Televiziunile care domină nișa de știri, România TV și Antena 3 CNN, au înregistrat creșteri procentuale importante ale audienței la nivel național comparativ cu octombrie: +34%, respectiv +21,6%.
În noiembrie, România TV a avut o medie de 282.220 de telespectatori pe minut (toată ziua), mai mare cu 71.740 de persoane față de octombrie, conform măsurătorilor Kantar Media. Este cea mai mare creștere numerică de pe piața TV, peste televiziunea generalistă Pro TV, liderul pieței TV, care a câștigat 67.690 de persoane, ajungând la o medie de 630.170 de telespectatori pe minut (toată ziua).
Antena 3 CNN a câștigat 34.150 de persoane la nivel național față de luna anterioară, marcând un rating mediu de 192.210 telespectatori pe minut (toată ziua).
Realitatea Plus și Digi24 și-au continuat lupta pentru locul 3 pe nișa știrilor, având următoarele audiențe:
Realitatea Plus – 84.640 de telespectatori pe minut (+30.080 de persoane față de octombrie), în creștere cu 55%.
Digi24 – 78.010 telespectatori pe minut (+21.650 de persoane față de octombrie), în creștere cu 38,4%.
Realitatea Plus a înregistrat cea mai mare creștere procentuală a ratingului lunar dintre televiziunile „tradiționale” de știri (consum pe telecomandă): +55%.
Televiziunile mici de știri au beneficiat din plin de evenimentele politice din luna noiembrie:
B1 TV – 28.680 telespectatori pe minut (+7.050 de persoane), în creștere cu 32,6% față de octombrie.
TVR Info – 6.700 de telespectatori pe minut (+1.020 de persoane), în creștere cu 18% față de octombrie.
Euronews – 4.520 de telespectatori pe minut (+1.770 de persoane), în creștere cu 64,4% față de octombrie.
Ratingul din noiembrie al Euronews a obținut cea mai mare creștere procentuală de pe nișa de știri TV.
Prima News – 2.690 de telespectatori pe minut (+750 de persoane), în creștere cu 38,7% față de octombrie.
Cele opt televiziuni analizate au avut o cotă cumulată de piață (vizionare) de 19,37% la nivel național. Asta înseamnă că 19,37% dintre români care s-au uitat la televizor pe telecomandă, în luna noiembrie, au urmărit una dintre cele opt televiziuni dintr-un total de 92 de televiziuni măsurate de Kantar Media. Cota de piață este mai mare cu 2,6 puncte procentuale față de octombrie, fiind cea mai mare cotă din acest an.
Totuși, cota de vizionare a nișei de știri (19,37%) este cu mult mai redusă decât cota cumulată a celor trei mari televiziuni comerciale – Pro TV, Antena 1 și Kanal D. Aceasta a fost de 40,8% în noiembrie, lună în care au rulat din plin programele și show-urile de mare audiență ale acestor televiziuni.
TVR 1, principala televiziune a Societății Române de Televiziune (SRTV), a transferat campaniile electorale către stația de știri TVR Info, păstrându-și poziția de stație generalistă (filme, programe tematice și publicistice). Ratingul TVR 1 a fost de 41.250 de telespectatori pe minut, în creștere cu 1.920 de persoane față de octombrie. TVR 1 ocupă locul 15 în clasamentul audienței naționale, în urma televiziunilor de filme Pro Cinema, AMC și Film Cafe.
O altă televiziune de filme, Cinemaraton, a depășit audiența medie a TVR 2, a doua stație a televiziunii publice. Cinemaraton, stație care difuzează numai filme românești, a avut o audiență medie de 31.690 de telespectatori pe minut, la nivel național, față de TVR 2 care a obținut o medie de 29.980 de persoane pe minut.
În luna decembrie, scena politică autohtonă se anunță la fel de animată, astfel încât audiențele televiziunilor de știri vor continua să crească, dar nu vor putea să depășească ratingul… seriei „Singur acasă” (Pro TV).