Brandingul este un întreg ansamblu de activități pe care o companie le întreprinde cu scopul de a consolida un brand pe piață. Prin activități de branding, numele companiei sau produsele comercializate ajung să se diferențieze de cele ale concurenților și să fie cunoscute. Aproape în orice domeniu de activitate poate să fie construit un brand puternic, iar importanța activității de branding este uriașă:
- Are un impact major asupra consumatorilor, câștigându-le încrederea și făcându-i să recunoască produsele și serviciile vândute de companie;
- Ajută la creșterea reputației companiei;
- Ajută la crearea unei relații mai bune cu angajații, care se vor simți legați de brand și vor lucra cu plăcere pentru el.
- Combinat cu optimizarea website (SEO), poți avea rezultate extraordinare.
Ce sfaturi de branding trebuie să respecți pentru a avea rezultate foarte bune?
1. Încearcă să creezi o experiență unică pentru utilizator. În momentul în care utilizatorii intră în contact cu brandul tău trebuie să aibă o experiență pe care să o țină minte și pe care să o poată repeta ori de câte ori își doresc;
2. Folosește-te de imagini! Brandingul trebuie să aibă un impact vizual major. Tocmai de aceea este bine să te folosești de imagini personalizate, care să respecte anumite criterii: să aibă mereu elemente distinctive, să aibă aceeași dimensiune, să folosească același tip de text, etc.
3. Implică toate părțile în construcția brandului! Angajații sau clienții pot fi implicați în realizarea brandului prin sondaje sau interviuri. Este foarte important să știi ce își doresc cei care intră în contact direct cu produsele tale, deoarece poți să conturezi brandul în jurul dorințelor lor.
4. Încearcă să diferențiezi propria marcă de cea a concurenților. O greșeală uriașă de branding pe care o fac cei aflați la început este să copieze anumite elemente de la mărci mult mai cunoscute. Chiar dacă pare mult mai greu, este important să îți găsești propria identitate și să te diferențiezi cât mai mult de concurență. Poți face asta prin culori, fonturi, stiluri ilustrative, tonul vocii, etc.
5. Încearcă să asociezi emoții cu diverse părți ale mărcii! Un brand de succes trebuie să trezească emoții pentru a putea vinde produse. Poți trezi aceste emoții prin evocarea unor amintiri, prin mirosuri, prin muzică sau prin experiențe. Leagă-te de absolut toate simțurile umane pentru a-i atinge pe cei cărora li te adresezi și pentru a-i convinge să cumpere și să recumpere de la ține.
6. Găsește o agenție SEO profesională, cu ajutorul căreia vei avea un site optimizat. În mod sigur vor avea idei noi pentru a mări numărul de vizitatori relevanți ai website-ului tău.
Brandingul nu este marketing, ci este ceva mai mult. Dacă prin marketing tot ceea ce faci este să convingi o persoană să cumpere un produs de la tine, prin branding transformi acea persoană într-un client fidel, care cumpără ori de câte ori ai un produs nou de oferit și te recomandă mai departe pentru simplul fapt că ajunge să fie familiară cu ceea ce oferi.
Practic, ceea ce reușești printr-un branding bine făcut este să îți transformi clienții în prieteni.