În primul rând, de ce o campanie impotriva violentei si nu o alta cauza sociala?
Campania impotriva violentei a inceput acum doua saptamani si consider ca am facut un lucru foarte bun cand am ales sa fim imaginea ei. Violenta tinde sa devina din ce in ce mai prezenta, din ce in ce mai vizibila si din pacate de multe ori consecintele sunt tragice. Am fost prinsi la un moment dat, fara voia noastra si fara substrat real, intr-o situatie cu potential violent. Asocierea noastra in aceasta campanie este mai mult decat binevenita, mai ales ca nici eu, dar nici fratele meu, Bogdan, nu ne asociem cu violenta de niciun fel si in niciun context. Scopul principal este sa adunam in jurul nostru oameni care nu cred in violenta si nu o promoveaza sub nicio forma. Tinerii vor trebui sa inteleaga si sa se formeze in directia mesajului nostru: Fiti sportivi, nu violenti!
Sportul pe care voi il practicati nu este unul tocmai de negociere.
De multe ori am fost intrebati de ce noi, sportivi profesionisti, care practicam un sport atat de dur, suntem implicati intr-o campanie impotriva violentei. Duritatea sportului pe care il practicam nu are legatura cu violenta, pentru ca totul se desfasoara in cadru organizat, cu arbitri, cu reguli clare. Nu castiga cine e cel mai violent, ci cel care foloseste regulile sportului si loviturile regulamentare pentru castigarea meciului.
Ai vorbit de situatii de violenta care au consecinte tragice. Cum crezi ca pot fi diminuate? Crezi ca o campanie de genul asta ar putea avea efectul asta?
Din pacate, in violenta nu exista castigatori. Asa cum spun si mesajele din campania noastra, violenta distruge suflete, dezbina familii, fura viitorul. Campania si-a propus sa atraga atentia la cel mai inalt nivel asupra pericolelor care pandesc in special generatia tanara si care duc la escaladarea violentei cu urmarile cele mai tragice. Ne propunem educarea tinerilor in spiritul evitarii situatiilor cu potential violent si disciplinarea reactiilor prin sport. Din toamna, vom avea si o serie de intalniri cu tinerii de 18 ani din liceele bucurestene, dar si un turneu prin tara despre care nu as vrea sa spun prea multe acum.
Cum au reactionat oamenii la campania pe are ati inceput-o?
Extraordinar de bine! Intr-o prima faza, mesajele noastre sunt purtate prin trafic prin intermediul unor stickere, dar si pe flote ale unor firme de paza partenere campaniei. Sunt oameni din toata tara care ne solicita zilnic stickerele pentru ca isi doresc sa contribuie si ei in transmiterea mesajelor impotriva violentei. Au ajuns stickere in Sibiu, Cluj, Timisoara, Bacau, Orsova, Constanta, Vaslui, Piatra Neamt, Oradea, Arad. Si zilnic primim noi solicitari. Suntem in discutii si cu alte flote care doresc sa ne poarte mesajul pe sosele, dar cel mai mult ne bucura comunitatea de fani care s-a unit in jurul nostru. Noi multumim si celor care au crezut in noi de la bun inceput, mai multe autoritati, dar si parteneri din domeniu s-au aliniat pana in prezent campaniei: Directia Sport si Tineret a Municipiului Bucuresti, Federatia Romana de Kempo, Tiger Security, GGS Security, Nei Guard, Respect Gym, Clubul Sportiv Ciprian Sora, Meat Equipments, Casino Life&Business Magazine, Biroul Notarial Irinel Daniela Rosca, Scoala de Trading, For Rich Only, sportnews.ro, luptatorii.ro, Simona Chitac Media, Orion Security.
Se apropie un alt meci. Cum iti desfasori antrenamentele la temperaturile ridicate de afara?
Programul de antrenamente a devenit din ce in ce mai intens si nu este afectat de caldura. Pur si simplu am mutat orele la care ne antrenam.