Eddie a fost considerat cel care l-a descoperit pe Michael, iar acest lucru i-a facut placere, desi stia ca nu talentul a fost cel care i l-a scos in cale pe cel care avea sa devina septuplu campion al lumii. De altfel, Jordan nici nu a crezut ca pilotul sau va face cariera in Formula 1, o competitie mult mai echilibrata la acea vreme. “Multa vreme mi-a placut sa-mi arog titlul nemeritat de descoperitor al lui Schumacher. Dar, daca vreti sa stiti adevarul, l-am ales pentru ca si-a putut plati onorariul pe care l-am cerut. Aveam de unde sa stiu ca va cuceri sapte titluri mondiale? Nici vorba”, a comentat irlandezul in paginile ziarului “Daily Mirror”.
Pentru a-l inlocui pe Gachot, patronul echipei Jordan a avut de ales intre Schumacher si Stefan Johansson, pilot mult mai cunoscut la acea vreme. Suedezul era creditat ca favorit, numai ca Jordan i-a spus direct: “Daca scot bani de la el, are prioritate. Daca nu, volanul e al tau”. Si Jordan prefera un om cu mai multa experienta, care sa poata duce monopostul la sosire, ceea ce Johansson ii garanta mai mult decat Schumacher. Numai ca Michael a reusit sa adune cei 150.000 de dolari ceruti de Eddie Jordan, a primit postul de pilot, s-a calificat al saptelea, dar a abandonat in primul tur din cauza ambreiajului. Apoi a intrat in atentia lumii prin transferul la Benetton, cazul sau fiind arbitrat de Comisia de Recunoastere a Contractelor. Se spune ca Bernie Ecclestone nu ar fi fost strain de planul prin care Flavio Briatore a fost convins sa-l angajeze pe Schumi la Benetton, neamtul fiind o figura foarte populara in sportul din Germania.
Dupa ce au castigat impreuna doua titluri supreme (1994 si 1995), Michael a parasit corabia si a trecut la Ferrari. Acum, la inceputul anului 2005, Flavio Briatore este cel care coordoneaza contraofensiva, Giancarlo Fisichella si Fernando Alonso reusind doua victorii pentru Renault, echipa ce se anunta principala rivala a “calutului cabrat”. Jarno Trulli, care a obtinut primul podium pentru Toyota dupa trei ani de la debutul japonezilor in F1, se anunta un alt contracandidat. Ambii italieni au trecut prin cockpit-ul galben al masinilor Jordan. “Giancarlo este un tip fantastic. Ii place viata si niciodata nu l-am vazut furios. Se aseamana cu Trulli, ambilor le place sa fie incisivi. Cand Fisichella s-a intors la mine in 2002, a acceptat o reducere a salariului in al doilea an, pentru ca altfel nu-mi permiteam sa-l platesc. Dar ma bucur ca i-am putut oferi prima victorie si sper sa realizeze cat mai multe cu Renault”, a comentat Eddie despre fostul sau angajat.
Ferrari a decis sa vina in acest weekend in Bahrein cu modelul F2005, pentru ca Michael Schumacher sa poata reveni in lupta pentru titlu. Renault si Toyota au luat deja avans, chiar daca nu decisiv, in clasamentul constructorilor. Daca Michael va domina din nou categoric o data cu utilizarea noului monopost, Jordan va fi din nou solicitat de Ecclestone sa incerce o magie pentru a revitaliza sportul.
(Maximilian Hartung/ Motorscope)