Erwin Tumiri a negat informația des vehiculată cum că ar fi supraviețuit fiindcă și-ar fi dat seama din timp de tragedia ce avea să se întâmple și ar fi urmat protocolul indicat în astfel de situații, adică s-ar fi pus în poziție fetală. Tumiri a dezvăluit că se aștepta la o aterizare normală și nimic nu l-a avertizat că existau probleme.
„Avionul a început să vibreze”
„N-am prevăzut nimic. Nimeni n-a prevăzut nimic. Discutam cu antrenorul de la Chapecoense, mă învăța câteva cuvinte în portugheză. Atunci am auzit avertismentul normal al pilotului de a ne pune centurile, pentru că urma să aterizăm. Avionul a început să vibreze, dar am crezut că va fi o aterizare normală. Asta e tot, nu-mi amintesc altceva”, a spus Tumiri pentru OGlobo TV.
Tumiri a fost primul supraviețuitor care a fost externat și a mers în Cochabamba, orașul lui natal
„N-am spus nimic despre asta (n.r. – că s-ar fi salvat fiindcă a urmat procedurile standard). Asta e prima oară când vorbesc cu presa. Nu a fost nimic deosebit. Ne pregăteam pentru o aterizare normală”, a întărit Erwin Tumiri.
Planul de zbor a fost schimbat fără ca echipajul să știe!
Tumiri l-a acuzat de dezastru pe pilotul Miguel Quiroga, unul dintre cei 71 de morți din accident. Comandantul ar fi schimbat planul de zbor în ultimul moment și a decis să „sară” peste „stopul” programat la aeroportul din Cobija, în Bolivia, unde aeronava ar fi putut fi reîncărcată cu combustibil. „A fost o idee proastă din partea pilotului sau a cuiva de la compania LaMia. Am făcut raportul că mergem la Cobija. Și am spus: «Hai să mergem la Cobija, da?». La care pilotul a spus: «Nu, zburăm direct la Medelllin!»”, a mai dezvăluit Tumiri. Avionul s-a prăbușit fiindcă a rămas fără combustibil!
Tumiri a mai spus că deciziile despre zbor sunt luate mereu de comandantul de zbor și aproape niciodată nu este consultat și personalul.
„Vreau să merg la Chapeco, să descopăr orașul. Câteodată mă simt ca și cum aș fi fost salvat de ei, ca și cum ei și-ar fi dat viața pentru mine”, a mai adăugat Tumiri.