Ce înseamnă ISO și care sunt cele mai comune standarde?
ISO, sau Organizația Internațională pentru Standardizare, este o entitate independentă, non-guvernamentală care dezvoltă și publică standarde internaționale pentru o gamă largă de industrii. Scopul acestor standarde este de a asigura calitatea, siguranța și eficiența produselor, serviciilor și sistemelor. Cele mai cunoscute standarde ISO includ ISO 9001 pentru sisteme de management al calității, ISO 14001 pentru managementul mediului și ISO 27001 pentru securitatea informației.
Beneficiile certificării ISO
Din momentul în care o firmă obține certificatul ISO va beneficia de o serie de avantaje, câteva dintre cele mai notabile fiind prezentate și în cadrul acestui articol.
- Îmbunătățirea calității produselor și serviciilor
Pentru ca o firmă să poată avea succes este necesar ca serviciile sau bunurile comercializate să fie la un nivel calitativ ireproșabil. Ca o astfel de situație să poată avea loc se ocupă certificarea ISO. Aceasta ajută companiile să își standardizeze procesele, să minimizeze erorile și să îmbunătățească calitatea generală a produselor sau serviciilor oferite astfel încât serviciile și bunurile comercializate să răspundă cât mai bine nevoilor clienților dar să ofere și rentabilitate financiară.
- Creșterea satisfacției clienților
Având în vedere că produsele comercializate de către o firmă care este certificată ISO îndeplinesc toate criteriile atunci când vine vorba despre calitate este normal ca, clienții să fie satisfăcuți. Satisfacția clienților se observă cel mai bine în numărul de produse vândute dar și în faptul că foarte multe persoane devin fidele unei anumite companii. Fidelizarea clienților este unul dintre cele mai importante avantaje oferit de către obținerea certificării ISO.
- Facilitează accesul pe piețele internaționale
De foarte mult timp afacerile nu se mai fac doar pe plan local sau național ci se fac la nivel internațional. Asta în cazul care este vorba despre o companie care dorește să fie extrem de eficientă din toate punctele de vedere. Pentru ca afacerile să poată fi realizate la nivel internațional este necesară deținerea certificărilor ISO pentru că acestea dovedesc faptul că firmele îndeplinesc niște standarde care sunt recunoscute la nivel mondial.
- Contribuie la îmbunătățirea eficienței operaționale
Creșterea productivității și scăderea costurilor de producție este un vis care nu este atins de către toți antreprenorii care își desfășoară activitatea în mediul de afaceri. Chiar dacă pentru mulți pare un vis extrem de greu de atins realitatea este cu totul și cu totul alta. Specialiștii care lucrează în cadrul unei firme care are ca obiect de activitatea certificarea ISO oferă toate sfaturile necesare pentru ca producția firmei să crească și costul de producție să scadă.
Pașii care trebuie să fie parcurși pentru obținerea unei certificări ISO
Cu toate că certificarea ISO oferă foarte multe beneficii, câteva dintre acestea fiind prezentate și în cadrul acestui articol, procesul care trebuie să fie parcurs pentru obținerea unui astfel de certificat este un proces care se parcurge foarte simplu. Iată care sunt principalii pași care trebuie să fie parcurși pentru obținerea unei certificări ISO:
Evaluarea preliminară și planificarea
Evaluarea stadiului în care se află compania care dorește obținerea certificării este primul pas care trebuie să fie parcurs în cadrul acestui proces. Evaluarea se realizează de către oameni care sunt special pregătiți în acest sens. https://www.certificareiso.ro/ este doar una dintre firmele care în momentul de față are cea mai bună ofertă pentru firmele care doresc obținerea unei certificări ISO.
Implementarea și formarea
Implementarea recomandărilor venite din partea specialiștilor în certificare ISO este următorul pas care trebuie să fie parcurs pentru obținerea unei certificări ISO. Pentru ca recomandările să poată fi puse în aplicare este foarte posibil să fie necesare destul de multe schimbări. Modul în care se lucrează, echipamentele sau dispozitivele utilizate în timpul desfășurării activităților dar și formarea personalului sunt schimbări care pot apărea ca urmare a începerii procesului de obținere a certificării ISO.
Auditul de certificare
După implementarea recomandărilor este necesară realizarea unui audit pentru a putea demonstra că toate recomandările au fost îndeplinite de către firma care dorește obținerea unui certificat ISO. Acesta se realizează de către o entitate care este acreditată să realizeze astfel de audituri
Menținerea certificării
Procesul de certificare ISO nu se oprește în momentul în care este obținută certificarea ISO. Pentru ca aceasta să fie menținută pentru o perioadă cât mai lungă este necesară realizarea unor activități de monitorizare a modului în care sunt respectate recomandările venite din partea specialiștilor care se ocupă cu certificarea ISO.