„Despre asta vorbim aici: despre umanizarea relației financiar-bancare. Nu avem doar un petic de hârtie care ne leagă. De fapt, ne leagă și ajutorul pe care banca îl dă unei persoane care se află într-o nevoie”, spune Nela Petrișor, conciliator CSALB și fost judecător al ÎCCJ.
Dacă întâmpini probleme financiare și dorești să negociezi cu banca poți completa o cerere direct pe site-ul www.csalb.ro. În maximum 15 zile, banca răspunde dacă intră sau nu în negociere cu consumatorul. În caz de acceptare a cererii, un conciliator CSALB va intermedia discuțiile dintre părți și la final va propune o soluție de rezolvare a problemei semnalate.
În cei peste 6 ani de funcționare, prin intermediul CSALB, peste 3.200 de consumatori și-au rezolvat problemele cu băncile și IFN-urile. Dintre cererile care pot face obiectul negocierii, cele mai multe se referă la diminuarea costului creditului: recalcularea dobânzii, diminuarea ratei/soldului creditului, eliminare/restituire de comisioane, reducerea marjei de dobândă etc.
Beneficiile totale obținute de consumatori din negocierile cu băncile și IFN-urile depășesc 6,5 milioane de euro (în întreaga perioadă de funcționare a Centrului SAL Bancar). Valoarea medie a beneficiilor obținute de consumatori în 2021 a fost de 4.300 de euro pentru o negociere, în creștere cu 70% față de anul 2019 (2.500 de euro).
Anul trecut, timpul mediu de soluționare a unei negocieri a fost de 33 de zile. Concilierea este gratuită pentru consumatori.