33,8% evaluează că nu sunt creativi, iar 22,1% adaugă pe aceeași listă faptul că angajații și candidații nu sunt familiarizați cu instrumentele de inteligență artificială, dar și că întâmpină dificultăți în a lucra într-un mediu cu expunere internațională. „Pe acest fond, trei sferturi dintre angajatorii participanți la sondaj au răspuns că dezvoltarea continuă a angajaților este foarte importantă în compania din care fac parte. 9,9% cred că este importantă, dar nu reprezintă o prioritate și la fel de mulți că, deși este foarte importantă, nu au un buget alocat în acest scop. În cazul celor care au buget dedicat, programele de training și formare profesională sunt incluse în pachetele de beneficii extrasalariale”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing, în cadrul eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
Întrebați care sunt cunoștințele care consideră că vor fi cele mai căutate în următorii 5 ani, 62,7% le-au pus pe primul loc pe cele din sfera digitală. 54,7% au menționat aspectele tehnice care țin de fișa postului, iar 49,% au inclus în top 3 tot ce ține de comportament, atitudine, adaptabilitate și compatibilitate cu jobul și compania. 29,3% cred că foarte importantă va fi înțelegerea și utilizarea la un nivel avansat a instrumentelor de inteligență artificială, iar 24% spun că angajații vor avea nevoie să cunoască perfect cel puțin o limbă străină.
Angajatorii sunt conștienți de faptul că programele de dezvoltare profesională continuă a angajaților sunt, însă, necesare în primul rând pentru a crește productivitatea echipelor, pentru a ajuta angajații să se adapteze la tehnologie și la inovațiile din domeniu, dar și pentru că reprezintă un instrument foarte util în retenția talentelor. În acest context, 47% dintre respondenți au declarat că majoritatea angajaților companiei urmează anual diferite cursuri sau programe de dezvoltare profesională, în funcție de nevoile și specializarea fiecăruia. Sunt însă și cazuri (15,2%) în care aceste investiții merg în special pentru dezvoltarea oamenilor din departamentele care au legătură cu core business-ul companiei sau care investesc doar în supraspecializarea talentelor cheie (7,6%).
„Foarte interesant este faptul că, deși părea să existe o pasare a responsabilității între angajați și angajatori asupra ideii de susținere financiară a programelor de dezvoltare profesională, companiile își asumă rolul de „investitor”. Astfel, 66% dintre respondenți sunt de acord că angajatorul ar trebui să fie cel care să suporte costurile programelor de dezvoltare profesională a angajaților, respectiv participarea acestora la training-uri interne, cursuri externe, programe de mentorat și coaching sau participări la conferințe de profil”, dezvoltă Raluca Dumitra.
Sondajul a fost realizat în luna septembrie pe un eșantion de 400 de respondenți din categoria angajatorilor – specialiști în resurse umane, manageri de HR, manageri de echipă sau antreprenori.
-
Customer Adviser - Remote
Grow Faster.Suntem mereu în căutarea celor cu adevărat pasionați de ceea ce fac. Dacă ești printre ei, sigur există un loc pentru tine...Vezi Detalii -
Consultant vanzari - Limba romana
Teleperformance, the global leader in outsourced omnichannel customer experience management, serves as a strategic partner to the world’s...Vezi Detalii -
REPREZENTANT VANZARI
CONSILIER VANZARI, REPREZENTANT VANZARI – ZARA, MASSIMO DUTTI, BERSHKA, PULL&BEAR, STRADIVARIUS, ZARA HOME, OYSHO,NOW HIRING.ALEGE...Vezi Detalii -
Team Leader Call Center eMAG (Remote)
Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al comerțului electronic din România și a devenit un lider regional...Vezi Detalii
Violeta76 • 14.10.2024, 13:02
Bună ziua, referitor la subiectul din acest articol vreau să menționez că lucrurile nu stau tocmai așa cum spuneți dumneavoastră. Din punctul meu de vedere aceste companii dacă ar dori cu adevărat să aibe muncitori care să le îndeplinească lor toate cerințele... trebuie să vină și ei la schimb cu ceva în folosul muncitorilor.La un salariu de 2.500 --3.000 lei net....ei nu îți asigură transport....au anunțuri că asigură transport gratuit,iar când programezi un interviu te anunță că de fapt transportul este pe anumite rute..... îți oferă 150 lei pt transportul personal...iar tu ai o cheltuială de800-- 1000 lei pe lună....iar unele fabrici nu acceptă soț și soție pe același schimb....sau frați...deci nu sprijină conceptul de familie în nici un fel.... să nu mai vorbim de "regulile" interioare ale fiecărei fabrici pe care trebuie să le respecți...nu te apără nimeni în cazul în care aceste reguli nu le poți respecta din diferite motive...deci mai pe scurt o sclavie modernă...o zi bună.
Goguta69 • 09.10.2024, 12:14
Da in viziunea angajatorilor de *** salariatul e flexibil daca lucreaza pe teu ei minim 12 ore pe zi pe salariul minim si ocupa 5 posturi. Bonusuri, pregatire profesionala continua, actiuni nu stiu sa ofere angajatorii, doar au fitze. Oroce parlit cum da de bani isi ia Rolls și exploatează salariatii la sange. Pe afara (Germania, Austria, Italia) patronul lucrează cot la cit cu angajatii și l-a final de an are program de bonificatie.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.