Discuție cu oameni din două generații.
Generația 40+ : ”Prin eliminarea numelor de pe lista rezultatelor, elevilor li se răpește o amintire pentru toată viața! Ce vor arăta părinților și bunicilor? Un cod?”.
În plus, folosind argumentul GDPR, listele anonime sunt formă de a nega competiția, de a nu mai lăsa elevii să vadă cum stau unii față de ceilalți.
Generația 40+:
”Concurența între elevi e importantă în procesul de învățare, un astfel de rezultat bun te ridică, îl văd și ceilalți, îți poate da încredere”.
Un student vede, din contră, avantajele noului sistem.
Generația 20+: ”Publicarea notelor și numelor elevilor concomitent promovează competiția, dar nu într-un mod în care tinerii au control asupra ei”.
În loc sa încurajeze îmbunătățirea propriilor performanțe, această metodă învechită de a publica listele de nume și note permitea altor membri din viața academică a elevului, părinți, profesori, prieteni, să vadă doar vârful unui iceberg educațional, mult mai complex.
Generația 20+:
”Administratorii sistemului de educație pot face statistici, studii, ele sunt normale. După cum e normal ca un elev să vadă cum a stat față de simulări, ca să înregistreze progresul. Dar pentru asta nu e nevoie să fie afișate numele”.