Brazilia rămâne în multe privințe o formă de ” Belindia”, numele fictiv inventat de economistul brazilian Edmar Bacha în 1970, pentru a defini o țară afectată de inegalitățile sociale și de dezvoltare.
Demonstranții au contestat cheltuielile publice uriașe în pregătirea Cupei Mondiale și au cerut ca aceste fonduri să fie folosite în educație, sănătate și transport sau servicii publice.
Pe de altă parte, în ciuda investițiilor făcute pentru Cupa Mondială, infrastructura e tot precară, mijlocele de transport public – insuficiente, blocajele de trafic sunt masive în orașele mari, aeroporturi nefuncționale, telecomunicațiile problematice și drumuri – prost întreținute. Iar la unele stadioane (în foto, Arena de Amazonia) încă se lucrează!
„Telefoane mobile și aeroporturile din Brazilia sunt un scandal! Sunt nefuncționale! De fapt. Brazilia, în sine, a fost surprins de propriul progres”, spune Jaca Kfouri .
Fostul ministru adjunct de externe brazilian Marcos de Azambuja observă, totuși, că Brazilia, care are o industrie aeronautică puternică și este o putere energetică în curs de dezvoltare, care are una dintre celei mai importante 10 de economii din lume, continuă să se confrunte cu probleme tipice de subdezvoltare în mai multe domenii.
PROBLEME CU CARE S-AR PUTEA CONFRUNTA TURIȘTII
– Bancomatele o iau, de multe ori razna, unele carduri bancare internaționale dau erori și, probabil, problemele se vor agrava în timpul lunii a turneului; ”Este o problemă cu citirea cardului dvs” sau ” Operațiunea a fost anulat „, sunt mesajele afișsate de ATM-uri, ceea ce va limita accesul la numerar pentru persoanele care vin din străinătate.
– Nici măcar aeroporturile nu sunt total finalizate; Agenția Națională pentru Aviația Civilă a lansat un set de măsuri care va include sancțiuni împotriva firmelor, proprietarilor de avion și piloților care nu reușesc să respecte regulile și orarele de decolare și de aterizare.
– La Rio de Janeiro și Sao Paulo, traficul auto abia curge, milioanele de vehicule se mișcă greu, ca într-o mlaștină. Blocaje poate ajunge și la 100 kilometri; activitatea de așa-numitele ” helitaxis „, care au oameni care își pot permite serviciile lor de la acoperiș la acoperiș , a crescut rapid în ultimii ani .