Una dintre componentele cheie ale vânzărilor online de succes este un site de comerț electronic de înaltă calitate. Acesta ar trebui să fie ușor de utilizat și de înțeles pentru clienți, ușor de gestionat pentru proprietarul magazinului și angajați. În plus, ar trebui să suporte integrări cu toate instrumentele necesare pentru un comerț eficient, să fie SEO friendly și adaptat din punct de vedere tehnologic pentru dezvoltarea ulterioară a afacerii. Aceste și alte nevoi pot fi îndeplinite prin crearea unui magazin online pe o platformă cloud.
Ce este o platformă cloud și cum funcționează
O platformă cloud este un serviciu care funcționează pe modelul SaaS (Software as a Service), adică software ca serviciu. Prin alegerea unei astfel de soluții, un antreprenor poate crea un magazin online și poate lucra cu acesta online fără a instala software pe un calculator. Dezvoltatorul platformei este responsabil de întreținere. Să analizăm alte caracteristici ale platformelor SaaS și beneficiile utilizării acestora pentru magazinele online.
De ce platformele SaaS sunt convenabile pentru magazinele online
Un set clar de funcții
Atunci când se utilizează o platformă SaaS, un antreprenor primește un set complet de instrumente pentru crearea unui magazin online. Utilizând funcțiile implementate, vânzătorul adaptează site-ul la nevoile sale: alege și personalizează designul, încarcă sortimentul și gestionează fișele produselor, adaugă paginile necesare și conectează integrările. Toate funcțiile sunt deja implementate, astfel încât vă puteți lansa propriul magazin online cât mai repede posibil, în medie în 2-4 săptămâni.
În comparație, crearea unui site folosind alte metode populare, cum ar fi dezvoltarea personalizată sau pe CMS, durează mult mai mult. Doar rezolvarea problemelor organizaționale și pregătirile preliminare, cum ar fi găsirea programatorilor, elaborarea specificațiilor tehnice, convenirea asupra funcțiilor viitorului magazin online și a bugetului pentru implementarea tehnică, pot dura câteva săptămâni, în timp ce dezvoltarea magazinului online în sine va dura câteva luni.
Taxă fixă pentru utilizare
Platformele bazate pe cloud nu necesită achiziționarea de software specializat, module, extensii sau plata unor specialiști tehnici pentru dezvoltarea unui magazin online. În schimb, un antreprenor plătește o taxă de abonament în timp ce utilizează serviciile platformei SaaS. Aceasta este întotdeauna o sumă fixă, astfel încât puteți calcula costurile site-ului web pentru câteva luni sau chiar un an în avans. În același timp, nu există plăți suplimentare.
Asistența pentru clienți a platformei
Funcționarea magazinului online pe o platformă cloud este asigurată de compania – dezvoltator. Specialiștii se ocupă de găzduire, actualizează și îmbunătățesc site-ul web și implementează noi funcții. În cazul în care proprietarul unui magazin online are întrebări, acesta poate contacta serviciul de asistență și poate obține ajutor pentru configurarea magazinului online. Întreținerea completă a site-ului web și consultanța sunt incluse în taxa de abonament. Astfel, antreprenorul nu trebuie să se adâncească în problemele tehnice sau să angajeze specialiști separați.
Securitate înaltă
Majoritatea platformelor SaaS sunt orientate către eCommerce, astfel încât protecția datelor este un aspect important. Acest lucru se aplică, de asemenea, confidențialității informațiilor despre clienți și securității tranzacțiilor online. Reprezentanții platformei monitorizează în mod constant modul în care funcționează site-ul web, iar toate datele sunt salvate automat. Securitatea suplimentară este asigurată de codul închis, care poate fi accesat numai de către compania – dezvoltator
Posibilitatea de a evalua gratuit platforma
Unele platforme cloud oferă o perioadă de probă. Antreprenorii pot evalua gratuit toate funcțiile unui magazin online, pot decide de sine stătător dacă această soluție este potrivită pentru ei și apoi pot alege un plan tarifar potrivit. O astfel de platformă este Cartum.
Dezvoltatorii platformei cloud Cartum s-au asigurat că crearea unui magazin online este rapidă și necesită un efort minim din partea antreprenorilor. Pentru a avea acces la versiunea de bază a site-ului gata făcut, trebuie să lăsați o cerere pe site-ul Cartum, după care vi se va oferi testarea gratuită a platformei timp de 7 zile. Platforma este concepută ca un constructor cu o interfață intuitivă, astfel încât acest timp este adesea suficient pentru a crea un magazin online. Utilizatorii Cartum primesc toate instrumentele pentru vânzări eficiente:
- peste 200 de șabloane de site-uri web din care puteți alege, un editor ușor de utilizat pentru personalizarea designului vizual;
- integrări implementate cu servicii internaționale și locale;
- export și import convenabil de produse;
- versiunea mobilă a site-ului;
- instrumente pentru promovarea și publicitatea SEO simplificată și alte funcții.
După o testare gratuită a platformei Cartum, antreprenorii trebuie doar să aleagă planul tarifar potrivit și să plătească taxa de abonament — toate setările inițiale vor fi salvate. Costul de utilizare începe de la 7 euro pe lună și depinde de mărimea afacerii. Magazinele online pot vinde până la 250.000 de produse și există instrumente suplimentare pentru lucrul pe modelul dropshipping, vânzarea de produse digitale și comerțul cu ridicata. Astfel, este ușor să vă dezvoltați și să vă extindeți afacerea pe Cartum.