La doar o săptămână după tragedia de la clubul Colectiv, autorităţile au luat la puricat mai multe locuri pentru a se stabili dacă au autorizaţie de la pompieri.
Astfel, în plin scandal şi doliu naţional, s-a descoprit că inclusiv cel mai aglomerat loc din Bucureşti, Arena Naţională, cu o capacitate de 55.600 de locuri, nu are aprobare de la pompieri. Imediat s-a luat decizia închiderii stadionului, iar Primăria Capitalei a fost avertizată că trebuie să rezolve problema.
Acoperiş nesigur
Nimeni nu a ştiut însă care au fost problemele, sau mai degrabă lipsurile care au stat la baza refuzului acestui aviz dat de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă.
“Scările, lipsa balustradelor, lipsa semnalizării căilor de ieşire şi lipsa mijloacelor de stingere au fost doar câteva dintre problemele care au stat la baza refuzului autorizaţiei.
Din 2011 şi până acum, Primăria Capitalei a tot încercat să obţină autorizaţia, însă de fiecare dată venea cu lipsuri la dosar. În luna decembrie a mai depus o dată dosarul şi urmează să se stabilească dacă este complet”, ne-a declarat un înalt ofiţer din ISU. Şi totuşi, cea mai mare problemă pare să fie acoperişul stadionului.
“Problema majoră o constituie acoperişul arenei, construit dintr-un material necunoscut, care nu este în corelaţie cu legislaţia din România. Ştim că s-au făcut teste pe material pentru a se stabili cum se comportă la foc. Simularea nu s-a făcut de pompieri, iar rezultatul acestui test se ţine la secret”, susţine aceeaşi sursă.
Arena Naţională, o copie la suprapreţ
Construcţia Arenei Naţionale a costat 240 de milioane de euro, în timp ce realizarea Commerzbank Arena din Frankfurt, stadion identic cu cel din Bucureşti, şi construit chiar de aceeaşi firmă, în 2005, a costat 126 de milioane de euro.
Adriean Videanu, primar la vremea derulării proiectului, a încredinţat lucrarea, fără licitaţie, cu aceste costuri aberante.
Citește și: