Dacă deții un magazin online și nu te-ai preocupat foarte mult până acum de marketing digital, va trebui să o faci. O strategie bine gândită și adaptată este vitală pentru a stârni și a menține atenția publicului țintă în online, dar și pentru a spori vânzările. Iată 10 practici pe care să le ai în vedere pentru afacerea ta:
- SEO – un motor pentru vânzările online
SEO este esențial pentru un magazin online. Apelează la specialiștii de la NOA Digital pentru campanii personalizate și cu rezultate măsurabile, care să te ajute să îmbunătățești clasamentul site-ului și vizibilitatea în rezultatele căutărilor. Un prim pas pentru a vedea cum se prezintă site-ul tău, este să soliciți un audit SEO. Mai departe, specialiștii te vor ajuta cu tot ce este necesar pentru a urca sigur și durabil în mediul online.
- Preocupă-te de reputația site-ului
Pentru a îmbunătăți reputația site-ului, trebuie să optimizezi viteza de încărcare a paginilor, să oferi conținut de înaltă calitate și să ai un profil solid de backlink-uri. NOA Digital te poate ajuta cu o strategie personalizată, prin care poți crea o experiență pozitivă de navigare pentru utilizatori și prin care să îmbunătățești reputația site-ului.
- Dezvoltă o strategie de marketing de conținut
O strategie eficientă de marketing de conținut poate atrage noi clienți pentru afacerea ta, dar poate menține și loialitatea și influența vânzările. Creează conținut de calitate și relevant pentru publicul tău, pe care să-l postezi pe site, pe rețelele sociale sau să-l trimiți prin e-mail. Conținutul trebuie să fie cât mai variat, incluzând: articole de blog, imagini, ghiduri, infografice, videoclipuri, studii de caz, podcasturi, comunicate de presă și altele.
- Personalizează-ți mesajele de marketing
Nu există o strategie de marketing digital general valabilă. În marketing-ul modern, personalizarea mesajelor este esențială. Clienții se așteaptă ca brandurile să le ofere experiențe personalizate, care să fie adaptate preferințelor și nevoilor lor. Personalizarea e-mailurilor de marketing prin includerea numelui destinatarului la subject este o tactică, la fel și recompensarea clienților fideli cu vouchere de reduceri.
- Creează o pagină „Despre noi” convingătoare
Pagina „Despre noi” trebuie să reflecte povestea și valorile brandului, ajutând clienții să se conecteze emoțional cu produsele și serviciile. Dacă pagina este bine concepută, cu un scurt istoric, cu misiunea și valorile și cu elementele unice ale mărcii, este un motiv suplimentar pentru clienți să aleagă produsele tale.
- Încorporează Instagram în strategia de marketing online
Instagram este o platformă prin care poți crea o conexiune bună cu publicul tău. Distribuind imagini și videoclipuri de înaltă calitate cu produsele și serviciile tale, vei ajunge la un public mai larg. Varietatea de conținut este cheia, astfel că poți include imagini cu angajații sau clienții, reels, meme-uri sau poze din culise. Potrivit cercetărilor, reels generează cu 75% mai mult engagement și cu 41% mai multe afișări decât postările cu imagini.
- Înțelege-ți cu adevărat publicul țintă
Pentru a oferi produse și servicii care să atragă clienții, este esențial să îi înțelegi cât mai bine, așa că adună informații despre preferințele, provocările și comportamentele lor de cumpărare. Ca să obții aceste date, utilizează rețelele sociale, analizează traficul de pe site, demarează sondaje online sau studii de piață.
- Marketing adaptat pentru toate etapele pâlniei de vânzări
Călătoria unui client de la descoperirea unui produs până la achiziția acestuia trece prin mai multe etape, cunoscute sub numele de pâlnia de vânzări sau de achiziție. La fiecare etapă a pâlniei (conștientizare, analiză, conversie), numărul de clienți potențiali scade. De aceea, este esențial să adaptezi strategiile de marketing online și vânzări pentru fiecare dintre aceste etape.
- Îmbunătățește serviciul pentru clienți
În ecommerce, este obligatoriu să îmbunătățești experiența clienților, pentru a stimula vânzările și a-ți fideliza clienții. Adoptă politici flexibile de returnare, adaugă un chat live sau un chatbot pe site, pentru a oferi asistență în timp real sau creează o bibliotecă digitală unde clienții pot găsi informații despre produsele și serviciile tale.
- Utilizează instrumente pentru a afla „amprentele” clienților
În marketing digital, amprentele clienților reprezintă datele și informațiile lăsate de aceștia în urma lor în timpul navigării și interacțiunilor pe internet. Utilizează Google Analytics sau Facebook Audience pentru a urmări și a înțelege comportamentul clienților tăi pe site-ul tău de ecommerce. Aceste date pot fi transformate în insight-uri valoroase pentru optimizarea strategiilor de marketing online.