Succesul unui business depinde, în mare măsură, de felul în care este perceput de către publicul-țintă – atât clienți activi, cât și posibili clienți. Ei bine, în acest context nu putem să nu aducem în discuție brandul și modul în care acesta este promovat și expus în piață, pe toate canalele de distribuție din mediul online sau offline. De altfel, succesul unui brand se bazează pe mai multe elemente esențiale care ajută la crearea unei imagini puternice, la atragerea și la menținerea loialității clienților. Iată 5 elemente-cheie care contribuie la crearea unui brand puternic și care inspiră încredere:

Crearea unei identități de brand clară și coerentă

De regulă, identitatea de brand include logoul, culorile, fonturile, tonul vocii și mesajele centrale ale brandului. Pe scurt, un manual de brand care conține toate regulile de bune practici ce se vor folosi în toate împrejurările în care brandul va fi specificat sau în care vor apărea mesaje din partea companiei. Cele mai mari și mai importante branduri au o identitate bine conturată, ceea ce le ajută să comunice eficient cu publicul-țintă, indiferent de împrejurare sau context. Spre exemplu, o soluție eficientă care a respectat un manual de brand a fost implementată și de Tuborg, unul dintre cele mai populare branduri de bere din România.

Calitatea produselor sau serviciilor oferite

Este important ca brandul să ofere exact ceea ce promite și să aibă în vedere așteptările publicului-țintă, precum și feedback-ul primit din partea clienților. Oferirea constantă de produse sau servicii de înaltă calitate care să răspundă sau să depășească așteptările clienților reprezintă o soluție cu rolul de a consolida imaginea brandului în piață și de a oferi încredere pe termen lung.

După cum bine știm, un produs sau serviciu calitativ determină clienții să revină și să recomande brandul altora, consolidând astfel reputația acestuia.

Experiența clienților sau servicii de tip customer experience

Furnizarea unei experiențe plăcute și consistente pentru clienți, de la primul contact până la asistența post-vânzare, reprezintă un punct forte ce descrie calitatea și relevanța unui brand.

O experiență pozitivă a clienților generează loialitate și recomandări din partea acestora, contribuind la creșterea reputației brandului și la atragerea de noi clienți.

Marketing eficient și coerent, pe toate canalele de distribuție

Implementarea unui mix adecvat de strategii și tactici de marketing pentru a promova brandul și a ajunge la publicul-țintă este importantă. Expunerea coerentă a brandului în mediile în care publicul-țintă este activ înseamnă promovarea valorilor și a principiilor de business. În plus, comunicarea constantă cu publicul-țintă asigură o promovare eficientă a produselor și a serviciilor în vederea fidelizării clienților deja existenți și pentru atragerea celor noi.

Desigur, o strategie de marketing bine planificată și executată crește vizibilitatea brandului și atrage un număr mai mare de clienți. Aceasta poate include marketing de tip omnichannel aplicat în mediul digital și nu numai – el include publicitate tradițională, relații publice și marketing de conținut.

Inovație și adaptabilitate

Capacitatea de a inova și de a se adapta la schimbările din piață și la nevoile în evoluție ale consumatorilor trebuie să fie un atu al brandului. În acest fel se asigură relevanța brandului pe termen lung. Mai mult, inovarea și înțelegerea trendurilor din piață îi permit brandului să rămână competitiv într-un mediu aflat într-o continuă schimbare. Dezvoltarea de noi produse, îmbunătățirea celor existente și adaptarea la tendințele tehnologice și de consum sunt importante pentru succesul afacerii, indiferent de nișa în care aceasta activează.

Succesul unui brand și crearea unei imagini puternice și memorabile țin de consecvență, coerență și adaptabilitate. Un brand trebuie să comunice unitar și clar în toate mediile de distribuție, acolo unde clienții sunt activi. În plus, imaginea brandului va deveni mai puternică pe măsură ce acesta va demonstra că știe cum să se adapteze la așteptările publicului-țintă și, desigur, la trendurile din piață.

Sursa foto: pexels

 
 

Urmărește-ne pe Google News