Parfumul: o călătoria în negura timpului

Denumirea de “parfum” vine din limba latină și înseamnă “prin fum” (adică “per fumus”). Aceasta este o dovadă grăitoare că în Roma Antică era folosit parfumul. Însă ei i-au dat denumirea, dar parfumul era folosit înainte de civilizația romană, și anume de locuitorii Mesopotamiei și de vechii egipteni.  Există chiar și dovezi în acest sens, și anume o tăbliță cuneiformă, din secolul II î.Hr., care vorbește de un anume Tapputi din Mesopotamia. Acesta era un producător de parfum.

India a fost o civilizație înfloritoare în urmă cu aproximativ 5000 de ani și parfumul era ceva prețios. Regii foloseau parfumuri și erau articole scumpe. După cum vedem, încă de pe atunci acestea erau considerate produse de lux.

Evul Mediu nu punea mare preț pe igienă, însă știm că  preoții foloseau un lichid parfumat, nu pentru ei înșiși, ci în ceremoniile religioase. Totuși, câțiva nobili apelau la aceste uleiuri parfumate pentru propriul uz.

Odată cu apariția islamului, au apărut unele inovații în producția de parfum. Savanții musulmani (pentru că țările arabe erau pe atunci un leagăn al culturii și științei) au dezvoltat o metodă de extragere a substanțelor pentru parfum prin distilare cu abur. Parfumurile făceau parte din viața de zi cu zi în acest colț al lumii. Aromele acestor parfumuri erau extrase din flori (trandafirul și iasomia fiind printre cele mai prezente), chihlimbar și mosc. Nici citricele nu erau neglijate, portocalele fiind adesea folosite în crearea uleiurilor parfumate. Există numeroase poeme care amintesc de parfum, în special de cel al trandafirilor. Și nimeni altul nu a scris despre mireasma trandafirilor precum Omar Khayyam.

În Irakul de azi a existat chiar un savant, Al-Kindi, care a scris a scris o lucrare despre parfumuri numită „Cartea Chimiei Parfumului și Distilărilor”. În această lucrare există peste o sută de rețete pentru uleiuri parfumate și metode pentru fabricarea parfumurilor.

Popularizarea parfumurilor în Europa a aparținut însă ungurilor. În 1370, regina Elisabeta de Pomerania a ordonat ca uleiurile parfumate să fie amestecate într-o soluție de alcool. În  Renaștere, arta de a face parfumuri a crescut și Caterina de Medici a avut propriul parfumier, Rene le Florentin. Când aceasta s-a căsătorit cu viitorul rege al Franței, Henric al II-lea, și s-a mutat în Franța, a luat parfumul cu ea și astfel acesta a devenit popular și aici. În secolul al XIV-lea, florile au început să fie cultivate în sudul Franței numai pentru a fi folosite în parfumuri. Această regiune este și astăzi cel mai popular loc pentru cultivarea florilor ce sunt folosite în parfum.

Cu toate acestea, parfumurile erau încă un lux, acestea fiind folosite doar de regi și nobili. Fabricarea parfumului s-a schimbat drastic în perioada Revoluției Industriale din Anglia. Dar, în ultimii ani, noile tehnici din inginerie au făcut producția de parfumuri mult mai ușoară, scăzând astfel prețul acestora până acolo unde toată lumea și le putea permite.

Astăzi le găsim în magazine specializate și chiar online. Un astfel de magazin este Simple Store. Aici sunt disponibile parfumuri cunoscute, de la marii producători precum Lancome, Dior, Gucci și așa mai departe. Sunt parfumuri de damă și de bărbat, dar și parfumuri unisex. La simplestore.ro există mai multe tipuri de parfumuri. Poți comanda apă de toaletă sau apă de parfum. Parfumul pur este foarte scump și rar. Diferența între acestea este compoziția. Apa de toaletă este cea care persistă cel mai puțin, apa de parfum persistă până la 8 ore, pe când parfumul pur este uleios și poate persista foarte mult.

Ce trebuie să știi atunci când alegi un parfum

Cum spuneam la începutul articolului, atunci când alegi un parfum, trebuie să ții cont de anumite aspecte esențiale. Alegerea unui parfum este, așa cum am specificat, o decizie personală care poate avea implicații asupra modului în care ești perceput de cei din jur și a felului în care te simți. Iată câteva aspecte pe care ar trebui să le iei în considerare:

1. Personalitate ta sau a celui care primește parfumul: Parfumul este imaginea ta sau a persoanei care îl poartă. Ești o persoană energică, romantică, rezervată sau aventuroasă? La magazine precum simplestore.ro există arome care pot reflectă aceste trăsături. E important să alegi o mireasma care te reprezintă. Același lucru se aplică și dacă faci un cadou. Dacă cunoști personalitatea destinatarului, alege parfumul întocmai.

2. Ocazia în care folosește acel parfum: Un parfum potrivit pentru o ocazie specială nu va fi potrivit pentru birou. Trebuie să te gândești unde vei purta parfumul. Unii preferă să aibă mai multe tipuri de parfumuri pentru diferite ocazii. De regulă, pentru zi și situații obișnuite, parfumul ales trebuia să fie puțin mai discret. Pentru seară însă, parfumul ar trebui să fie mai puternic și să îți ofere un aer dramatic.

3. PH-ul corpului: Fiecare individ are un PH unic al pielii. Acest lucru înseamnă că un parfum care are un miros sublim pentru o persoană ar putea mirosi diferit pe altă. Înainte de a cumpăra un anumit parfum, ar fi bine să îl testezi.

4. Emoția pe care ți-o creează: Așa cum am specificat, parfumurile pot trezi anumite amintiri sau emoții. O alegere bună poate avea un efect pozitiv asupra stării de spirit. Trebuie să te simți bine cu parfumul așa cum te simiți dacă porți o anumită haină.

5.Ingrediente: Din ce în ce mai mulți consumatori sunt interesați de proveniența ingredientelor. Verifică dacă parfumul este produs etic și dacă nu conține ingrediente dăunătoare. Parfumurile de calitate, precum cele de la simplestore.ro sunt toate de la branduri cunoscute pentru etică profesională desăvârșită.

Alegerea unui parfum este o călătorie personală care implică atât simțuri, cât și rațiune. Cu o atenție adecvată, poți găsi aroma perfectă care să îmbogățească experiența ta zilnică și să îți amplifice încrederea.

 
 

Urmărește-ne pe Google News