Ce sunt fraudele de clickuri?
Frauda prin clickuri reprezintă una dintre cele mai mari amenințări pentru industria publicității online. O industrie uriașă evaluată la peste 600 de miliarde de dolari în 2023, cu o prognoză de creștere de 740,3 miliarde de dolari în 2024. Această formă de fraudă digitală afectează aproximativ 90% din totalul companiilor PPC și se referă la instrucțiuni false asupra conținutului online sau clickuri ce pot lua diverse forme, de la roboți care simulează clickuri pe anunțurile tale, la click farms care generează trafic artificial, până la concurenți neloiali care își manipulează clasările. De ce sunt nedorite astfel de acțiuni? Pentru că nu aduc beneficii reale, cum ar fi achiziții de lead-uri. Mai degrabă, poluează analizele de marketing și implică pierderi financiare și chiar reputaționale semnificative pentru orice tip de afacere.
Frauda prin clickuri este predominantă în reclamele online plătite, unde poate fi folosită pentru a epuiza bugetele de publicitate ale competitorilor sau pentru a manipula rezultatele motoarelor de căutare. Nu-ți dorești acest lucru, pentru că, Google spre exemplu, are specialiști care urmăresc non-stop acest lucru și nu vrei să intri în vizorul motorului de căutare. Cel puțin, nu în mod negativ. Frauda poate implica și generarea artificială de clickuri pe anunțuri proprii sau de către terțe părți, costând de la câțiva bănuți până la sume mari, în funcție de costul per clic al campaniei. Astfel de practici nu se limitează doar la campaniile plătite. Pot afecta și eforturile organice de marketing digital, prin creșterea artificială a clasamentului SEO al concurenților sau prin reducerea traficului organic al site-urilor.
În plus, frauda prin clickuri poate include și alte tactici dăunătoare, cum ar fi comentariile false pe rețele sociale, afectând negativ reputația unei companii. Este important pentru tine, ca și antreprenor, companie sau instituție, să conștientizezi aceste amenințări și să adopți soluții eficiente de protecție pentru a-ți proteja investițiile în publicitate. Și pentru a-ți menține integritatea campaniilor online, bineînțeles.
Consecințele fraudei de clickuri pot fi devastatoare
Probabil te gândești că Google previne el însuși fraudele. Da, face acest lucru. Însă trebuie să ai în vedere că gigantul motor de căutare trebuie să urmărească milioane de campanii la nivel mondial. Ce-i de făcut în acest caz? Să conștientizezi consecințele fraudei de clickuri asupra companiei tale. Care sunt acestea? Mult prea multe, dar cele mai importante pe care le putem aminti, sunt:
- pierderi financiare semnificative – deși am mai amintit acest lucru, este important ca informația să se fixeze cât mai bine. Pentru o companie, mică sau mare, bugetul pentru campanii PPC este foarte important. Și nu vrei să se diminueze din cauza unor practici înșelătoare. Aceasta este de altfel și una dintre consecințele fraudei de clickuri. Bugetul alocat se risipește pe clickuri nevalide, afectându-ți profitabilitatea afacerii.
- deteriorarea performanței campaniilor publicitare – campaniile tale devin mai puțin eficiente, ducând la o rată de conversie mai scăzută și la un ROI nefavorabil. Pentru companiile dependente de performanța online, cum ar fi serviciile financiare sau comercianții cu amănuntul, frauda de clickuri afectează grav potențialul de creștere și competitivitate pe piață.
- afectarea reputației brandului – mai devreme sau mai târziu, frauda de clickuri ar putea duce la asocierea numelui tău de brand cu practici neloiale. Rezultatul? Clienții tăi nu vor mai avea încredere în produsele sau serviciile oferite, reputația îți va scădea, iar vânzările vor fi tot mai puține.
Protect Ads – soluția ideală pentru a-ți proteja compania
Bine bine, și acum probabil te întrebi ce să faci pentru a-ți protetaja campaniile tale publicitare online. Răspunsul ți-l oferă protectads.net. Protect Ads reprezintă soluția ideală pentru a-ți proteja compania de fraudele de clickuri și pentru a-ți optimiza campaniile publicitare online. Cei responsabili pentru crearea soluției, au dezvoltat algoritmi avansați care detectează și blochează clickurile frauduloase și roboții. Acest instrument se asigură că bugetul de publicitate alocat este utilizat eficient, iar eforturile tale și afacerea ta beneficiază de expunere reală către publicul țintă.
Fraudele de clickuri costă agențiile de publicitate miliarde de dolari în fiecare an. Conform unui studiu realizat de Asociația Națională a Advertiserilor, 70% dintre agenții au fost afectate de frauda PPC, cu pierderi medii de 10.000 USD/lună. Pentru a evita și tu astfel de pierderi, Protect Ads îți oferă planuri flexibile pentru a-ți proteja afacerea, fără a depăși bugetul alocat publicității. Soluțiile oferite sunt personalizate și adaptate nevoilor tale, pentru a te asigura că îți maximizezi impactul publicitar.
Păstrarea bugetului pentru campaniile publicitare online nu ar fi posibilă fără o echipă dedicată succesul tău. Misiunea Protect Ads este revoluționarea industriei publicității online. Iar oamenii din spatele instrumentului dețin nu doar competențe tehnice, ci și cunoștințe de marketing și o vastă experiență în domeniu. În acest fel, reușesc să ofere soluții fără compromisuri pentru orice tip de business.
Ce beneficii îți oferă Protect Ads?
