O nouă inițiativă, „The Fashion Remodel”
În luna mai, la Global Fashion Summit, care a avut loc în Copenhaga, Fundația Ellen MacArthur a anunțat o nouă inițiativă, The Fashion ReModel, care reunește mărci importante din domeniul modei cu scopul de a explora diverse modalități de a genera venituri fără a produce articole noi de îmbrăcăminte.
Printre participanții la acest proiect se numără mărci importante precum Arc’teryx, ARKET, COS, H&M Group, Primark, Reformation, WEEKDAY și Zalando. Scopul acestui proiect este de a identifica soluții și de a aborda provocările în reducerea dependenței de producția de îmbrăcăminte nouă, trecând spre o economie circulară în modă.
Jules Lennon, Fashion Lead la Fundația Ellen MacArthur, a subliniat importanța inițiativei: „Prin participarea lor la The Fashion ReModel, aceste organizații promovează economia circulară în modă. Brandurile trebuie să decupleze veniturile din producție prin reproiectarea produselor și reevaluarea serviciilor și a modelelor de afaceri pentru a le menține în uz”.
Inițiativa promovează modele circulare de afaceri, precum închirierea, revânzarea, repararea și restaurarea pentru a menține utilizarea produselor. Aceste modele au potențialul de a crea noi oportunități de creștere în industria modei. Un studiu recent al Fundației estimează că modelele de afaceri circulare ar putea capta 23% din piața mondială a modei până în 2030, reprezentând o oportunitate de 700 de miliarde de dolari.
În special, acest lucru presupune creșterea campaniilor promoționale pentru segmentele de închiriere, revânzare, reparare și restaurare. Pentru cei interesați de articole de modă la prețuri avantajoase este deja disponibilă o selecție de cupoane de reducere la promo-codes.ro. În prezent, multe mărci populare precum Various brands oferă deja astfel de oportunități de economisire, iar numărul unor astfel de branduri este estimat să crească.
Model de afaceri de modă bazat pe economia circulară
Leyla Ertur, Director de sustenabilitate la H&M Group, susține acest proiect, declarând: „Modelul Fashion ReModel oferă o oportunitate enormă prin decuplarea creșterii modei de utilizarea resurselor, ajutându-ne să extindem aceste modele în continuare”.
Bazându-se pe succesul proiectului The Jeans Redesign (2019-2023), care a aplicat blugilor principii de design circular, The Fashion ReModel își propune să extindă aceste principii la alte articole de îmbrăcăminte și modele de afaceri. Inițiativa se concentrează pe trei factori cheie: design de produs, modele circulare de afaceri și infrastructură.
Fashion ReModel explorează, de asemenea, modele de afaceri dincolo de produsele fizice, cum ar fi îmbrăcămintea și serviciile digitale, care pot spori semnificativ beneficiile pentru mediu prin reducerea deșeurilor, a risipei de materiale și a emisiilor.