Administrarea imobilului

Principalul rol al unui administrator de bloc este acela de a îndeplini toate activitățile necesare pentru ca locatarii să se poată bucura de o utilizare normală a condominiului. Una dintre principalele obligații este să se asigure că accesul în scara blocului sau în curtea interioară se poate realiza în siguranță, doar de către persoanele care dețin sau folosesc un apartament aflat în acel bloc – ori de persoane agreate de către membrii asociației de proprietari. În acest scop, administratorul poate contracta, cu acordul comitetului executiv, un prestator de servicii specializat care să instaleze sisteme de acces cu contacte magnetice. Extrem de utile, în acest caz, sunt și sistemele de monitorizare video-audio care permit restricționarea accesului doar pentru cei îndrituiți.

O altă obligație a administratorului este de a se asigura că părțile comune sunt menținute curate și căile de acces nu sunt obstrucționate. Poate încheia contracte cu firme specializate sau poate angaja personal pentru efectuarea curățeniei, colectarea gunoiului menajer și poate dispune îndepărtarea obiectelor depozitate neautorizat pe proprietatea comună.

În plus, administratorul trebuie să se asigure că instalațiile electrice, de iluminat, sanitare și de încălzire funcționează la parametri optimi, iar dacă identifică anomalii în funcționare trebuie să se ocupe de organizarea reparațiilor necesare, cu ajutorul unui prestator de servicii specializat. De asemenea, administratorul trebuie să se asigure că toate investițiile în întreținerea și recondiționarea părților comune – hotărâte de asociația proprietarilor – sunt realizate la un standard de calitate superior și cu afectarea minimă a confortului locatarilor.

Contabilitate, casierie și gestiune a fondurilor

Un alt set de activități care este de competența administratorului presupune activități de colectare a contribuțiilor fiecărui proprietar de apartament, gestionarea fondurilor și efectuarea de plăți către prestatorii de servicii și furnizorii de utilități. În acest scop, la începutul fiecărei luni calendaristice, în mod uzual, administratorul afișează la avizier suma de plată pentru fiecare apartament, ca parte a contribuției la cheltuielile comune. De asemenea, urmărește activ ca fiecare proprietar să achite contribuția respectivă în cel mai scurt timp. Gestionarea fondurilor asociației de proprietari trebuie să fie realizată cu diligența unui bun proprietar, administratorul fiind direct răspunzător pentru orice utilizare neconformă a sumelor încasate. Tot administratorul este cel care conduce contabilitatea în partidă simplă și se asigură că absolut toate veniturile și cheltuielile asociației sunt evidențiate corect.

Întreținerea relației cu furnizorii de servicii

Una dintre cele mai importante misiuni de îndeplinit într-un mandat de administrator ține de asigurarea unei bune relații cu furnizorii de servicii, de calitatea acestei relații depinzând, în mare măsură, confortul celor care locuiesc în bloc. Asigurarea accesului la apă rece, apă caldă și căldură (acolo unde aceste servicii sunt furnizate de către companiile municipalității), accesul în siguranță, eliminarea conformă a deșeurilor menajere sunt servicii necesare a fi plătite la timp și de a căror prestare conformă și la timpul convenit – toate acestea reprezintă atribuții importante ale aceluiași om.

Misiunea unui administrator de bloc este, așadar, una extrem de importantă pentru fiecare membru al asociației de proprietari, căci de buna administrare a clădirii depinde, în bună măsură, confortul utilizatorilor de apartamente. Prin urmare, legea reglementează strict atât drepturile și obligațiile acestuia, cât și condițiile în care o persoană poate ocupa funcția cu o asemenea responsabilitate asociată. 

Sursa foto: https://unsplash.com

Urmărește-ne pe Google News