Spotul care promovează spitalul de urgență “realizat” de Primăria Sectorului 1, condusă de Daniel Tudorache, are o voce solemnă, specifică festivităților constipate de partid. Vocea anunță triumfătoare: “Spitalul de urgență București”.

Secvență din spot

Începe în forță, ca să-mi capteze atenția – dacă-i “spital de urgență”, atunci sigur ciulesc urechile, mai cu seamă că este în București! “Cel mai mare spital din România, în sectorul 1”. Anunțul ăsta mă dă pe spate, cum se spune, “cel mai mare spital”, nu rezist, trebuie să fiu atent, să vedem ce zice mai departe: “Dedicat relocării a trei spitale din București într-un singur nume”. Asta nu prea înțeleg ori n-am auzit bine: “dedicat relocării”? Nu contează, important este că sunt trei spitale într-unul singur, la fel ca pliculețe cu cafea instant.

Secvență din spot

Vocea continuă: “Proiect realizat de Primăria Sectorului 1”. Dar s-a mai zis o dată că e Primăria Sectorului 1! Aha, ca să-mi intre bine în cap: Primăria Sectorului 1! “Inovație. Tehnologie. Performanță”, adaugă vocea.

Vrăjeli! Lasă-mă, domle cu “inovația” și “tehnologia”, spune adresa, strada, pe unde se află, care tramvai ajunge acolo?

Secvență din spot

Dar vocea mă lasă cu ochii-n soare: “Performanță în cel mai modern spital din România în sectorul 1”. Să vă băgați “performanța” în cur, să faceți o clismă! – strig furios și înșelat la cei care au comandat, au creat și au difuzat acest spot, o minciună și o manipulare grosolane.

Secvență din spot

540 de difuzări pe cele cinci televiziuni de știri

M-am uitat în monitorizările TV și am văzut că prima difuzare a acestui spot a avut loc pe 27 iunie și până duminica asta, 2 august, campania a strâns 540 de difuzări pe cele cinci televiziuni de știri: Realitatea Plus (122 de difuzări), B1 TV (241), Antena 3 (93), România TV (42) și Digi24 (42). În total, campania a adunat într-o lună 128 de puncte de audiență (Gross Rating Ponts – GRP), foarte puțin, dar cui îi pasă de audiență?!

Important este că Primăria Sectorului 1 a cotizat la cele cinci televiziuni de știri, să nu supere vreuna.

Dacă acest clip electoral va continua să fie difuzat, la comanda primarului Daniel Tudorache, are toate șansele să incite populația, nu numai pe locuitorii sectorului 1, dar și pe românii din alte orașe din țară. Pentru că în această perioadă dificilă pe care o traversează pacienții români, mulți în situații disperate, și cu sistemul medical aflat sub presiunea coronavirusului, spotul lui Tudorache, dincolo de manipularea și cinismul mesajului, jignește buna-credință a telespectatorilor.

Daniel Tudorache

Cu această făcătură de reclamă s-a atins o nouă culme a minciunii și manipulării instituționalizate în România. Primarul Tudorache “vinde”, fără rușine și fără să-i tremure pleoapa, un spital care nu există.

Clipul este perfecțiunea întruchipată a minciunii. Dar mesajul subliminal este: “Alegeți-mă primar pe mine, Tudorache, pentru că eu am să vă fac acest spital. Dacă nu mă alegeți, atunci n-o să aveți spitalul”. Un șantaj scârbos pe o temă sensibilă în rândul românilor: spitalul.

Numai acolo să fie tratați!

Sunt convins că acest spot nu va ajunge pe masa Consiliului Național al Audiovizualului (CNA). Sau dacă va ajunge, peste vreo lună, două, după alegerile locale, cum ne-a obișnuit acest consiliu cu reacții (intenționat) întârziate, va fi îngropat. Mi-e greu să cred că vreo altă autoritate va sancționa această campanie.

Românii sunt obișnuiți să înghită mizerii, iar autoritățile le ascund sub preș. Singura sancțiune ar fi ca un tribunal excentric sau vreo instanță divină să-i oblige pe primarul Daniel Tudorache și pe cei care au creat spotul și l-au plătit (din bugetul primăriei) pentru difuzările TV să-și trateze bolile, afecțiunile, accidentele numai la “Cel mai mare spital din România în sectorul 1”. Numai acolo să fie tratați! Și televiziunile noastre de știri, care difuzează cu lăcomie acest spot, tot acolo să-și trateze hemoroizii.

Sigur, nu ar fi o pedeapsă umanitară și creștinească, cum să lași omul bolnav să sufere până la inaugurarea spitalului?, dar ar fi una pe măsura manipulării și minciunii acestui spot mizerabil. 

Campania asta merită să fie expediată de urgență la morga celui mai “modern spital din România”. Sigur că spitalul lui Tudorache are o morgă performantă, cea mai modernă din țară! 

 
 

Urmărește-ne pe Google News