La începutul lunii noiembrie, ING Bank România a devenit prima bancă din România care preia în mod automat datele din buletin ale clienților noi cu cetățenie română, direct din R.N.E.P., în momentul deschiderii unui cont în rețeaua ING Office. Prin această implementare, procesul deschiderii unui cont devine mai simplu și mai rapid, cu un plus de acuratețe în preluarea în sistemul băncii a datelor din actul de identitate.
„Suntem încântați că reușim să fim din nou deschizători de drumuri în România. La ING, credem că prima opțiune trebuie să fie mereu cea digitală, ori de câte ori acest lucru este posibil. Digitalizarea serviciilor bancare se poate face însă doar până la un punct, fără colaborarea autorităților și a instituțiilor statului. De aceea, acest parteneriat cu Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor este foarte important pentru noi, pentru că deschide ușa pentru o serie de acțiuni care credem că vor îmbunătăți semnificativ experiența clienților. Iar noi chiar vrem să aducem cea mai bună experiență de pe piață clienților noștri.” – Roxana Petria, Tribe Lead Customer Engagement la ING.
Această inovație din piața bancară românească a venit în urma finalizării primelor etape ale proiectului-pilot privind validarea și furnizarea de date actualizate din Registrul Național de Evidență a Persoanelor (R.N.E.P.), în colaborare cu Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor.
ING a anunțat deja că în 2024 validarea automată a datelor va deveni aplicabilă și la deschiderea de conturi ING online, prin aplicația ING Home’Bank. În plus, în cea de-a doua jumătate a anului viitor, banca estimează și implementarea actualizării automate a datelor de identitate ale clienților, una dintre inovațiile cele mai așteptate de către clienți. Concret, ING Bank România va putea interoga online modificările cărților de identitate ale clienților, disponibile în baza de date a D.G.E.P., și va putea astfel să opereze actualizarea acestor date, fără asistența clienților.