1. Oprește într-un loc sigur. Dacă ai făcut pană pe șosea ori autostradă, este obligatoriu să oprești într-un loc sigur, ferit de circulația auto. Pornește avariile pe măsură ce încetinești viteza și evită să frânezi brusc sau să virezi de pe șosea. O parcare sau o benzinărie sunt locurile ideale, mult mai adecvate decât banda de urgență. De asemenea, locația trebuie să fie pe un teren drept și nu în pantă, pentru ca mașina să rămână într-o poziție stabilă.
  2. Trage frâna de mână. Odată găsit locul unde poți schimba cauciucul în siguranță, oprește motorul și trage frâna de mână.
  3. Montează pene la roțile care nu sunt pe partea cauciucului dezumflat. Dacă schimbi un cauciuc din spate, vei pune pene la roțile din față și invers. Deși există pene special realizate pentru acest lucru, poți apela la niște cărămizi sau pietre pe care le ai la îndemână. Asigură-te doar că sunt suficient de mari pentru a ține mașina pe loc.
  4. Scoate capacul roții. Dacă există un capac de protecție care acoperă piulițele, este mai ușor dacă îl îndepărtezi înainte de a ridica mașina pe cric.
  5. Slăbește piulițele. Această operațiune este mai ușor de făcut înainte de a ridica mașina pe cric. Va trebui să folosești cheia specială și să rotești piulițele în sens invers acelor de ceas, până când sunt ușor de desfăcut. Uneori șuruburile pot fi blocate, astfel încât va fi nevoie să te folosești de toată greutatea corpului pentru a le desface. Încă nu este momentul să le scoți complet
  6. Așează cricul sub mașina. Cricul trebuie poziționat lângă roata care trebuie schimbată. Deoarece multe mașini au marginile de jos din plastic, există o zonă specială, armată cu metal, unde trebuie poziționat cricul. Va trebui să consulți manualul proprietarului pentru a găsi locul corect.
  7. Ridică mașina. Cu cricul poziționat corespunzător, ridică mașina până când anvelopa este la aproximativ 10 cm deasupra solului. Ca regulă de siguranță obligatorie, niciodată nu trebuie să te bagi sub mașină, cu nicio parte a corpului.
  8. Deșurubează de tot piulițele. Deoarece au fost deja slăbite, este posibil să poți să le desfaci doar cu mâna.
  9. Scoate janta cu anvelopa dezumflata. Pune-o deoparte, culcată, astfel încât să nu se rostogolească.
  10. Montează roata de rezervă. Acum poți așeza rezerva pe butuc, aliniind janta cu șuruburile de prindere. Împinge ușor janta, pentru ca șuruburile să fie accesibile.
  11. Strange piulițele cu mâna, cît de mult poți. Le vei fixa complet după ce cobori mașina.
  12. Desfă cricul și strânge piulițele. Ultimele operațiuni pentru schimbarea unui cauciuc implică coborârea mașinii și strângerea la maxim a șuruburilor.
  13. Strange toate piesele, cricul, roata cu anvelopa dezumflată și pune-le pe toate în portbagaj. Asigură-te că nu ai lăsat nimic în urmă.

Este momentul să îți continui drumul în siguranță, rulând cu viteza maximă specificată de producător pentru roata de rezervă. Odată ajuns acasă, va trebui să vezi care este statusul anvelopei dezumflate. În cazul în care nu mai poate fi reparată, cel mai bine este să intri pe magazin anvelope România și să comanzi un set nou pentru mașina ta. 

Sursa foto: www.piqsels.com

Urmărește-ne pe Google News