‘Este o mândrie pentru handbalul românesc că avem trei echipe în Liga Campionilor”, a afirmat Dedu.
Vicecampioana HCM Baia Mare s-a calificat, duminică, în grupele Ligii Campionilor la feminin, în timp ce campioana CSM București s-a calificat direct. Și campioana masculină, HCM Minaur Baia Mare, va evolua în grupele Champions League.
În ceea ce privește echipa națională de handbal feminin a României, ”obiectivul principal este calificarea la Jocurile Olimpice de la Rio, dar pentru asta trebuie să treacă de două etape de furci caudine, în primul rând Campionatul Mondial și în al doilea rând turneul de precalificare”, a mai spus Dedu.
Președintele FRH s-a referit și la infrastructura din România și la posibilitatea ca țara noastră să găzduiască o competiție majoră de handbal.
”Nu avem sală la București. Este o problemă de infrastructură și este rușinos să fie pus sub semnul întrebării un Campionat European de gimnastică. Să nu uităm că în alte colțuri ale lumii s-au construit cartiere olimpice în întregime într-un interval de doi ani de zile. Înainte de 1992, în actuala zonă olimpică de la Barcelona era o groapă de gunoi, iar acum a ajuns un reper de frumusețe. La fel s-a întâmplat și la Londra, unde organizarea Olimpiadei din 2012 a fost un succes și din punct de vedere al investițiilor. În viziunea mea, în 2024 putem să găzduim o competiție majoră”, a precizat Dedu.
Fostul mare handbalist a evitat să evalueze șansele echipelor feminine CSM București și HCM Baia Mare de a ajunge în Final Four: ”Eu am solicitat tuturor antrenorilor să fie rezervați în pronosticuri, că dacă nu se împlinesc se întorc împotriva lor”.
Dedu, care marți a împlinit vârsta de 44 de ani, a trecut în revistă câteva dintre schimbările pe care le-a făcut la FRH. ”Am schimbat structura FRH aproape în totalitate. Când am venit eu aici, media de vârstă era de 60 de ani”, iar acum este mult mai scăzută.
Alexandru Dedu va petrece la muncă ziua de naștere, dar vrea să ajungă acasă să sufle în lumânările de pe tort.
Directorul de marketing al FRH, Lorand Balint, a prezentat o strategie de marketing care are ca scop promovarea acestui sport în rândul copiilor și atragerea unui număr mai mare de sponsori de pe piața privată.