Dacă angajații lucrează într-un spațiu inadecvat, zgomotos, cu scaune inconfortabile și birouri înghesuite, atât îndatoririle lor, cât și sănătatea fizică pot fi negativ influențate. Prin urmare, managerii companiei trebuie să se asigure că mobilierul din birou oferă angajaților cel mai bun mediu posibil în care să lucreze, indiferent de rolul lor în firmă.
Pentru a te ajuta să iei cele mai bune decizii în ceea ce privește amenajarea biroului, îți prezentăm în continuare cele mai importante aspecte de care este bine să ții cont înainte de a alege cel mai bun mobilier de birou:
1. Ia în considerare tipul de mobilier de birou necesar în firmă
Dacă alegi un birou pentru că ți se pare fantezist sau l-ai văzut într-un film, vei afla probabil rapid că ai făcut o mare greșeală. Dacă nu se întâmplă acest lucru, înseamnă că ai mare noroc. Mulți oameni fac această greșeală și se trezesc mai târziu că regretă achiziția. Ceea ce alegi pentru afacerea ta ar trebui să fie un mobilier de birouri funcțional, care să ofere elementele de bază de care fiecare angajat are nevoie.
De exemplu, alegerea unui birou fără sertare nu este probabil o idee bună dacă trebuie să depozitezi acte sau dosare. Spațiul de pe birou nu este suficient de mare pentru a păstra foarte multe lucruri la suprafață.
De asemenea, scaunele și mesele de lucru ergonomice sunt foarte apreciate pentru capacitatea lor de a oferi confort și condiții de lucru optime, așa că merită să investești în ele pentru bunăstarea și siguranța angajaților tăi. Pe lângă mese și scaune ergonomice, ar trebui să iei în considerare și stilul biroului, în funcție de tipul de companie.
Poate ești un start-up care urmărește o atmosferă mai relaxată, unde toată lumea poate discuta și colabora într-o atmosferă degajată? Atunci ai nevoie de spații colaborative și de zone de discuție informală.
Sau, dacă ești o afacere mai formală, un birou de avocatură, un call center sau un laborator medical, unde angajații trebuie să rămână concentrați, fără prea multe distrageri? În acest caz, birourile cu separatoare acustice ar putea fi mai potrivite și scaunele care permit suport lombar și reglarea pe înălțime.
2. Stabilește un buget – dar fii pregătit să investești
Indiferent dacă ai un buget stabilit sau apelezi la o firmă de design care se ocupă de tot, poate fi tentant să încerci să scazi bugetul, optând pentru mobilier de birouri mai ieftin. Mobilierul de birou este o investiție serioasă atât în produsele în sine, cât și în angajații companiei. Ei vor petrece mult timp stând la birou, așa că este logic să alegi cel mai bun mobilier pe care firma și-l poate permite.
Produsele de calitate inferioară te vor costa mai mult pe termen lung, așa că ia în considerare achiziționarea de articole rezistente, chiar dacă înseamnă că bugetul inițial ar putea avea nevoie de o revizuire.
3. Ține cont de spațiul pe care trebuie să-l mobilezi
Dacă există mai mulți oameni care lucrează împreună în același loc, spațiul poate deveni în curând o problemă. De aceea, o idee bună este să investești în cele mai bune opțiuni de depozitare și în mobilier de birou ergonomic, proporțional cu dimensiunea spațiului. Acest lucru nu numai că asigură că toată lumea se poate deplasa cu ușurință, dar menține aspectul îngrijit și organizat.
Una dintre cele mai mari greșeli pe care le fac de obicei care mobilează singuri un spațiu office este că nu măsoară cu atenție înainte de a face achiziții. Poate fi extrem de frustrant ca piesele de mobilier extrem de atrăgătoare să nu se potrivească în spațiul dat.
Mobilierul de birou multifuncțional este din ce în ce mai popular, pentru că oferă o modalitate extraordinară de a rezolva problemele legate de spațiu și poate adăuga cu siguranță valoare oricărui spațiu de lucru. Așadar, ia în considerare să alegi birouri cu spații pentru depozitarea documentelor sau opțiuni de mese de lucru cu încărcătoare USB încorporate.
4. Nu uita de acustica generală
Uneori trecută cu vederea în procesul de proiectare a birourilor moderne, acustica joacă un rol important în starea de bine a angajaților. Întrucât zgomotul este una dintre cele mai frecvente plângeri în rândul angajaților din birouri, fie că este vorba despre discuții generale, sunetul telefoanelor sau eforturile de colaborare ale celor care lucrează în grupuri, zgomotul de fond este un factor care trebuie luat în considerare în amenajarea birourilor.
Iar în birourile open space, podelele dure, tavanele și birourile – toate fiind foarte reverberante – ajung să amplifice acest zgomot. Pentru a evita acest lucru neplăcut, există panouri separatoare acustice folosite cu succes în birourile unde se vorbește mult la telefon sau se discută cu clienții față în față.
Panourile de perete, panourile de tavan suspendat și ecranele acustice pot fi, de asemenea, adăugate spațiului în moduri care absorb sunetul, oferind un mediu ambiental plăcut, un element vizual unic și un sentiment de separare între spațiile de lucru private.
De ce să nu faceți un pas mai departe spre amenajarea birourilor moderne și să oferiți angajaților un nivel și mai mare de confidențialitate acustică? Ușor de configurat, instalarea nu necesită găurire, lipire sau înșurubare, ceea ce înseamnă că pot fi mutate cu ușurință în diferite părți ale biroului – panourile separatoare acustice de la Dacca pot face diferența dintre un angajat mulțumit și unul nemulțumit.
5. Alege mobilierul de birou care reflectă stilul companiei
Acum trebuie să fii creativ. Alege mobilier care reflectă stilul companiei tale. Cauți ceva tradițional sau contemporan? Mobilierul din lemn masiv și scaunele din piele oferă o notă mai tradițională, în timp ce piesele de mobilier din oțel și sticlă sunt mai moderne și mai industriale.
Pentru un mediu de lucru modern, poți lua în considerare o combinație a acestor materiale. Dar, ține cont că un birou profesional are nevoie de un aspect unitar, așa că alege un design comun pentru mesele de lucru, dulapurile de depozitare, scaunele și alte elemente de mobilier birouri proeminente.
Trimite celor dragi mesaje de Anul Nou 2025, iar pentru cei sărbătoriți pe 1 ianuarie, vezi urări de Sfântul Vasile 2025!