Realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel naţional format din clienți tineri, respondenții au fost întrebaţi ce sporturi practică în timpul liber, ca mod de întreţinere sau recreaţional.
Totodată, 93% dintre aceștia declară că achiziționează articole sportive: îmbrăcăminte, încălțăminte sau echipament, cel puțin o dată la doi ani. Această pondere este ridicată în special la persoanele cu vârsta de până la 44 de ani și la populația urbană (20 mii locuitori și mai mult).
Odată cu încălzirea și implicit cu sosirea primăverii motivele de ieșit din casă cresc iar pentru o parte dintre oameni, practicarea activităților sportive în aer liber își reia ușor, ușor cursul normal. Există o mulțime de argumente pentru a sta în casă și a nu face nimic însă prin intermediul celei mai noi campanii Sportisimo „Bucură-te De Primăvară În Mișcare”, motivele de a ieși afară la acțiune și sport sunt mult mai bune decât alternativa de a rămâne sedentar. De aceea, Sportisimo dorește sa încurajeze pe oricine, în practicarea unui stil de viață activ și sănătos, indiferent de vârstă.
Printre preferințele românilor, în ceea ce privește activitatea fizică se număra mai multe sporturi. 15% dintre români, care cumpără uneori un echipament sportiv, practică sport zilnic, în timp ce alți 31% de mai multe ori pe săptămână în timp ce 24% cel puțin o dată pe săptămână. Din pacate 13% nu fac sport decât foarte rar sau deloc.
Frecvența practicării activităților sportive scade odată cu vârsta și creste considerabil pentru grupurile cu venituri mai mari ale gospodăriei și inregistrează o majorare pe segmentul „Sportiv exigent”. De asemenea, conform studiului Sportisimo, există o corelație pozitivă clară între frecvența activității sportive și cheltuielile cu articolele sportive din magazinele Sportisimo.
Cea mai frecventă activitate este alergarea/atletismul și este practicată de 51% dintre respondenți, cu 38% în mod frecvent, în special de persoanele sub 35 de ani.
Cea mai populară activitate sportivă pentru femei este aerobic/exerciții de grup/yoga/fitness fiind practicată de aproape jumătate dintre femei, 41% dintre acestea practicând la un nivel constant.
De asemenea, drumețiile în aer liber au o popularitate destul de ridicată fiind practicate de 36% dintre respondenți în timp ce jumătate dintre aceștia sunt practicanți intensiv. Spre deosebire de celelalte discipline, această activitate crește odată cu vârsta.
Sporturile cu minge în aer liber sunt populare în special în rândul bărbaților, acestea ocupând locul doi în topul preferințelor prin intermediul fotbalului, cu un procentaj covârșitor pentru această disciplină sportivă.
În preferințele românilor, toate celelalte sporturi urmează de la distanță – cele mai frecvent menționate fiind sporturile cu rachetă, sporturile cu mingea în interior și sporturile pe zăpadă.
Românii practică sportul și activitățile fizice din mai multe motive, inclusiv din plăcere, pentru a-și îmbunătăți condiția fizică și sănătatea și pentru un sentiment de bunăstare. Promovarea sportului pentru a-i ajuta pe oameni să atingă aceste scopuri este importantă în sine, dar există și alte motive pentru a încuraja sportul și activitățile fizice în afară de beneficiile personale imediate.
Prin intermediul noii campanii, „Bucură-te De Primăvară În Mișcare”, Sportisimo dorește să facă un pas spre ameliorarea sănătății românilor și să mobilizeze și mai mult la practicarea activităților sportive, indiferent dacă acestea sunt în aer liber sau nu. Sportul și activitățile fizice pot avea efecte sociale majore iar pentru aceasta, magazinele Sportisimo si eshopul www.sportisimo.ro sunt disponibile oricui dorește, să se echipeze corespunzător, dintr-o gamă variată de branduri de top, pentru a lua startul la mișcare și pentru a se bucura de primăvară din plin.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!