Cu toate acestea, chiar dacă în multe cazuri productivitatea nu a avut de suferit semnificativ, multe persoane s-au confruntat cu probleme de adaptare şi încă o mai fac. Dacă te numeri printre cei care încă nu s-au acomodat cu telemunca sau pe care sistemul hibrid (şi acasă, şi la birou) îi destabilizează, iată câteva sfaturi care să te ajute să fii cât mai productiv.
O rutină stabilă
Poate ştiai asta deja, dar o rutină echilibrată, mai ales în cursul dimineţii, poate face minuni, atât pentru productivitatea profesională, cât şi pentru starea ta de spirit. Indiferent dacă stai acasă sau mergi la birou, încearcă să te trezeşti în fiecare dimineaţă la aceeaşi oră. Asta îţi va ajuta organismul să regleze mai bine ritmul circadian (ciclul de aproximativ 24 de ore al proceselor biochimice, fiziologice din corp) şi te vei trezi mai odihnit. Nu sări peste micul dejun şi, dacă reuşeşti să îţi faci timp, fă şi câteva întinderi sau exerciţii. Mişcarea te va energiza şi te va ajuta să gestionezi mai eficient stresul.
Controlează-ţi mediul
Mediul în care lucrăm are un impact semnificativ asupra productivităţii. Chiar dacă lucrezi de acasă, asigură-te că o faci într-un spaţiu favorabil concentrării. Asta înseamnă eliminarea întreruperilor din partea partenerului sau al copiilor şi al zgomotelor de fundal care îţi pot distrage atenţia (televizor, radio, notificări de pe reţelele de socializare etc.). Studiile recente au arătat că şi temperatura poate avea un impact asupra productivităţii muncii, atunci când se trece de 27 de grade Celsius. Aşadar, dacă e prea cald sau prea frig în casă, nu o să poţi lucra la randament maxim. Pentru zilele foarte calde, soluţia optimă o reprezintă un aparat de aer conditionat Alecoair, care te va ajuta să setezi temperatura optimă nu numai în spaţiul în care lucrezi, ci în întreaga locuinţă. Cu un ventilator poți face lucrurile și mai simple, acesta ajutand la omogenizarea aerului și menținerea unui confort termic optim.
Stabileşte-ţi priorităţile zilei
Dintre toate sarcinile care îţi revin într-o zi, cu siguranţă unele sunt mai importante sau mai dificile decât altele. Ca să îţi măreşti productivitatea, este mai bine să începi cu cele pe care le consideri mai importante, astfel încât să le aloci întreaga ta atenţie. Există şi specialişti care sugerează că este întotdeauna mai eficient să începi cu sarcina cea mai dificilă, ca să poţi scăpa cât mai repede de stresul şi presiunea pe care o exercită asupra sistemului tău nervos, dar și pentru a beneficia de agilitatea minții tale de dimineață, atunci când este cea mai odihnită. Indiferent care este strategia ta, prioritizarea este esenţială pentru productivitate.
Evită pe cât se poate întreruperile
Atunci când îţi planifici ziua de lucru, ia în considerare şi şedinţele pe care le ai programate în ziua respectivă sau apelurile telefonice. Studiile de specialitate arată că unei persoane îi poate lua până la 25 de minute să intre iar într-un ritm bun de lucru sau să-şi recapete pe deplin concentrarea după întreruperi. Aşadar, este mai bine să-ţi programezi activităţile care necesită o concentrare bună la o distanţă cât mai mare de ședințele online. Pe de altă parte, asigură-te că membrii familiei sau persoanele cu care împarţi locuinţa înţeleg că, deși eşti acasă, eşti în timpul programului de serviciu şi ai nevoie de toate condiţiile pentru a-ţi face treaba la cel mai înalt nivel.
Fie că lucrezi cu normă întreagă de acasă sau compania ta a implementat un sistem hibrid, ţine seamă de sfaturile de mai sus pentru a putea să ai un randament cât mai bun al muncii şi pentru a favoriza productivitatea şi disciplina.
Sursă foto: Pexels.com
(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Alecoair