Acum a apărut și discuția dintre piloții avionului prăbușit cu turnul de control. Conform radioului columbian RCN, discuția a fost înregistrată de piloții cursei Avianca 9356, care trebuia să aterizeze înaintea „avionului morții”, dar care n-a primit permisiunea tocmai pentru a i se face loc aeronavei în care se găsea echipa de fotbal Chapecoense.

Au cerut permisiunea să aterizeze de urgență

Totul a fost povestit de pilotul aeronavei care se afla în același timp în zbor și aștepta permisiunea de aterizare, care a auzit discuția dintre pilotul de pe aeronava prăbușită și turnul de control. „Când am luat legătura cu turnul de control pentru a cere permisiunea de aterizare am fost puși pe lista de așteptare, deoarece un alt avion avea probleme. Eram la 21.000 de picioare și când am ajuns la 19.000 de picioare, avionul Avro RJ-85 (n.r. – avionul prăbușit) era deasupra noastră (n.r. – la o înălțime mai mare, nu chiar deasupra). Și dintr-o dată am auzit că au cerut prioritate. «Vrem prioritate la accesul pe pistă. Avem probleme cu combustibilul (n.r. – pierdeau combustibil)».

Operatorul de la turnul de control a spus atunci: «Avem o problemă în acest moment. Aterizează celălalt avion! (n.r. – cel care a scăpat)».  «Vom continua aterizarea, vom continua aterizarea!», a strigat pilotul aeronavei prăbușite. Și au continuat să coboare. Au trecut prin stânga noastră. Am văzut luminile avionului când s-a întâmplat. Atunci a fost declarat caz de urgență. Controlorul de trafic a mai spus doar «La dracu, am uitat indicativul de apel». Iar pilotul de pe Avro RJ a mai spus doar: «Nu mai avem curent electric, nu mai avem curent electric. Ajutați-ne să găsim pista!».

Controlorul de trafic a spus apoi că i-a pierdut de pe radar”… Aceasta este versiunea celor care se aflau, de asemenea, în zbor, aproape de aeroportul de Medellin în momentul tragediei. Cutia neagră a fost găsită și ea va spune exact care au fost ultimele discuții între piloți și operatorul din turnul de control.

Citește și:

 
 

Urmărește-ne pe Google News