Imediat după Revoluţie, la doar 21 de ani, Cristian Dulgheru a avut o idee genială. „De profesie sunt ziarist, dar după studii sunt inginer în domeniul alimentar. În mai 1990 am înfiinţat o revistă dedicată culturismului şi fitness-ului. Prin 1993 am început să comercializez prin intermediul ei suplimente nutritive americane, Universal, iar trei ani mai târziu, l-am întâlnit, la un institut de cercetare, pe profesorul Paul Ştefănescu, specialist în nutriţie. L-am întrebat dacă poate face o pudră proteică, şi, în câteva zile, mi-a prezentat o mostră, apoi mi-a explicat ce investiţie şi infrastructură presupune o fabrică producătoare de suplimente nutritive”, rememorează omul de afaceri.
Investiţii de un milion de euro
Dulgheru a închiriat spaţiul unui fost depozit de brânzeturi, în Buftea, şi a început producţia. Totul a mers excepţional şi în scurt timp a cumpărat terenul pe care e acum fabrica, plătind 4 dolari pe mp, la o investiţie totală de 10.000 de dolari. „Am dat 5.000 de dolari la început apoi, timp de un an, câte 500 de dolari lunar. Am construit prima clădire în 1998, am mai băgat alte 40.000 de dolari în aparate şi dotări necesare întregii game de suplimente: comprimate, capsule, batoane şi pudră. Între timp, s-a ajuns la o investiţie de un milion de euro, o cifră de afaceri de două milioane de euro anual şi 65 de angajaţi. Avem o acum o adevărată linie de producţie, fabrica este construită pe un teren de 5.500 de metri pătraţi, iar în timp de criză, când alţii concediază, noi chiar am mai angajat personal”, spune patronul.
Baza vânzărilor: telefonul şi Internetul
„Avem un magazin propriu în Bucureşti, comercializăm şi prin hipermarket-urile Auchan, Cora, Profi şi Albinuţa, dar cel mai eficient mod de desfacere este vânzarea direct către client, prin comandă telefonică sau Internet. E ca şi cum aş avea magazin în fiecare oraş al ţării. Revista are un tiraj de 14.000 de exemplare, iar 75 % din vânzările produselor noastre se fac în acest fel”, explică fostul ziarist.
„Sponsorizez clubul sportiv Redis Buftea, iar în Local Kombat m-am implicat încă de la începuturile sale. Am ajutat diverşi sportivi din culturism, arte marţiale sau hochei cu produse şi bani, la fel şi în skandenberg, şi sunt preşedintele federaţiei de specialitate încă din 2003. Am sponsorizat echipe de handbal, atleţi şi chiar clubul de fotbal FC Naţional, iar Nicoleta Luciu este imaginea firmei noastre”, lămureşte Cristian Dulgheru în privinţa implicării sale în sport.
Exportă masiv în Balcani
Succesul producătorului celor peste 50 de suplimente nutritive „made in Romania” nu s-au oprit la graniţele ţării noastre. „În acest moment, exportăm în Grecia, Turcia, Bulgaria şi Republica Moldova, iar din Franţa, Belgia şi alte ţări ale UE primim comenzi individuale. Am iniţiat Redis Nutriţie Turcia, iar în viitor încercăm să deschidem un depozit în Franţa. O firmă din Israel a vrut să cumpere societatea, iar alte două companii, din Franţa şi din Italia, au vrut să colaborăm. În acest moment lucrăm cu nişte greci, pentru care executăm producţia unor reţete ale lor”, precizează Dulgheru.
Dispune de aparatură performantă
Utilajele de la fabrica din Buftea sunt de ultimă generaţie. „Maşina de ambalat batoane se poate repara pe intermediul Internetului, nefiind nevoie să se deplaseze tehnicieni până aici, şi produce cam 30.000 de bucăţi pe zi. Nici cele de ambalat pudra proteică nu sunt mai prejos, având un volum de 10.000 de cutii pe zi, la fel şi cea pentru plicurile cu substanţe energizante, aproximativ 20.000 de unităţi în 8 ore”, dezvăluie proprietarul fabricii.
Foto – Vlad Chirea