Dacă „răsfoiești” aplicația EdNeos, găsești o secțiune cu sarcini pe care profesorii le stabilesc pentru elevii lor. În plus, un algoritm generează în fiecare zi diferite teme, după ce analizează ce informații au nevoie copiii să aprofundeze ca să progreseze.
Aplicația – la care elevii au acces oricând de pe telefon – pune la dispoziție o serie de teste de evaluare, precum și lecții sincronizate cu materia școlară. Elevii primesc, de asemenea, o listă cu noțiuni pe care le pot învăța ca să-și acopere golurile. Iar niște cercuri din aplicație se colorează pe margini mai mult sau mai puțin, în funcție de evoluția copiilor.
„EdNeos este un asistent educațional bazat pe inteligență artificială, care crește performanța învățării și memorării”, explică Veaceslav Caburgan, inițiatorul proiectului, una dintre cele zece persoane care lucrează la dezvoltarea aplicației.
Cum funcționează EdNeos
Cu experiență atât în tehnologie, cât și în psihopedagogie, fondatorii au înțeles că e important să rezolve una dintre problemele cu care se confruntă elevii: să repare fiecare verigă a lanțului de cunoștințe.
„Sute de mii de copii au acest lanț fisurat și pentru 42% dintre ei, pe care îi numim analfabeți funcțional, lanțul s-a rupt”, spune Caburgan. „Dacă se rupe lanțul, elevul nu poate asocia noțiunile pe care le-a învățat în trecut cu cele pe care le va învăța în viitor. Astfel, procesul de învățare devine dificil”.
Antreprenorul știe că nu toți părinții își pot trimite copiii la meditații, să recupereze pierderile și crede că aici intervine EdNeos. Găsește fisurile din lanțul de informații și îi încurajează pe elevi să studieze, până înțeleg noțiunile și rămân cu ele pe termen lung. E conștient și că motivele pentru care le pierd pe drum variază; au probleme de sănătate, conflicte sau pur și simplu se îndrăgostesc.
Totul pornește de la profesori. Aceștia încarcă pe platformă conținut folosit la predare sau ca temă pentru acasă și elevii lucrează cu informațiile. După ce copilul rezolvă o anumită sarcină, algoritmul prelucrează datele și-apoi creează pentru fiecare un curriculum personalizat. Ținând seama de noile rezultate, îi trimite zilnic alte teme.
„Un profesor nu are suficient timp pentru asta”, mai spune Caburgan. „Nu poate personaliza procesul de învățare pentru fiecare elev și nu poate ține minte fiecare interacțiune”.
Elevii au voie să greșească și să se corecteze
Profesorul vede pe un fel de panou din aplicație cum avansează elevii. Dar și copiii pricep, la rândul lor, unde se află, de fapt. De ce e important să aibă obiective mici, cum ar fi să-și ridice procentul de performanță de la 67% la 68%. Își acceptă astfel ritmul și înțeleg că situația lor se poate schimba. „Considerăm că un asistent educațional nu îi va arăta doar un status care îi va rămâne toată viața, ci o cale de progres permanentă”.
Acest mentor de buzunar, cum îl numește antreprenorul, nu te ceartă dacă greșești, spre deosebire de oameni, fie ei profesori sau chiar părinți.
Continuarea, pe Școala 9.