Frauda de clickuri afectează undeva la un sfert din toate clickurile pe anunțurile PPC. Pentru anumite industrii, volumul unor astfel de clickuri poate fi extrem de mare. De exemplu, potrivit unei companii de peste ocean cu experiență în securitatea Go-to-Market, în 2020 comerțul electronic a suferit pierderi de 3,8 miliarde de dolari din cauza fraudei cu clickuri. Agențiile din domeniul medical au raportat și ele pierderi de 196 milioane de dolari, în timp ce sectorul călătoriilor a resimțit un impact de 2,6 miliarde de dolari.
În regulă, și acum probabil te întrebi ce legătură au aceste informații cu nișa ta? Presupunând că activezi, de exemplu, în domeniul industrial, cât timp îți faci publicitate online, poți fi afectat de fraude de clickuri. Astfel, este bine să te asiguri că nu vei fi doar un procent din lista celor înșelați. În acest context, beneficiile Protect Ads sunt multiple. În primul rând, compania folosește algoritmi avansați pentru a detecta și bloca rapid roboțeii. Aceste tehnologii de ultimă generație te asigură că bugetul tău alocat domeniului publicitar este direcționat doar către acele clickuri reale și valoroase.
Te bucuri doar de clickuri autentice pentru că fiecare investiție în publicitate este direcționată către clickuri reale. Le eviți pe cele frauduloase și îți îmbunătățești randamentul investițiilor. Protect Ads blochează interacțiunile frauduloase înainte ca acestea să îți afecteze bugetul publicitar. Aceasta înseamnă că poți avea încredere că fiecare bănuț cheltuit pe publicitate este utilizat în mod eficient.
Cu ajutorul soluției oferite de cei de la Protect ADS, poți crea audiențe personalizate curate. Îți redirecționezi toate resursele fără a cheltui bani pe roboți. Acest lucru îți permite o mai bună segmentare și direcționare a campaniilor publicitare. În plus, ești protejat de fermele de clickuri, traficul bot și alte forme de fraudă PPC. Afacerea ta este protejată în acest fel de practici mai puțin etice care ți-ar putea compromite eficiența campaniilor.
Așadar, ce servicii îți oferă Protect Ads? Pe scurt, suficiente pentru a alege o colaborare:
- algoritmi avansați pentru detectarea rapidă și eficientă a roboților;
- doar clickuri autentice, direcționând cheltuielile către potențialii clienți;
- blocarea clickurilor frauduloase pentru a preveni pierderile financiare;
- crearea de audiențe curate personalizate cu scopul optimizării campaniilor de publicitate;
- protejarea afacerii împotriva fraudelor PPC;
- asistență clienți 24/7.
Pe cine blochează soluția oferită de start-up-ul românesc?
Te instigă beneficiile oferite și vrei să știi pe cine sau mai exact, ce anume blochează această soluție avansată de securitate? Tot. Mai precis, roboții, fermele de clickuri și clickurile false. Cel puțin 40% din traficul existent pe internet este generat de roboți. Sigur, probabil te gândești că mai multe vizite de la roboți te vor ajuta să crești în notorietate. Nimic mai fals. Acești roboți nu au intenția de a face o achiziție de pe site-ul tău. Îți vor irosi doar bugetul publicitar.
În ceea ce privește operațiunile de fraudă cu clickuri, acestea sunt folosite în general pentru a crește numărul de clickuri pe rezultatele motoarelor de căutare și pe rețelele de social media. Astfel de practici sunt combătute, iar clickurile pe anunțurile tale sunt doar cele veridice. Cele care contează cu adevărat pentru businessul tău. Desigur, mai avem și clickurile false generate prin mijloace frauduloase sau rău intenționate, cum ar fi cele repetate de la aceeași adresă IP sau utilizarea de scripturi automate. Soluția de securitate identifică și blochează acest tip de trafic pentru a-ți proteja investiția.
Care sunt tipurile de campanii care beneficiază de blocarea IP în Google Ads?
Protect Ads se angajează să-ți protejeze campaniile Google Ads împotriva impactului negativ al IP-urilor frauduloase. Instrumentul utilizează un sistem avansat de raportate în tabloul de bord pentru a identifica și bloca IP-urile frauduloase. Informațiile sunt apoi adăugate în lista ta de excludere în Google Ads. Trebuie să știi însă că această funcționalitate este disponibilă doar pentru anumite tipuri de campanii care permit blocarea IP-urilor și necesită acces la contul tău Google Ads. Exemplele de campanii acceptate includ campaniile de căutare, rețeaua de display Google și anunțurile pentru Cumpărături Google (cu excepția Cumpărăturilor Inteligente).
În cazul campaniilor fără liste de excludere IP, Protect Ads continuă să detecteze și să blocheze IP-urile frauduloase pentru a minimiza frauda de clickuri.
Protect Ads se integrează complet cu compania ta
Ești antreprenor? Deții o companie de mici sau mari dimensiuni? Nu contează, pentru că Protect Ads funcționează pe orice platformă. Îți vei putea proteja anunțurile de publicitate, indiferent unde se află acestea. Procesul de instalare durează doar câteva minute, permițându-ți să începi imediat să economisești bani pe Google Ads. Configurarea este simplă și rapidă, însă dacă nu te poți descurca pe cont propriu, poți solicita ajutor din partea echipei de suport pentru a te ajuta în acest proces. Menționam că soluția se integrează pe orice platformă. Este compatibilă cu Shopify, WooCommerce, Magento, Squarespace, BigCommerce, Wix.com sau Weebly. Te bucuri de flexibilitate și eficiență maximă în protejarea investițiilor tale publicitare.
Frauda de clickuri este o problemă majoră pentru campaniile de publicitate online. Însă cu ajutorul echipei Protect Ads, îți poți proteja bugetul și crește impactul asupra publicității în mediul digital. Algoritmii avansați, protecția solidă și suportul continuu, te asigură că fiecare click real contează și că bugetul tău alocat publicității este utilizat în mod eficient.