Competiția se desfășoară sub sloganul „Dacă ideea ta de business este un unicorn nedescoperit?” și pune în joc fonduri nerambursabile în valoare totală de 100.000 de euro, oferite în cadrul a trei categorii: „Ideea ta”, „Startup” (companii până în 3 ani) și „Running Ops” (companii cu peste 3 ani de existență). 

Chiar dacă nu ai încă o afacere înființată, poți concura în secțiunea „Ideea ta

Secțiunea „Ideea ta” este deschisă tuturor celor care au idei de afaceri promițătoare și care își doresc unul dintre cele 10 premii în valoare de 1.000 de euro fiecare. Ca să te înscrii în această secțiune trebuie să încarci în platformă un video pitch de maximum 60 de secunde. După validare, ideea ta este expusă online. Publicul votează ideile cu real potențial până pe 1 decembrie. 

Secțiunea reprezintă o oportunitate unică pentru cei care vor să aleagă calea antreprenoriatului de a primi feedback direct de la public, de a înțelege dacă produsul sau serviciul pe care vor să-l ofere rezonează cu audiența și de a câștiga premii. 

În plus, competiția oferă și businessurilor deja înființate șanse la finanțare, prin categoriile:

  • Startup: Dedicată afacerilor la început de drum, cu o vechime de 1-3 ani. În această categorie, businessurile clasate pe locul 1 și 2 primesc finanțare de 20.000 de euro, respective 10.000 de euro.
  • Running Ops: Dedicată afacerilor deja consolidate, cu o vechime de peste 3 ani. Această categorie vizează companiile care au demonstrat deja valoarea pe care o pot aduce în piață și pune la bătaie premii de 40.000 de euro, pentru locul 1, și 20.000, pentru locul 2.

Ce este un pitch video și cum să realizezi unul memorabil, care te va ajuta să ieși în evidență

Un video pitch este un instrument puternic în lumea antreprenoriatului, care constă într-o prezentare video concisă și captivantă a unei idei de afaceri, cu scopul de a convinge audiența sau potențialii investitori de potențialul afacerii tale și a obține pentru a obține finanțare.

Iată câteva sfaturi pentru a crea un video pitch de succes, cu care te poți înscrie la categoria „Ideea ta” a competiției „Românii sunt antreprenori”.

  • Începe puternic: Deschide videoclipul cu o declarație puternică, care să capteze atenția imediat și să evidențieze esența ideii tale.
  • Prezintă problema și soluția: Explică clar și concis problema sau nevoia și prezintă concret soluția pe care o propui. Fii convingător în argumentare și numește avantajele pe care soluția le oferă.

Evidențiază publicul-țintă: Arată că ai înțeles cine e publicul tău țintă. Prezintă date de piață, tendințe și oportunități.

  • Pune accent pe expertiză: Evidențiază experiența și competențele relevante pe care le deții pentru a asigura succesul proiectului.
  • Ilustrează cu exemple concrete: Folosește exemple sau studii de caz pentru a demonstra cum se poate aplica în practică ideea ta.
  • Evidențiază impactul: Arată cum ideea ta va aduce beneficii în economie, mediu sau comunitate.
  • Folosește vizualuri de calitate: Imaginile și graficele pot face prezentarea mai atractivă și mai ușor de înțeles.
  • Încheie cu un apel la acțiune: Încheie videoclipul cu un îndemn la o acțiune clară. Primești puncte în plus dacă finalul discursului este în oglindă cu începutul lui.
  • Exersează și perfecționează: Înregistrează mai multe variante ale videoclipului. Îmbunătățește-ți prezentarea pe măsură ce primești feedback.
  • Fii autentic: Fii tu însuți în videoclip. Autenticitatea transmite încredere și pasiune.

Un video pitch bine realizat poate fi o unealtă esențială pentru a-ți promova ideea de afacere și pentru a atrage voturi în cadrul competiției Startarium „Românii sunt antreprenori”. 

Începe să lucrezi la videoclipul tău de pitch și înscrie-te pentru a-ți transforma visul în realitate. Detalii complete despre regulament și înscriere sunt disponibile pe site-ul oficial: www.startarium.ro/rsa. Baftă multă!

 
 

Urmărește-ne pe Google News