Dupa ce reusise al doilea timp pe prima proba speciala a Raliului Maramuresului “Mobil 1 Siromex” de la Baia Mare, clasandu-se dupa Dan Gartofan, campionul in exercitiu Bogdan Marisca (Mitsubishi Evo 9/ OMV Petrom) s-a rasturnat pe a doua proba si a parasit competitia! Desi accidentul a fost grav, din fericire atat Bogdan, cat si navigatorul sau, Sebastian Itu, nu au fost raniti si sunt in afara oricarui pericol.
Pentru 2006, organizatorul a renuntat la tronsonul din preajma lacului Firiza si la urcarea de pe Valea Neagra, acestea fiind inlocuite cu doua treceri pe specialele Berinta si Grosi. Renumite pentru vitezele medii ridicate, cele doua probe programate vineri au constituit un aperitiv inaintea bataliei de ieri, cand echipajele s-au infruntat pe celebra bucla a Gutaiului. Aceasta este constituita din patru probe, intre care se afla Gutai si Budesti, de 22,50 si respectiv 10,60 kilometri, toate urmand sa fie parcurse de trei ori.
Invingator pe acest teren in editia de anul trecut, Bogdan Marisca venea la Baia Mare cu gandul declarat de a repeta performanta obtinuta in prima etapa a sezonului. Campionul national en-titre avea toate atuurile de partea sa, iar terenul parea sa-i convina de minune liderului echipei OMV Petrom.
Pe lista candidatilor la victorie se afla si Titi Aur, multiplul campion national fiind singurul pilot care a castigat Raliul Siromex de doua ori in ultimii sapte ani. Si cum ultimul succes dateaza din 2002, cu siguranta ca Aur doreste sa arate ca mai are un cuvant de spus pe scena campionatului. Absent in editia de anul trecut, George Morar revine la Baia Mare cu gandul unei imbunatatiri a rezultatului obtinut in 2004, cand a terminat pe locul sase in clasamentul general. Aflat pentru a doua oara la volanul unui model de grupa N cu tractiune integrala, Claudiu David s-a aliniat la start cu un moral excelent, gratie locului secund obtinut la inceputul lunii aprilie in Raliul Brasovului.
Programat in zilele de vineri si sambata, Raliul Mobil 1 Siromex are o lungime totala de 446,50 kilometri, cele 16 probe speciale avand impreuna 153,8 km (34,40% din lungimea totala).
La inchiderea editiei, cursa era condusa de Alexandru Pitigoi. (Evo 9).
Clasament dupa prima zi
1. D. Gartofan/ D. Pulpea (Subaru Impreza/ BKP Racing);
2. M. Leu/ B. Iancu (Mitsubishi Evo 8/ UCM Resita), la 00:00:03.5;
3. M. Tempesta/ M. Pirscoveanu (Subaru Impreza), la 00:00:08.6
Ieri, acuzand aceleasi probleme legate de servo, Gartofan a intarziat 11 minute la startul Probei Speciale 6.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!