La noi nu veți găsi învățare formală, avându-l pe “trebuie” în brațe, cu presiune și atenție pe rezultate, cu pedepsirea greșelilor sau competiție nesănătoasă între copii.
În loc să ne concentrăm pe obținerea de rezultate, pe greșeli și să insistăm pe ce nu fac bine copiii, noi punem accent pe îndrăgirea procesului, pe faptul că astăzi ne-a ieșit mai bine decât ieri, că s-ar putea să fie greu, dar rămânem în sarcină până la final, pe oferirea de feedback constructiv, astfel rezultând dezvoltarea dragului de învățare.
La AWE greșelile sunt firești și sunt văzute ca oportunități de învățare, deci fac parte din proces și nu ne ferim de acestea. Normalizăm greșelile, deoarece acest lucru îi ajută pe copii să nu pună presiune pe ei înșiși, să nu rămână blocați, rușinați sau intimidați de faptul că au greșit, ci să meargă înainte ducându-și sarcina la bun sfârșit.
Dacă ne referim la competiție, noi îi învățăm pe copii să se compare cu ei înșiși, nu între ei. Îi învățăm să observe ce au facut astăzi mai bine decăt ieri, cum au început să calculeze folosind degetele și cum au ajuns să socotească în gând, cum au început să scrie de tipar și cum reușesc să scrie propriile povești, îi învățăm să își observe evoluția proprie în timp, an de an.
De cele mai multe ori, atunci când copiii primesc o sarcină care li se pare grea, provocatoare, intervine imediat demoralizarea și copilul intră într-o stare de “nu știu, nu pot, e prea greu” sau dimpotrivă… “e plictisitor”, acesta fiind momentul în care sprijinul învățătorului este esențial. La AWE credem că fiecare copil are nevoie de sprijin și de încurajare pentru a-și atinge potențialul maxim. De exemplu, în timpul orelor de matematică, folosim jocuri interactive pentru a face învățarea mai atractivă și mai accesibilă, combinăm limba și literatură română cu arta, astfel învățând fiecare literă printr-o întreagă poveste, cu personaje desenate de către copii, însoțite de un cântecel despre litera respectivă.
La noi nu veți găsi critică, judecată, pedepse sau ironii la adresa copiilor privind munca acestora. Noi respectăm efortul pe care îl depune fiecare copil în finalizarea sarcinilor. Am gândit o structură de feedback prin care îi ajutăm să își evalueze singuri munca, astfel intervenția învățătorilor fiind minimă. Fiecare zi este o nouă oportunitate de a învăța și de a crește, iar feedback-ul pozitiv și auto feedback-ul reprezintă cheia succesului nostru.
Ziua la AWE este structurată în așa fel încât există un echilibru între procesul educațional și momentele de pauză și relaxare. Considerăm că mintea copiilor este pregătită și deschisă către asimilarea de infomații, doar într-un mediu în care se simt în siguranță emoțională. Siguranța emoțională vine din relațiile sănătoase pe care le clădim cu copiii, unde la bază există respect, încredere, grijă și iubire necondiționată. Învățătorii noștri sunt, în primul rând, ghizii emoționali ai copiilor. “Cum te simți astăzi, cum te pot ajuta, ai nevoie de o îmbrățișare” sunt întrebările-cheie pe care le adresăm copiilor în fiecare zi, astfel asigurându-ne că suntem conectați la nevoile lor emoționale.
Un corp sănătos, pus în mișcare zilnic, este și acesta o unealtă importantă în crearea circuitelor neuronale pentru dezvoltarea abilităților cognitive. Din acest motiv, pauzele între ore sunt importante și reprezintă momentele în care copiii ies afară, aleargă, se destind, își pun în mișcare circulația sangvină, astfel pregătindu-se pentru orele care urmează. Echilibrul dintre minte, corp și inimă este cheia succesului în progresul copiilor.
În afară de atenția pe care o acordăm copiilor privind dezvoltarea lor emoțională, am creat un concept educațional prin care aceștia sunt expuși la interacțiune zilnică nu doar cu învățătorul lor de la clasă, dar și cu alți profesori. Astfel, avem profesori dedicați orelor de digital, de engleză, de mindfulness și SEL (social emotional learning), de muzică, de sport. În afară de aceștia, clasele dispun și de un asistent învățător, care sprijină învățătorul în desfășurarea optimă a orelor. Interacționând zilnic cu cel puțin 5 persoane diferite, îi ajutăm și pregătim pe copii pentru etapa gimnazială, astfel copiii noștri fiind mult mai rezilienți și abili să se acomodeze la schimbările care intervin.
O zi la AWEsome este împărțită în două diviziuni distincte. Prima parte a zilei este dedicată orelor incluse în curriculumul național, iar cea de-a doua parte este destinată activităților specifice conceptului AWEsome.
În prima parte a zilei copiii participă la orele de matematică, limba română, dezvoltare personală, lectură explicativă, arte vizuale și plastice susținute de către învățătorii de la clase. Tot aici, în fiecare zi au ore de limba engleză susținute de profesoara noastră nativă, fiecare oră fiind despărțită de câte 10 minute de pauză afară, în curtea școlii.
A doua parte a zilei cuprinde activități specifice conceptului AWEsome, unde copiii interacționează cu profesorii în funcție de orarul fiecărei clase. Așadar copiii au 2 ore de muzică pe săptămână cu Bia, 3 ore de sport pe săptămână cu Andrei, digital cu Tamara, mindfulness și SEL cu Valentina. Tot aici este intervalul pentru orele de consolidare, în care copiii lucrează individual, susținuți de asistenții de la clase sau învățători, la materiile unde au nevoie. Astfel, degrevând părinții de teme, toată învățarea se face la școală.
Vino să ne cunoști! https://awesomeprimaryschool.ro/open-doors