Pentru asta avem nevoie de avizele necesare acestei afaceri, echipamente profesionale, investiții de marketing și promovare, dar să o luăm pe rând.

Studiul de piață și planul de afaceri pentru o spălătorie de pantofi

Studiul de piață

Orice idee de afacere trebuie să treacă printr-o planificare înainte de execuție. Un studiu de piață te poate să înțelegi mai bine contextul economic și piață în care îți vei deschide afacerea. Ca și rezultat trebuie să înțelegi care îți sunt clienții, care sunt competitorii, prin ce aduc ei plus valoare, care sunt nevoile clienților tăi și cum poți să le satisfaci tu cel mai bine, ce poți aduce extra în piață.

Planul de afaceri

Planul de afaceri e punctul de la care pleci. El trebuie să includă obiectivele pe care ți le propui pentru spălătoria ta, strategia de marketing, politica de costuri, politica de produs, previziunile financiare.

Care sunt cheltuielile și veniturile unei spălătorii de pantofi

Putem să începem cu veniturile, acestea sunt cele mai clare, încasările principale fiind din serviciul de curățare încălțăminte. Dar pot să existe și alte linii de venit, cum ar fi vânzarea produselor de îngrijire pentru încălțăminte și sneakerși, vânzarea de accesorii pentru încălțăminte sau de ce nu, vânzarea de sneakerși.

Din punct de vedere al cheltuielilor, acestea vor fi cheltuieli inițiale, cu echipamentele pentru spălătorie cum ar fi masina de spalat pantofi sau cabinetul de uscare pantofi.

Spațiul va fi și el o cheltuială inițială dar și recurentă, la fel că și personalul.

Tot în categoria de cheltuieli recurente vor intra și cheltuielile pentru consumabile, cum ar fi detergenți, soluții dar și cu electricitatea, pază etc.

Cum promovezi o spălătorie de pantofi

Promovarea poate fi împărțită în 2 categorii: Atragere de noi clienți și loializarea clienților actuali. Astfel ca în primă fază va fi nevoie de o investiție pentru atragerea de noi clienți, în care să intre realizarea unui web site, poate chiar și o aplicație de mobil dacă oferi servicii de tip click and collect, promovarea site-ului prin campanii de media online și SEO. Pe lângă asta se poate investi timp în creșterea unei baze de clienți folosind rețelele sociale.

A doua variantă este loializarea clienților actuali. Aici pot fi făcute campanii care să îndemne persoanele care au apelat la serviciile spălătoriei să revină, cum ar fi programe de loializare, carduri pentru clienți fideli, spălare gratuită după un număr de spălări.

Urmărește-ne pe Google News