Potrivit oficialilor însărcinaţi cu anchetarea tragediei, nu a existat nicio problemă tehnică, responsabilitatea fiind atribuită pilotului, companiei aeriene şi autorităţilor boliviene de reglementare a curselor aeriene. Datele tehnice ale zborului au sugerat deja că aeronava a rămas fără combustibil.
Rezultatele preliminare ale anchetei columbiene au arătat că pilotul nu a realimentat în drum spre Medellin, destinaţia zborului, şi a anunţat prea târziu problemele provocate de lipsa de combustibil.
Accidentul aviatic în care au murit jucătorii lui Chapecoense a fost provocat de o eroare umană, plus organizarea companiei și planul de cursă
”Până acum, avem dovezi că niciun factor tehnic nu a influenţat apariţia accidentului, totul a fost legat de o eroare umană, de organizarea companiei, a planului de cursă al companiei şi de autorităţile din Bolivia”, a explicat secretarul columbian pentru Siguranţa Aeriană, colonelul Freddy Bonilla.
La începutul lunii decembrie, directorul companiei a fost trimis la închisoare şi va fi judecat sub mai multe capete de acuzare. Şi fiul lui, un fost oficial al autorităţii aviatice din Bolivia, a fost pus sub acuzare pentru că a autorizat licenţa pentru avionul prăbuşit.
„Cel mai important aspect care trebuie scos în evidenţă este că accidentul s-a produs pentru că avionul a rămas fără combustibil. Planul de zbor al aparatului conţinea un traseu inadecvat pentru cantitatea de combustibil şi autonomia aparatului de zbor AVRO RJ85. Avionul nu era echipat să meargă mai departe”, a mai precizat Bonilla.
Avionul depăşea limita de greutate cu aproape 400 de kilograme
Avionul, operat de compania boliviană LaMia, s-a prăbușit în apropiere de Medellin, în Columbia, la 29 noiembrie. La bord se afla și echipa de fotbal din Brazilia, Chapecoense. În urma tragediei, antrenorul formaţiei Chapecoense, Caio Junior, şi 19 dintre fotbaliştii săi au decedat. Matheus Saroli, fiul antrenorului Caio Junior, trebuia să se urce în aeronava morții, dar n-a mai putut, fiindcă și-a uitat pașaportul acasă.
Avionul depăşea limita de greutate cu aproape 400 de kilograme şi nu era certificat să zboare la altitudinea pe care a atins-o, a mai arătat oficialul columbian. O anchetă a autorităţilor din Bolivia acuzase deja pilotul şi compania pentru tragedie.
Doar trei fotbalişti, doi membri ai echipajului şi un ziarist au supravieţuit după prăbuşirea avionului lângă Medelin. Chapecoense ar fi trebuit să joace cel mai important meci din istoria clubului, finala Copa Sudamericana, cu Atletico Nacional.
Directorul general al LaMia, Gustavo Vargas Gamboa, şi fiul său, Gustavo Vargas Villegas, fost oficial şi Autoritatea Aviatică boliviană, au fost reţinuţi şi urmează să fie judecaţi. Ei neagă orice acuzaţie. Pilotul, Miguel Quiroga, care era şi acţionar în companie, a murit în accident.
Citește și:
- Mărturia cutremurătoare a fotbalistului Alan Ruschel, supraviețuitor al accidentului aviatic din Columbia | VIDEO
- Avion prăbușit în Columbia | Directorul companiei a fost arestat
- Arestări după tragedia Chapecoense. Procuratura din Santa Cruz i-a reținut pe directorul general și pe alți doi manageri de la compania aeriană
- Avion prăbușit în Columbia. Pilotul a decis să ”sară” peste o escală unde aeronava ar fi putut fi reîncărcată cu combustibil!
- Avion prăbușit în Columbia. 150.000 de oameni i-au comemorat pe cei 71 de morți, printre care și aproape toți jucătorii de la Chapecoense | FOTO&VIDEO
- Avion prăbușit în Columbia. A apărut convorbirea dintre piloții aeronavei prăbușite și turnul de control