Te poți înscrie oricând la un curs de public speaking în București dacă îți dorești cu adevărat să ieși în fața. Și nu trebuie să o faci doar pentru un viitor prosper în carieră, ci pentru tine, pentru relațiile pe care le construiești cu cei din jur. Storytelling-ul, de exemplu, este o adevărată artă, un instrument puternic folosit cu încredere de către cei care vorbesc în public. Suntem învățați de mici să fim atrași de o poveste frumoasă, să ne fascineze povestea din spatele cuvintelor. Vrei să devii cel mai bun storyteller? Descoperă, mai jos, câteva strategii și tehnici pe care le poți folosi.
Ce înseamnă storytelling?
Prin storytelling facem referire la capacitatea de a construi o poveste captivantă care să influențeze și să inspire audiența. Un storyteller este o persoană care știe să transforme orice mesaj într-o poveste memorabilă, construită cu tact și multă atenție. Un speaker motivațional, de exemplu, se va folosi de propriul exemplu ori de alte exemple, în jurul cărora va construi povești formidabile pentru ca publicul să ia inițiativă.
Tehnici avansate de storytelling
O poveste bună va ține publicul alături de tine. Și totuși…cum poți integra storytelling-ul în discursul pe care urmează să-l prezinți? Iată 3 tehnici pe care le poți aborda:
- Călătoria eroului: Cunoaștem structura din școală. Eroul îți părăsește căminul și pornește într-o călătorie însoțită de multe provocări. Această călătorie îl va schimba și îi va modela caracterul, asumându-și noi responsabilități;
- Structura petală: Această structură presupune construirea mai multor povești distincte în jurul unui singur mesaj. Practic, vei atrage publicul cu o serie de povești care nu au vreo conexiune aparte, dar fac trimitere la același mesaj puternic;
- Conversia ideilor: Această ultimă structură presupune folosirea mai multor povești complementare care ajung la o concluzie. Este cel mai bun mod prin care îi poți face pe oameni să înțeleagă faptul că mai multe idei diferite pot ajunge la o soluție remarcabilă.
Strategii pentru perfecționarea tehnicilor de storytelling
Pentru a ajunge în punctul de a prezenta idei care să provoace o schimbare, este important să lucrezi cu tine și cu discursul tău. Iată câteva strategii:
- Elemente emoționale: Apelează la poveștile care stârnesc emoții. De multe ori, oamenii vor reține felul în care i-ai făcut să se simtă atunci când te-au ascultat. Cuvintele pot dispărea ușor din memorie. Mizează aici pe empatie;
- Detalii vizuale: Oamenii rezonează foarte bine cu detaliile vizuale. Te poți folosi de descrieri detaliate pentru ca cei aflați în public să poată vizualiza mesajul tău;
- Ritm și dinamică: Încearcă să variezi ritmul și dinamica. Poți folosi un cumul de momente tensionate, momente de umor, pauze plasate strategic, momente de reflecție etc;
- Conflictul: Știm de mici că, în povești, conflictul generează cea mai intensă partea a acțiunii. Prezintă obstacolele, nu uita de situațiile tensionate și de dilemele morale ale personajului principal.
În final, orice poveste de succes merită transmisă mai departe. Dacă visul tău este acela de a vorbi în fața oamenilor, de a deveni un storyteller cunoscut, atunci nimic nu te poate ține pe loc. Trebuie doar să îndrăznești să visezi și să ieși din zona de confort.