Totodată, potrivit aceleiași analize, axată pe industria telecom, utilizarea de către operatori a soluțiilor e-KYC a îmbunătățit procesul de conversie și a redus rata de abandon în procesul de înrolare cu aproximativ 20% în primele 2 luni de la utilizarea acestui tip de serviciu.
Anul trecut, operatorii de telecomunicații din România s-au confruntat cu o serie de provocări financiare, inclusiv creșteri semnificative ale costurilor, în mare parte din cauza inflației și a creșterii costurilor energetice. Această situație a fost comună în întreaga industrie telecom europeană, determinând companiile să reevalueze strategiile de prețuri și să încerce să gestioneze creșterea cheltuielilor, concomitent cu menținerea competitivității și a satisfacției clienților.
În contextul creșterilor de costuri pe care operatorii telecom din România le-au experimentat anul trecut, implementarea soluțiilor de identificare poate oferi avantaje semnificative. Aceste tehnologii permit verificarea digitală a identității clienților, reducând necesitatea interacțiunilor fizice și a proceselor manuale care sunt costisitoare și lente.
„Companiile care implementează soluții de tip e-KYC pot reduce costurile operaționale, timpul de așteptare pentru utilizatori, diferențiindu-se foarte clar de competitori. Aceste soluții nu numai că eficientizează procesele, ci sunt și conforme cu reglementările, făcându-le esențiale într-un mediu competitiv. Prin implementarea soluțiilor de identificare la distanță folosind mijloace video, operatorii telecom pot să își îmbunătățească procesele operaționale, să își extindă baza de clienți și să își consolideze poziția pe piață”, spune Ileana Comănescu, Product Manager KYC Global la QOOBISS, companie care dezvoltă QOOBISS Identify, soluție software 100% automatizată ce permite identificarea clienților la distanță prin utilizarea celor mai noi tehnologii biometrice și AI, respectând obligațiile legale privind procesul de identificare al clienților la distanță.
Pentru industria telecom, avantajele implementării soluției QOOBISS Identify includ:
- Securitate îmbunătățită: Implementarea soluțiilor e-KYC reduc riscul fraudelor, deoarece oferă un mijloc de verificare mai sigur comparativ cu metodele tradiționale. Aceasta este o caracteristică valoroasă în contextul în care securitatea datelor devine din ce în ce mai critică;
- Respectarea reglementărilor în vigoare – Procesele de identificare ajută companiile de telecomunicații să îndeplinească standarde de reglementare stricte menite să prevină furtul de identitate și să protejeze atât furnizorul, cât și clientul;
- Reducerea costurilor și eficiență operațională – Identificarea la distanță a clientului folosind mijloace video, poate reduce costurile operaționale, întrucât automatizarea acestor procese elimină mult din munca manuală și reduce timpul necesar pentru activarea serviciilor;
- Experiență îmbunătățită a clienților – procedurile simplificate de identificare fac ca procesul de integrare a clienților să fie mai rapid și mai eficient, ceea ce duce la o satisfacție și loialitate mai ridicate pe piața competitivă a telecomunicațiilor.
Cum funcționează QOOBISS Identify
Soluția QOOBISS Identify permite sincronizarea perfectă cu diversele formate ale documentelor de identitate, oferind o soluție versatilă și adaptabilă.
QOOBISS Identify este o soluție 100% automatizată ce permite identificarea clienților la distanță, folosind mijloace video ce utilizează cele mai noi tehnologii biometrice și AI, și respectă, totodată, reglementările legale în vigoare.
Soluția software oferă rezultate rapide și precise referitoare la identificarea clienților, având ca scop validarea identității, în baza actului de identitate. Prin intermediul acestei soluții, identitatea clienților este verificată în conformitate cu legile privind confidențialitatea, legislația anti-fraudă și cerințele legislative privind procesul e-KYC, garantând astfel conformitatea și siguranța procesului de verificare a identității și reducând riscul de amenzi.
Soluția QOOBISS Identify se integrează rapid cu sistemele interne existente, fără a necesita adaptări ale fluxurilor de operațiuni în companiile în care este implementată.