald Trump n-au adunat mai mulți telespectatori față seara precedentă, când americanii se duceau să voteze.
Celelalte televiziuni n-au contat la „bursa” audienței naționale (+18 ani):
B1 TV: 28.000 telespectatori pe minut
TVR Info: 6.000 telespectatori pe minut
Euronews: 3.000 telespectatori pe minut
Prima TV: 2.000 telespectatori pe minut
Ultimele trei televiziuni din acest top au vorbit „la perete” despre victoria lui Trump.
Alegerile prezidențiale din Republica Moldova au săltat ușor audiențele
Ratingurile din seara victoriei lui Donald Trump n-au reprezentat vârfuri pentru televiziunile de știri, în ultima lună pe care am analizat-o. De altfel, de când a început campania electorală pentru prezidențiale (25 octombrie), audiențele n-au crescut față de cele din prima parte a lunii octombrie. Emisiunile și interviurile electorale din prime-time au fost plictisitoare, la limita depresiei.
Singurul program care a mai alungat plictiseala a fost seria de patru dezbateri cu principalii candidați la prezidențiale, de la Antena 3 CNN, sub genericul „Un președinte în fața națiunii”, transmise de la Palatul Parlamentului. La acestea s-a adăugat în clasamentul audienței și dezbaterea cu susținătorii candidaților (31 octombrie). În aceste cinci prime-time-uri, audiențele obținute de Antena 3 CNN au fost peste cele de la România TV de când a început oficial campania electorală. În restul serilor din perioada 25 octombrie – 6 noiembrie, televiziunea lui Sebastian Ghiță a fost superioară televiziunii familiei Dan Voiculescu.
Clasamentul audiențelor din prime-time la Antena 3 CNN (+18 ani) în care a fost difuzat programul „Un președinte în fața națiunii”, cu cei patru invitați, se prezintă astfel:
Marcel Ciolacu: 362.000 de telespectatori pe minut (30 octombrie)
Mircea Geoană: 291.000 de telespectatori pe minut (29 octombrie)
Nicolae Ciucă: 269.000 de telespectatori pe minut (28 octombrie)
Elena Lasconi: 222.000 de telespectatori pe minut (27 octombrie).
Prime time-ul în care a fost dezbaterea cu susținătorii candidaților la prezidențiale (31 octombrie) a avut o medie de 324.000 de telespectatori pe minut, al doilea rating ca mărime pentru Antena 3 CNN în intervalul 25 octombrie – 6 noiembrie 2024.
În cele două săptămâni de campanie, ratingul mediu al intervalului de maximă audiență la Digi24 n-a depășit 125.000 de persoane. Pe 3 noiembrie (duminică), ediția specială dedicată alegerilor prezidențiale din Republica Moldova a ridicat audiența Digi24 la 121.000 de telespectatori pe minut în prime-time. Același eveniment a săltat audiențe din prime-time de la B1 TV (41.000 de telespectatori), TVR Info (13.000) și Euronews (7.000). Acestea sunt maximele de audiențe înregistrate de aceste televiziuni de la începutul campaniei prezidențiale din România, dar obținute pe seama alegerilor prezidențiale din Republica Moldova. În aceeași seară, România TV a avut o medie de 391.000 de telespectatori, a doua audiență pentru această televiziune în perioada analizată.
La Realitatea Plus, cel mai urmărit prime-time a fost pe 5 noiembrie, când America a votat, cu o medie de 88.000 de persoane pe minut la nivel național. Niciun prime-time cu emisiunile electorale „încărcate” cu politicieni români n-a depășit acest indice de audiență în cele două săptămâni de campanie la Realitatea Plus.
La ratingurile pe care le livrează televiziunile de știri (consum pe telecomandă) care au aspirat publicitate electorală (mai puțin TVR Info), se pune întrebarea dacă acestea își merită banii. Pentru că banii plătiți de partide în campania electorală nu contează, dacă ne uităm la ratingurile care nu sunt mai mari decât cele din perioadele obișnuite și, în multe seri, sunt chiar mai mici, depinde de invitați! Mult mai importanți sunt banii plătiți în afara campaniei electorale de PNL și PSD pentru a cumpăra tăcerea televiziunilor.
Demradulescu • 10.11.2024, 18:12
Eu de ani buni am scos din grila de programe Antena 3 ,din cauza lui Gâdea,mi se fals,vorbește mult el întreabă,el răspunde.Îmi pare rău de Mircea Badea că nu-i mai vad emisiunea,e simpatic ,îl iubesc ,ramâne al nostru din Sălăjan,dar mai bine rămânea tovarăș cu Oreste și o rupea cu Gâdea,timpul îmi va da dreptate sau poate nu.
Cenzurat • 10.11.2024, 14:44
Ăla nu e jurnalism ce fac televiziunile astea, lumea a vrut să vadă cum plânge Gâdea