Liniile Regiei Autonome de Transport București în județul Ilfov au fost desființate în anii 2000, iar în locul lor au fost introduse, în mare parte, microbuze operate de transportatori privaţi, care au licitat traseele lăsate libere de RATB. Un aspect negativ al acestui proiect îl reprezintă linia de microbuze 445, care leagă localitatea Tunari de gura de metrou Pipera. Potrivit Hotnews.ro, microbuzele care îi transportă pe navetiști pe linia 445 aparţin unui consilier judeţean PSD de Ilfov și nu de puține ori oamenii s-au revoltat din cauza condițiilor de transport. Printre acestea se numără înghesuiala permanentă, călători transportaţi în picioare, lipsa aerului condiţionat, şoferi agresivi şi care vorbesc la telefonul mobil şi nerespectarea orarului curselor.
“M-am confruntat cu această problemă în perioada când lucram la Voluntari. Transportul acesta privat din Ilfov în Bucureşti şi invers a fost organizat şi licitat de o autoritate rutieră de la Ministerul Transporturilor, care nu avea nicio legătură cu transportul public. Pe hârtie, cerinţele erau bune, însă s-a permis să se meargă cu microbuze care nu erau omologate. De asemenea, nu s-a respectat Caietul de sarcini: intervalul orar, curăţenia, să nu stea lumea în picioare etc. De transportul din regiunea Ilfov beneficiază 700.000-800.000 de oameni zilnic și este fiscalizat mai mult sau mai puțin. La începutul lunii mai, depunem primele proiecte. Urmează să semnăm un contract provizoriu, până în ianuarie şi după aceea vom semna pe 15 ani, pentru că aşa prevede legislaţia”, a declarat, la interviurile Libertatea Live, Speranța Cliseru, consilierul personal al primarului general al Capitalei, fost administrator public al orașului Voluntari.
RATB redevine STB
Sorin Chiriță, administratorul public al Bucureștiului, spune că municipalitatea este în proces de delegare a serviciului de transport public, în premieră, pe întreaga zonă Bucureşti-Ilfov.
”Analiza fiecărei rute în parte şi fiecare traseu cu punctele intermodale va fi făcută în planul de transport al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară București-Ilfov. Lucrăm la caietul de sarcini, la contractul de delegare, la reorganizarea RATB în STB – Societatea de Transport București. Va fi delegat tot ce înseamnă transport public în comun. Restul de rute vor fi licitate. Practic, nu vom avea suprapuneri şi avem în vedere biletul unic. Transportul public dintre București şi Ilfov este prin lege transport public local, nu județean, ca în alte zone”, a anunțat, la interviurile Libertatea Live, Sorin Chiriță.
RATB revine în județul Ilfov, pe traseele tradiționale
“RATB se întoarce, astfel, în Ilfov şi nu va mai exista conceptul de transportul în Bucureşti şi transport în Ilfov. Va exista doar transportul regional Bucureşti-Ilfov. Va fi primul serviciu public care este integrat în această regiune. Este şi normal, pentru că este o aglomerare mare de oameni. În realitate, sunt patru milioane de oameni care sunt zilnic în zonă. Şi aici luăm în calcul oamenii aflaţi în tranzit, oamenii din ţară care vin la autorităţile centrale şi turiştii”, mai spune Speranța Cliseru.
Instituţia care scoate la licitație traseele din judeţul Ilfov, potrivit legislației, este Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.
Potrivit reprezentaților Primăriei Municipiului București, Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti ar urma să fie desființată, prin ordonanță de urgență. Locul autorității va fi luat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară București-Ilfov, care reunește Primăria Capitalei, Consiliul Județean Ilfov și consiliile locale din Ilfov.
Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.
Trimite-ne imagini și videoclipuri la numărul de WhatsApp +40 0729.729.000 sau scrie-ne despre cum crezi tu că salvar trebui salvată Pipera la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro
Citește și:
-
DECLARAȚIA #salvatipipera. Libertatea lansează o campanie pentru salvarea cartierului de afaceri al Capitalei
-
PETIȚIA #salvatipipera | Cel mai aglomerat cartier de afaceri al României “se sufocă”
RecomandăriAtentat terorist în România comunistă. Cazul exploziei din 1984 de la Sfântu Gheorghe, soldată cu moartea unui copil de 12 ani -
#salvatipipera | Videoclipul “Bogați fără noblețe”