1. Organizează evenimentul în mod responsabil

Angajații se așteaptă la o reuniune de final de an și omisiunea acestui eveniment poate transmite un mesaj negativ. O simplă adunare cu băuturi și gustări poate fi suficientă pentru a aduce echipa împreună. Însă, una dintre cele mai simple reguli este legată de durata petrecerii. De obicei, este recomandat ca evenimentul să înceapă imediat după orele de lucru și să dureze aproximativ trei ore. Acesta descurajează angajații să participe la alte party-uri înainte de eveniment și reduce riscul de comportament nepotrivit pe măsură ce petrecerea avansează. Mai mult, este recomandat să se evite servirea de multe shot-uri pentru a preveni excesele legate de consumul de alcool. 

2. Transport sigur pentru angajați

Pentru a preveni eventualele incidente legate de consumul de alcool și condus, companiile ar trebui să ia în considerare asigurarea unor opțiuni sigure de transport pentru angajați, mai ales dacă petrecerea se întinde dincolo de o anumită ore. De exemplu, multe firme plătesc servicii de ridesharing, cum ar fi Uber, pentru a transporta angajații de la petrecere acasă. Specialiștii spun că această măsură este foarte utilă nu doar la protejarea angajaților, ci și la evitarea răspunderii legale în cazul unui accident. Această măsură este foarte utilă mai ales dacă ținem cont că mulți dintre angajații companiilor sunt tineri din Generația Z. Aceștia sunt foarte dornici să socializeze cu colegii lor și în afara orelor de program, potrivit sondajelor inițiate în ultimul an de compania Genesis Property, fondată de antreprenorul Liviu Tudor.

3. Trebuie încurajat respectul și responsabilitatea

Un alt aspect important este crearea unui climat de respect și responsabilitate, care să depășească sfera biroului. Este esențial ca angajatorii să trimită înainte de eveniment un memo scris, în care să reamintească angajaților politicile companiei privind comportamentul inadecvat și codul vestimentar. Specialiștii recomandă, de asemenea, evitarea anumitor jocuri de petrecere care implică dezvăluirea secretelor personale sau contactul fizic. Aceste activități pot duce la situații jenante, incomode și neplăcute, mai ales dacă sunt desfășurate sub influența alcoolului. În plus, trebuie planificată petrecerea la o oră accesibilă pentru majoritatea angajaților, de preferat vineri, imediat după terminarea programului de lucru. 

4. Chemarea partenerilor de viață

O altă măsură eficientă pentru menținerea unui comportament adecvat este invitarea soților sau partenerilor angajaților la petrecere. Prezența acestora poate avea un efect de temperare, reducând impulsuri ce pot deveni riscante. În plus, invitațiile pentru parteneri pot transforma evenimentul într-o ocazie mai formală și mai plăcută pentru majoritatea participanților.

5. Limitează consumul de alcool

Consumul excesiv de alcool este una dintre cele mai frecvente cauze ale comportamentului nepotrivit la petreceri. Angajatorii trebuie să implementeze măsuri pentru a limita accesul la alcool și pentru a se asigura că angajații nu pleacă sub influența alcoolului, ceea ce ar putea aduce riscuri suplimentare. În plus, trebuie să fie clar cine este responsabil pentru servirea băuturilor și cum poate fi controlat consumul.

Sursă foto: unsplash.com

Urmărește-ne pe Google News