Bulevardul „Liniei” ar fi trebuit să urmeze, în cartierul de afaceri Pipera Sud, calea ferată pe partea stângă și este parte din proiectul Inelului Median al Bucureștiului pentru partea de Nord. Proiectul reprezintă una dintre cele mai importante artere inelare ale Capitalei și este cuprins între inelul principal și Centura Bucureștiului. Inelul median se află la o distanță medie de 6 kilometri față de centrul orașului.
Proiectul, votat inițial în 2005, ar fi trebuit să preîntâmpine valorile de trafic rutier, în creștere de la an la an, ca urmare a dezvoltării cartierului de afaceri. Artera a fost avizată în Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului a Primăriei Municipiului București pe 16 februarie 2005. În termeni specifici, specialiștii au proiectat un drum cu o lățime totală de 36 de metri, cu o parte carosabilă de 26 de metri, un separator de circulație de trei metri, dar și un trotuar de cinci metri lățime adiacent proprietăților arterei, separat de carosabil printr-o zonă verde de aliniament de alți doi metri.
Proiectul arterei este condiționat de una dintre cele cinci stații de pompare mari din Capitală. Aceasta se află la intersecția străzii Petricani cu linia București – Constanța.
Pasaje cu prioritate
Fostul administrator public al orașului Voluntari și fost prefect al județului Ilfov, Speranța Cliseru, care este în prezent consilierul primarului general al Capitalei Gabriela Firea, a declarat, la interviurile Libertatea Live, că acest proiect este condiționat de construcția a două pasaje rutiere, unul în zona Șoselei Petricani, iar cel de-al doilea în zona Andronache.
“Ideea noului bulevard este în continuare valabilă. Dar, din experiență proprie, ar trebui să începem cu aceste pasaje, că să evităm conflictele cu calea ferată și apoi, pe bugetele viitoare, să facem și aceste circulații”, a explicat Speranța Cliseru.
Inelul median al Capitalei ar trebui să aibă în total 55 de kilometri lungime și să permită autoturismelor să circule cu 80 km/oră. Valoarea noii artere, pentru toată lungimea sa, se ridică la aproape 1,5 miliarde de euro. Planul Urbanistic Zonal al proiectului a fost aprobat în noiembrie 2013.
Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.
Urmărește grupul de Facebook #salvatipipera și povestește-ne cum îți este afectată viața de zi cu zi din cauza nepăsării autorităților.
CITEȘTE ȘI