ANVELOPE IARNĂ – Când le montăm, Care sunt Cele Mai Bune? Înlocuirea anvelopelor de vară cu cele de iarnă dă întotdeauna multe bătăi de cap șoferilor. Îți vom spune mai jos câteva lucruri de care ar trebui sa ții cont atunci când te hotărăști să montezi anvelopele pentru sezonul rece.
În primul rând trebuie să știm cum recunoaștem o anvelopă de iarnă
Pe zona laterală a fiecărei anvelope trebuie să fie imprimat M+S, sau M+S insoțit de un munte cu 3 vârfuri și cu un fulg de zăpadă în interiorul acestuia. Aceste simboluri arată că anvelopa are caracteristici specifice pentru a circula pe un drum acoperit cu zăpadă, gheață sau polei.
Fii atent la principalele caracteristicile tehnice ale anvelopelor cum ar fi: consumul, aderența și nivelul de zgomot (A fiind cea mai bună clasă și E cea mai slabă).
Dacă alegi să cumperi anvelope iarna de pe Vadrexim.ro, vei primi la momentul achiziției toate explicațiile de care ai nevoie pentru a face cea mai bună achiziție în funcție de bugetul alocat.
Aceste caracteristici sunt destul de ușor de comparat, ele sunt înscrise pe eticheta anvelopelor. Cei care au condus deja cu anvelope de iarnă au putut să vadă diferența între a conduce pe zăpadă cu anvelope de iarnă și a conduce cu anvelope de vară. Este vorba despre siguranța noastră, a pasagerilor și a celorlalți participanți la trafic. Frânarea și manevrarea autoturismului, atunci când este echipat cu anvelope de iarnă, sunt net superioare față de cazul echipării cu anvelope de vară în timpul sezonului rece. Nimeni nu vrea să piardă timp la ghișeele de declarare accidente, asigurări sau service. Confortul de a conduce un autovehicul echipat cu anvelope de iarnă este de asemenea un punct important.
Cauciucurile de iarnă în timpul sezonului rece au proprietatea de a rămâne mai elastice pe carosabil, astfel încât frânarea și aderența să fie cât mai bune. Aceleași anvelope bune de iarnă, daca le folosim vara se vor comporta total opus. Acestea fiind construite să aibă caracteristicile respective la temperaturi joase, pe timp de vară ele se vor comporta total diferit, acestea nu ne vor mai asigura o frânare și o aderență bune pe un drum uscat la temperaturi inalte.
Un alt criteriu important în alegerea noilor anvelope este DOT-ul acestora
Ultimele 4 cifre ale DOT-ului indică data la care a fost fabricat un cauciuc. Primele 2 cifre reprezintă săptămâna dintr-un an, iar ultimile 2 cifre reprezintă anul fabricației. De exemplu, dacă avem un DOT “1219” reprezintă săptămâna 12 din anul 2019. Recomandarea celor de la Vadrexim.ro este să cumperi anvelope auto care nu au stat mai mult de 3 ani in depozite.
Iată ce spune Legea in legatură cu momentul montării anvelopele de iarnă.
Conform Directivei 92/23/CE si OG 5/2011 nu există o dată fixă când trebuie să înlocuiești anvelopele de vară cu cele de iarnă. Conform legii ai obligația de a avea mașina echipată cu anvelope de iarnă ori de câte ori condițiile de vreme și trafic impun acest lucru. De regulă, te pregătești de schimbarea anvelopelor de vară cu cele de iarnă atunci când vine sezonul rece (când temperaturile ajung sub 7 grade celsius). Îți recomandăm să faci începând din luna octombrie acest lucru, vei evita astfel să aștepți la cozi interminabile sau să plătești mai mult pe anvelope!
Vadrexim.ro vă prezintă mai jos cele mai bune anvelope de iarnă conform rezultatelor obținute de acestea în 2020 în testele efectuate de Touring Club Suisse:
- BRIDGESTONE Blizzak LM005 – foarte recomandat
- PLUSURI: anvelopa foarte echilibrata, cel mai bun scor în condiții umede, calificativ bun pe teren uscat și consum bun de combustibil și calificativ bun pe zapadă și gheață – clasa A.
- MINUSURI: cea mai mică longevitate kilometrică.
- MICHELIN Alpin 6 – foarte recomandat
- PLUSURI: anvelopa foarte echilibrată, foarte bună la uzură, bună pe drumurile uscate-umede și bună pe zapadă și gheață.
- DUNLOP Winter Sport 5 – foarte recomandat
- PLUSURI: anvelopa foarte echilibrată, evaluare mai bună, pentru consumul de combustibil, foarte bună la uzură și bună pe zapadă-gheață.
- HANKOOK i*cept RS2 – foarte recomandată
- PLUSURI: anvelopa foarte echilibrată, bună pe drum uscat-umed, bună pe zapadă-gheață, bună pentru consumul de combustibil și uzură.
- FALKEN Eurowinter HS01 – recomandat
- PLUSURI: calificativ bun pe teren umed, calificativ bun pe gheață și calificativ bun la uzură.
- MINUSURI: puncte ușor slabe pe zapadă, cel mai mare consum de combustibil și puncte ușor slabe pe teren uscat.
- CONTINENTAL WinterContact TS860 – recomandat
- PLUSURI: cel mai bun rating pentru zgomot, calificativ bun pe teren umed, calificativ bun pe zapadă-gheață și calificativ bun pentru consumul de combustibil.
- MINUSURI: cel mai mic kilometraj și puncte ușor slabe pe teren uscat.
7.GOODYEAR UltraGrip 9+ – recomandat
- PLUSURI: cel mai bun rating pe zapadă, calificativ bun pe teren umed și calificativ bun pentru consumul de combustibil.
- MINUSURI: cel mai mic kilometraj și puncte ușor slabe pe teren uscat.
Sperăm că ți-am fost de ajutor pentru a alege cele mai bune anvelope de iarnă. Un set de anvelope de iarnă noi și bune te vor ține în medie 4 ani de zile dacă le utilizezi și depozitezi corespunzător. Dacă le vei folosi și vara sau dacă le vei depozita necorespunzător (în soare sau umezeală excesivă) durata de viață a acestora va scădea semnificativ.