La șase ani și-a însoțit sora la un consult oftalmologic care i-a stârnit curiozitatea pentru medicină și a convins-o că își dorește să devină „doctor de ochi”. De-a lungul anilor, pasiunea pentru medicină a crescut și a intrat la facultatea dorită. Specializarea, în schimb, a mai trecut prin schimbări. După oftalmologie, în facultate a interesat-o cardiologia, iar la rezidențiat a intrat la medicină de familie. Dar în timpul rezidențiatului, a fost repartizată pe secția de interne a spitalului Județean Oradea, la diabet.

Aici a cunoscut un medic diabetolog care a sprijinit-o, a încurajat-o și i-a lăsat mână liberă, lucruri care au ajutat-o să își dea seama ce își dorește și cât e de bună în această specializare. Așa că a schimbat rezidențiatul cu cel în diabetologie, într-o decizie care îi definește parcursul și azi.

Îmi doream foarte mult să fac și nutriție, o parte importantă din această specializare, pentru că alimentația este atât baza prevenției, cât și parte din tratamentul anumitor afecțiuni, pe lângă terapia orală sau injectabilă. Nutriția este cheia, nu degeaba se spune că suntem, ceea ce mâncăm.

Dr. Oana Pop:

În 2017, după terminarea rezidențiatului, a plecat în Germania, unde a lucrat pe secția de diabetologie a unui spital. S-a întors de acolo cu o sumedenie de informații noi și mai actuale, la momentul acela, decât cele din România. Le-a folosit și aplicat în practica de zi cu zi, ba mai mult, se duce acolo an de an, pentru a continua să își deschidă orizonturile. Căci pregătirea continuă e o parte integrată din a fi un medic bun, alături de înțelegere și umanitate.

„În primul rând, pentru mine, personal, a fi un medic bun înseamnă să fii empatic cu pacientul. Să discuți cu el, să îl asculți, să ajungi să-l cunoști, să-i cunoști rutina de zi cu zi și să-ți dai seama care dintre schemele de tratament pe care le cunoști i se și potrivește”, explică Dr. Oana Pop. Pe de altă parte, există pacienți care nu înțeleg exact ce le spune medicul și e nevoie de mult calm să le explice o dată, de două ori, de trei ori și poate chiar de mai multe ori, continuă medicul.

Pentru că diabetul e o boală cronică și una care cere schimbări semnificative ale stilului de viață, misiunea medicului cere multă răbdare, înțelegere și timp. Dar cea mai mare satisfacție i-o oferă schimbarea pe care o poate produce în viața pacienților. De exemplu, nu puține sunt cazurile de pacienți care ajung în cabinetul său cu analize foarte proaste, cărora le pune diagnosticul de diabet, iar mai apoi, la un interval de șase luni aceștia revin și constată că lucrurile s-au îmbunătățit și că au o calitate a vieții mult mai bună.

Nu îl poți vindeca, dar îl poți trata astfel încât să aibă viață normală, să fie ca un om care nu are nicio afecțiune”, mai spune medicul.

Întocmai pentru timpul și atenția de care are nevoie pentru fiecare pacient în parte, Dr. Oana Pop a ales să profeseze în mediul privat. E un mediu organizat și liniștit, echipat cu absolut tot ce e nevoie, cu un ambient mai plăcut atât pentru pacient, cât și pentru medic. Aici, pacienții nu stau la coadă peste timpul programării, un lucru important atunci când suferă de o boală cronică din cauza căreia sunt nevoiți să revină constant în cabinet.

Și dincolo de timpul pe care îl alocă lor în cabinet, Dr. Pop este alături de pacienții ei și în afara orelor e program. Le răspunde inclusiv atunci când este în concediu, dându-și seama că au nevoie de un pic mai mult sprijin pentru a trece peste o perioadă dificilă. Simte că e parte din misiunea ei și că această ocupare a timpului personal nu o impactează deloc într-un mod negativ, ci face parte din viața de zi cu zi.

Mai ales că e conștientă că numai după ce acorzi toată atenția necesară pacienților, poți ține tratamentul sub control. Și odată ce se stabilește un echilibru, glicemia e și ea sub control, iar telefonul nu mai sună. Iar asta înseamnă că pacientul este bine, ceea ce este cel mai important pentru ea.

***

Articolul face parte din campania “Oameni Fericiți, Medici Buni”

Sănătatea reprezintă principala sursă de fericire a românilor. La MedLife, fericirea oamenilor ne bucură, ne inspiră și ne motivează să oferim soluții medicale la cele mai înalte standarde.

Indiferent de specialitate, la MedLife găsești oricând medici buni care știu să se apropie de pacienți, să îi trateze cu grijă și empatie, să inspire încredere. Experimentați, parte din cea mai mare platformă de diagnostic și tratament din România și ajutați de cele mai noi tehnologii, ei nu uită nicio clipă să fie, la rândul lor, oameni. Și asta pentru că dincolo de talent, vocație, experiență și abilități profesionale, ei sunt ghidați de două lucruri esențiale: iubirea față de oameni și fericirea lor, care îi inspiră și le oferă satisfacția misiunii împlinite cu succes la finalul fiecărei zile.

Iubim să vedem oameni fericiți, iar asta ne face medici buni.

Urmărește-ne pe Google News