Creată în Cehia, iubită în toată lumea, Kozel a apărut pentru prima dată în anul 1874. Numele „Kozel” înseamnă țap în cehă, iar la acea vreme o bere neagră se numea „bock”, adică „țap” în germană. Acum ea a fost în centrul atenției și în țara noastră, cu ajutorul celei mai mari lansări din ultimii ani din partea Ursus Breweries.
Berea Kozel – cea mai vândută bere dark din Cehia, acum și în România
Berea Kozel, cea mai vândută bere dark din Cehia din acest moment, a apărut după ce Franz Ringhoffer, fondatorul fabricii de bere, a realizat că trebuie să aibă un produs care să se distingă de cele create de concurenții săi. A început să producă în Velke Popovice o bere închisă la culoare, respectând cu sfințenie tradiția locală. Acest produs a început să fie cunoscut sub numele de Kozel.
Într-o bună zi, un pictor francez a ajuns în Velke Popovice, acolo unde berea Kozel devenise deja foarte îndrăgită de localnici. El a fost atât de impresionat de ospitalitatea locuitorilor din zonă, încât a decis să creeze o emblemă pentru berăria care producea Kozel.
S-a inspirat din figura țapului și a transformat-o într-un simbol al acestui produs. Restul e legendă, așa cum se spune în popor! În prezent, această bere țapănă din Cehia este exportată și savurată în peste 50 de țări din întreaga lume, precum Finlanda, Suedia, Germania, Austria, Slovenia, Croația, Polonia, Cehia, Italia sau Coreea de Sud.
În țara noastră, Ursus Breweries a adus două tipuri de beri: Kozel Premium, o bere blondă, ușor de băut, cu un gust bogat și calitate premium, și Kozel Dark, o bere brună, surprinzător de răcoritoare . Cea din urmă este în prezent cea mai vândută bere dark din Cehia, depășind așteptările în absolut toate țările în care s-a lansat, conform studiilor realizate de Nielsen Retail Audit în anul 2021.
Ambele sortimente sunt disponibile pe piață atât în varianta de 330 ml, la sticlă, cât și la doză de 500 ml.
Cele trei componente care au transformat berea Kozel într-un produs atât de iubit sunt: berea de calitate premium, cu un gust bogat și ușor de băut, țapul poznaș, simbolul acestei beri, precum și povestea fabuloasă a băuturii îndrăgite în toată lumea. Ingredientele perfecte pentru succes i-au convins pe cei de la Ursus Breweries să le aducă și românilor pe masă cele două sortimente de bere Kozel.
În plus, ele vin cu o noutate inedită pentru pasionații de bere. Pot fi mixate și există 4 ritualuri de servire (fun pours) Kozel: Kozel Cut – jumate bere premium, jumate bere dark, Kozel Mix – o combinație perfectă între premium si dark, Kozel Cinnamon și Kozel Honey Crust.
Lansarea Kozel – o veritabilă lansare… ȚAPănă!
Campania gândită pentru lansarea acestui produs a fost una fabuloasă! Țapul, simbolul brandului Kozel, a fost cel care le-a atras pentru prima dată atenția românilor. Nimeni nu a știut că țapul viu, care a început dintr-o dată să apară parcă peste tot la TV și pe internet, este chiar teaserul pentru apariția pe piața din România a berii din Cehia.
Singurul indiciu transmis, cu ajutorul unui răvaș, a fost: urmează #cevațapăn. După ce a reușit să cucerească pe toată lumea, i-a condus pe curioși către cel mai mare țap din lume.
Această construcție din lemn, înaltă de 15 metri, vizibilă de la o distanță de 2 kilometri, a fost amplasată pe platoul unui centru comercial din Nordul Bucureștiului.
Experiențele inedite oferite de Kozel nu se opresc însă aici! Brandul are planuri mari și pentru viitor, iar iubitorii de bere de calitate se pot bucura în continuare, deoarece Kozel va fi și sponsor oficial al festivalului Untold! O super experiență… țapănă, doar cu berea Kozel!