***

UPDATE – Principali suspecţi în atentatul de miercuri, de la redacţia Charlie Hebdo, fraţii Cherif şi Said Kouachi sunt autorii unei luări de ostatici într-o tipografie din Dammartin-en-Goele, în Seine-et-Marne. Aflate la faţa locului, trupele anti-tero au început negocierile cu autorii luării de ostatici, iar aceştia ar fi declarat, într-o conversaţie telefonică cu poliţiştii, că vor să moară ”martiri”,

Un alt schimb de focuri a izbucnit, tot astăzi (vineri), la Vincennes, la periferia estică a Parisului. Potrivit unei surse din poliţie. cel puţin cinci persoane ar fi ţinute ostatice într-un magazin alimentar, iar alte două ar fi fost ucise în schimbul de focuri.

***

Decizia guvernului de la La Paz nu este întâmplătoare. În istoria de 36 de ani a competiţiei existând destule incidente armate pe traseul ei atunci când se desfăşura în Africa. În 1991, de pildă, Charles Cabannes, pilot francez al unui camion de asistenţă, a fost împuşcat mortal în Mali, într-o zonă de conflict. Trei ani după aceea, camionul condus de Laurent Gueguen a trecut peste o mină şi a explodat în timp ce traversa o zonă disputată de guvernul din Maroc şi un grup de rebeli. Mai mult decât atât, ameninţările teroriste au făcut ca ediţia din 2008 a Dakar-ului să fie anulată, iar din 2009 competiţia a fost mutată în America de Sud.
Armata boliviană va fi dispusă pe traseul care măsoară circa o mie de kilometri, începând din Pisiga, de la frontiera cu Chile, pe unde vor intra în țară concurenții, și până la Avaroa. Soldaţii vor avea la dispoziție 98 de camionete, 31 camioane, 16 autobuze, 3 avioane, 3 elicoptere și două avioane cu echipament de prim ajutor.

Urmărește-ne pe Google News